نگاهی به دیدار ایران و ازبکستان | تلاش برای دهمین پیروزی متوالی

تیم ملی در دومین دیدار انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود.

به گزارش حرف تازه به نقل از فوتبال ۳۶۰ ، دیدارهای انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ با برگزاری هفته دوم پیگیری می‌شود. تیم ملی پس از پیروزی قاطع مقابل هنگ‌کنگ به دیدار ازبکستان می‌رود. ازبکستان هم در بازی اول با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم ترکمنستان گذشت. این مسابقه از گروه (E) روز سه‌شنبه ۳۰ آبان از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در تاشکند آغاز خواهد شد.

نگاهی به دیدار ایران و ازبکستان

شاگردان قلعه‌نویی به دنبال دهمین برد پیاپی

تیم ملی در بهترین فرم ممکن به‌سر می‌برد و در ۹ بازی قبلی خود در تمام رقابت‌ها به پیروزی رسیده است. یکی از این ۹ برد مقابل تیم ملی ازبکستان در فینال تورنمنت کافا بوده است. تیم ملی برابر ازبکستان آمار فوق‌العاده‌ای دارد و در ۷ تقابل قبلی برابر این تیم برنده شده است. تیم ملی برابر ازبکستان در طول تاریخ به ۱۰ پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافته است که در این ۱۲ بازی در ۲ مسابقه سرمربی تیم ملی امیر قلعه‌نویی بوده که در هر ۲ بار برنده شده است.

سرمربی تیم ملی ازبکستان یک مربی کاملاً آشنا برای فوتبال ایران است. سرکو کاتانتس تاکنون با ۳ تیم متفاوت برابر ایران قرار گرفته است. این مربی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ با تیم ملی امارات با نتیجه ۳ بر صفر از ایران با مربیگری افشین قطبی شکست خورد. پس از آن با عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برابر ایران با هدایت کارلوس کی‌روش به تساوی بدون گل رسید. کاتانتس در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ با عراق ابتدا تیم ملