به مناسبت روز خبرنگار؛

نگاهی به پیام های تبریک برخی از مسئولین گیلان

به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار، نگاهی به برخی از پیام های تبریک مسئولین خواهیم داشت.

حرف تازه – به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، نگاهی به پیام های تبریک برخی از مسئولین خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان و  استاندار

در این پیام آمده است : رشد و توسعه فرهنگی جامعه نیازمند افزایش سطح آگاهی مردم در بخش‌های مختلف است و دراین میان خبرنگاران راهیان وادی آگاهی، عشق و آزادی و نیک‌اندیشان بلند نظر عرصه اطلاع‌رسانی محسوب می‌شوند.

نام‌گذاری هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار  یادآور مجاهدت‌های اصحاب قلم و اندیشه است که با هدف روایت حقایق، بیرق آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده و نقش بی‌بدیلی در انعکاس صحیح خدمات نظام و دستاوردهای ایران اسلامی ایفا و در کنار آن  با نقد منصفانه از عملکرد مسئولان کشور آنان را در ارائه خدمت بهتر همراهی می‌کنند.

اینجانبان ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی دست اندرکاران حوزه رسانه‌های مکتوب و مجازی، رجاء واثق داریم که باعنایات پروردگار متعال و در سایه تلاش مضاعف این قشر زحمتکش، می‌توان دورنمای روشنی برای میهن عزیزمان ترسیم و فرداهایی بهتر را برای آینده ایران اسلامی رقم بزنیم.

رسول فلاحتی – نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت

مصطفی سالاری-  استاندار گیلان

فرماندار رشت

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست.

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت طی پیامی فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت:

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه بر نگذرد

«ن والقلم و ما یسطرون»

سوگند به قلم و آنچه می‌ نویسد. ( سوره قلم: آیه۱)

۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » سالروز تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان و کشور تبریک عرض نموده و ضمن پاسداشت خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه رسانه، تلاش و کوشش شما عزیزان را در بر افروختن چراغ اطلاع‌ رسانی مسئولانه ارج می‌نهم. بی تردید دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور و همچنین توسعه شهر و رسیدن به آرمان شهر جز با حق‌ جویی، جهاد و تلاش در عرصه آگاهی ممکن نمی‌ شود. از خداوند متعال تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در عرصه آگاهی و اطلاع رسانی تمنا دارم.

                                                                                                                                                علی بهارمست

                                                                                                                                         سرپرست شهرداری رشت

پیام تبریک سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت روز خبرنگار:

امرداد که به نیمه می رسد، صلابت و استواری قلم های خبرنگاران بیش از پیش نمایان می گردد.

اصحاب رسانه همواره موجبات همبستگی اجتماعی را فراهم آورده و رشد و تعالی فرهنگ و اخلاق انسانی را در جامعه توسعه می بخشند.

۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، فرصتی است تا در این روز از تمامی فعالان عرصه رسانه تقدیر نماییم.

خبرنگارانی که با قلم ها و اندیشه های پویای خود، مسئولان را از نقد سازنده بهره مند ساخته و معضلات شهری و اجتماعی را متذکر می شوند.

اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار، از همه فعالان این عرصه دعوت می نمایم تا در مراسمی که به پاس تجلیل از خدمات شایسته خبرنگاران به همت شورای اسلامی و شهرداری رشت تدارک دیده شده (روز پنجشنبه،۱۸ مرداد، ساعت ۱۰، تالار گلستان) حضور بهم رسانید.

سید امیر حسین علوی
رییس شورای اسلامی شهر رشت

پیام تبریک حامد عبدالهی رییس شورای اسلامی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار:
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس»
از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.
روز خبرنگار را به شما دلاوران خستگی ناپذیر تبریک و تهنیت باد.
حامد عبدالهی
رییس شورای اسلامی استان گیلان
پیام تبریک حجت جذب رئیس شورای شهرستان رشت به مناسبت روز خبرنگار:
بی تردید، خبرنگاران از سردمداران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین جهت اعتلاء و رشد اندیشه و مطالبه گری در سطوح مختلف اجتماع هستند.
 اصحاب رسانه بویژه در دوران های سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، نظیر ۸ سال جنگ تحمیلی، عرصه سازندگی و دفاع از حرم اهل بیت و مبارزه با تروریسم صف شکن  بوده اند.
اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و نام همه خبرنگاران شهید و ایثارگر بویژه شهید محمود صارمی، از تلاش های بی شائبه تمامی خبرنگاران تقدیر نمود و آرزوی موفقیت همگان را از خداوند منان مسالت دارم.
حجت جذب
رییس شورای اسلامی شهرستان رشت
پیام تبریک فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت روز خبرنگار:
۱۷ مرداد روز تجلیل از کسانی است که بی منت و برای تعالی این مرز و بوم قلم می زنند.
آنانی که صلابت قلم هایشان بیدار کننده و امیدی برای بهتر زیستن است.
بر خود واجب می دانم این روز را به تمامی فعالان عرصه رسانه تبریک عرض نموده و امیدوارم همچون گذشته با اندیشه های ناب و صادقانه ای که بر روی کاغذ به نگارش در می آورند در راستای توسعه ایران اسلامی و شهر عزیزمان رشت گام بردارند.
فاطمه شیرزاد
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت
پیام تبریک محمدحسن علیپور به مناسبت روز خبرنگار

در متن پیام تبریک محمدحسن علیپور آمده است:

ن و القلم و ما یسطرون

خبرنگاران، تلاشگران خستگی ناپذیر عرصه روشنگری و چشمان تیزبین مردم در برابر مسئولینند. رسانه ها یکی از بزرگترین حامیان جامعه کارگری هستند و از اقشار شریف و فرهیخته جامعه به شمار می روند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای رسانه و شهید محمود صارمی، فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران تبریک عرض می نمایم. 

امید است مسئولین نگاه ویژه ای به اصحاب رسانه داشته باشند و شان و منزلت این قشر را همواره مدنظر قرار دهند.

با آرزوی توفیق، سربلندی و پیروزی برای تمامی خبرنگاران …

محمد حسن علیپور 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت

پیام تبریک دکتر بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت روز خبرنگار:

به نام خدا

خبرنگاران عاملان شفافیت و نگهبانان حقوق مردم و ساختارهای صحیح مردم سالارند.

هر جامعه ای که جایگاه این قشر فرهیخته را پاس بدارد، پیماینده مراتب بهبود و مدارج پیشرفت خود خواهد بود.

خجسته روز خبرنگار را به همه رهروان راستین این راه تبریک می گویم و سلامت و بهروزی یکایک اصحاب رسانه را از خداوند لوح و قلم خواستارم.

دکتر بهراد ذاکری 
عضو شورای اسلامی شهر رشت

پیام تبریک اسماعیل حاجی پور به مناسبت روز خبرنگار:
آنگاه که خالق هستی در قرآن مجید بر لوح و قلم یاد کرد، ارزش و اعتبار قلم و دانش را متذکر می شد. اصحاب رسانه به عنوان صاحبان قلم و اندیشه، در راه ساختن یک جامعه آرمانی بیش از همه تلاش می کنند و تلاش آنها زمانی که اخبار را همانند آیینه صادقانه و بواقع منعکس می کنند، شایسته تجلیل و احترام است.اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و نام تمامی شهدای خبرنگار، برخورد لازم دانستم از همه خبرنگاران در پوشش اخبار و گزارش های مروبط به حوزه حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت تقدیر نمایم. امید که با همه قلم بدستان ارجمند شاهد ارتقای فرهنگی ترافیکی باشیم.اسماعیل حاجی پور 
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت

پیام تبریک فرهام زاهد به مناسبت روز خبرنگار

به نام خدا

سفیران خبر در عصر ارتباطات و تعاملات انسانی تصویری شفاف از دهکده جهانی برای ساکنین کره خاکی ترسیم کرده اند که برجسته ترین نماد حضور آنها لمس تاثیرات عمیق عملکردشان بر جای جای صفحه های اجتماعی و گستره فضای مجازی است.

رعایت رسم امانت داری مهم ترین رسالت خبرنگاری است، نگرش دقیق و عمیق خبرنگار به رخدادها و وقایع خبری، توجه به اولویت های جامعه با رویکرد حفظ وفاق و انسجام و آرامش عمومی از جمله عوامل موثر در اثر بخشیدن به کارکرد فعالین این عرصه است.

با ادای احترام به جایگاه رفیع شهدای خبرنگار علی الخصوص شهید صارمی این روز عزیز را به خبرنگاران و طلایه داران جبهه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت می گویم.

فرهام زاهد
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت

پیام تبریک احمد رمضانپور نرگسی به مناسبت روز خبرنگار
ن والقلم و مایسطرون
هفدهم‌ مرداد ماه روز پاسداشت صاحبان قلمهای پاکی است که متعهدانه و با رعایت امانت و انصاف دردهای جامعه خویش را بیان می نمایند تا آینده ای روشن فراروی نسلهای این کشور قرار دهند‌.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و نامداران عرصه خبر، این روز را به تمام خبرنگاران گرامی تبریک عرض نموده و آرزوی توفیقات روز افزون این عزیزان را دارم.
احمد رمضانپور نرگسی
عضو شورای اسلامی شهر رشت

پیام تبریک فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به مناسبت روز خبرنگار:

بسمه تعالی
ن والقلم و ما یسطرون، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند(سوره قلم ـ آیه۱)

ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار به همه کسانی که در راه خطیر حق طلبی و روشنایی جامعه گام برمی دارند از درگاه خداوند سبحان برای همه پرچمداران مسیر نیک اندیشی و حق طلبی که با وجود مشکلات بسیار در مسیر اطلاع رسانی تلاش می کنند توفیق روز افزون در مسیر ترویج آگاهی را دارم .
اطلاع رسانی درست و خبرنگاران و آگاه سازی شهروندان فردایی بهتر را برای این مرز و بوم رقم خواهد زد و امید است با ایجاد تعاملی همه جانبه شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر شهرمان باشیم
فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

پیام تبریک سیده مریم رضاطبع به مناسبت روز خبرنگار:
 (( بسمه تعالی ))

اقتضای جان چو ای دل آگهی است

هرکه آگه تر بود جانش قوی است

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه اند چرا که همواره در عمق جامعه حضوری پر رنگ دارند و بخش عظیمی از رشد و توسعه هر شهری مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

بی شک کارکرد رسانه ها در ارائه مشکلات موجود شهر و بیان راهکارهای توسعه ای غیرقابل انکار است.

اینجانب فرا رسیدن هفدهم مرداد روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه خبری تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزو دارم در سایه قلم فرسایی هوشمندانه و همراهی آگاهانه و صادقانه با مجموعه مدیریت شهری آینده ای روشن در انتظار رشتوندان عزیز و گرانقدر باشد.

                     

                                                                                                                             سیده مریم رضاطبع

                                                                                                      مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری رشت

پیام فرماندار شهرستان فومن به مناسبت روز خبرنگار:

بسم الله الرحمن الرحیم
«هر حادثه وقتى در چاردیوارىِ سکوت و بی‌اعتنایى و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگى دارد به این‏که مبلّغان و خبررسانانى امین، صادق و باانگیزه داشته باشند». (مقام معظم رهبری)

بی تردید خبرنگاران به عنوان چشم بینا، زبان گویا و وجدان بیدار جامعه هستند که مجاهدانه گام در عرصه روشنگری گذاشته و از طریق نقد منصفانه با ابزار مقدس قلم، سعی در تعالی کشور و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و بدین لحاظ نقش حیاتی و غیرقابل انکاری در رهنمون شدن جامعه به سمت سعادت و توسعه هرچه بیشتر ایفاء می کنند.
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته از جمله شهید محمود صارمی که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه، جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه، ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال، سلامتی، توفیق و سربلندی را برای تمامی دست ‌اندرکاران در حوزه رسانه و اطلاع رسانی، به ویژه شما خبرنگاران محترم مسئلت دارم.
امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه موفق و مؤید باشید.

پیام تبریک شهردار لنگرود به مناسبت روز خبرنگار:

اقتضای جان چو ای دل آگهی است / هرکه آگه تر بود جانش قوی است

هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، برگ زرینی در تقویم ملی و فرصتی ارزشمند برای ارج نهادن به تلاش این قشر فرهیخته و ادای احترام به صاحبان قلم و آگاهی است.

اهمیت جایگاه و نقش خبرنگار تا حدی واضح و روشن است که با وجود تعدد رسانه‎ها در استان گیلان، این قشر فهیم همواره نقش موثر و محوری داشته و با تخصص، تعهد و نحوه عملکردشان به رسانه و شبکه ‏های گسترده ارتباطات هویت می‌‌‏بخشند.

اینجانب در پایان ضمن تبریک مجدد به تمامی فعالان عرصه خبر و آگاهی رسانی، از مدیران و متولیان امر درخواست رسیدگی جدی به مشکلات معیشتی و اشتغال اهالی رسانه استان و خصوصا شهرستان لنگرود را دارم.

با احترام
سیدمهدی رجایی
شهردار لنگرود
۱۷ مرداد ۹۷

پیام تبریک مرتضی شریفی به مناسبت روز خبرنگار
مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری رشت طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.
بسمه تعالی
آنگاه که خداوند به سلاح تو قسم یاد میکند
آنگاه که قلم در دست میگیری و مینویسی بهترینها را
و آنگاه که قلبت میتپد تا شادی بر همه تقسیم شود
بر من تکلیف می شود تا روزت را شاد باش بگویم
۱۷ مرداد، روز سفیران عرصه آگاهی و قلم مبارک
مرتضی شریفی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷

به مناسبت۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار موسسه خانه مطبوعات گیلان بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

“ن والقلم و ما یسطرون”؛ ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا در مزار شریف افغانستان است که در تقویم کشورمان این روز را به نام «روز خبرنگار» نامگذاری کرده‌اند؛ موضوع بسیار مهمی که به تنهایی بیانگر ارزش کار و تلاش‌فعالان حرفه‌خبرنگاری و همه دست اندرکاران رسانه‌ای است.

امسال نیز خانه مطبوعات گیلان با حمایت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مانند ادوار گذشته این روز عزیز را مغتنم شمرده و مراسم در خور نام و شان خبرنگاران استان برگزار خواهد کرد؛ چرا که اعتقاد بر این است، روز خبرنگار فرصت مناسبی برای بازخوانی کارنامه  خبرنگاران متعهد ، پرتالش و زحمتکش رسانه‌های آشنا به رسالت اطلاع رسانی برای آگاهی رسانی و بصیرت بخشی به ملت بزرگ و فهیم ایران، بویژه در صحنه‌های سرنوشت‌ساز و حساس میهن اسلامی است.

واژه«خبرنگار» یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و از هیچ خطری نمی‌هراسند. خبرنگار، مدافع حقوق مردم و تصویرگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و نقش موثر و مناسب آن در هر زمانی غیرقابل انکار بوده و انعکاس صحیح و به موقع اخبار و رویدادها در موقعیت های مختلف نشان از عظمت و اهمیت حرفه خبرنگاری دارد.

اعتقاد بر این است در حال حاضر با وجود رسانه های مکتوب و مجازی قدرت رسانه‌ای در سراسر جهان احاطه و گسترش بیشتری پیدا کرده و سرعت انتقال اخبار و رویداد ها فزونی گرفته؛ موضوع مهمی که نقش بی بدیل آن‌ در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. امروزه رسانه‌ها از توان بسیار بالایی برای هدایت  اندیشه‌ها و تصورات انسان‌ها برخوردارند و به همین جهت دولت ها و حکومت ها به جریان سازی رسانه ای بسیار توجه و اهتمام دارند.

بر همین اساس فعالان عرصه رسانه و راویان رویدادها و حقایق که خدمتگزاران بی ادعای این مرز و بوم هستند، باید مسیر اعتدال را با مشعل روشنگری و نگاهی عدالت محور بپیمایند و با وجدان کاری و تکیه بر جوهره صداقت، مسئولیت خطیر آگاهی بخشی به جامعه را بر دوش کشیده و در این راستا برای توسعه و تعالی کشور کوشا و ساعی باشند.

«روز خبرنگار» فرصت مناسبی برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش رسانه‌ها و خبرنگاران است

«روز خبرنگار» فرصت مناسبی برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش رسانه‌ها و خبرنگاران است و اصحاب رسانه به عنوان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی با توجه به رشد آگاهی مردم نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای را به عنوان رابط بین مردم و مسئولین در عرصه اطلاع رسانی صحیح خدمات دولت و سازمان ها از یک سو و پیگیری و حل مشکلات مردم از سوی دیگر ایفا می‌کنند.

در حقیقت خبرنگاران با حضور فعال و موثر در عرصه نبرد رسانه‌ای امروز که بخش مهمی از جنگ نرم به شمار می‌رود وظیفه‌ای مانند سربازان و افسران فداکار را در خط مقدم این رویاروی فرهنگی به دوش می کشند.

در حال حاضر این وظیفه ماست که در جنگ رسانه ای نابرابری که برای خدشه دار کردن به چهره انقلاب اسلامی و ممانعت از ارسال پیام انقلاب به دنیا است، مقابله کنیم و با قلم و اراده آهنین و اخلاق مداری خود بتوانیم پیام انقلاب را به دنیا برسانیم.

خانه مطبوعات گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه رسانه استان شهیدان اسحاقی، اخوان و ثابت قدم روز خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق و سربلندی روزافزون جامعه خبری متعهد، پرتلاش و پویای استان گیلان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

پیام تبریک سعید آگشته شهردار آبیک قزوین و شهردار سابق لاهیجان به مناسبت روز خبرنگار:

گفت خود را تو مزن بر تیغ تیز / هین مکن با شاه و با سلطان ستیز

حوض با دریا اگر پهلو زند / خویش را از بیخ هستی بر کند

از سرک کشیدن به مخروبه های شهر برای تهیه گزارش یا لرزیدن در سرمای جانسوز زمستان. از انتظار کشیدن در پشت اتاق برخی مسئولان تا دعواهای بی مورد برخی دستگاه ها و از وعده های سرخرمن نهادها تا گریه های سر بر بالین شبانه!

در روز خبرنگار، اهل قلم کمی آزادانه از مشکلاتشان می گویند؛ مشکلاتی که نه خشکسالی های پیاپی آن را به بار آورد و نه کمبود اعتبار … مگر احترام اعتبار می خواهد؟ مگر پاسخگویی به سوالات خبرنگار و گرفتن جواب درخواست های مردمی، پول کلانی می طلبد؟ … و مهمتر اینکه روز خبرنگار، روز نشست خبری و دادن گزارش عملکرد نیست.

بی شک رسالت خبرنگاران آگاهی بخشی به مردم است و این روزها سرعت عمل برای خبررسانی در سایت ها و خبرگزاری ها کار این قشر زحمت کش را سخت تر نیز کرده است.

اینجانب فرارسیدن روز خبرنگار، روز قلم و اندیشه را به همگان، خصوصا به اهالی رسانه لاهیجان تبریک و شادباش عرض می کنم چراکه مردمان خوب لاهیجان، بهترین و شیرین ترین خاطرات زندگی ام را رقم زدند.

به روز می شود…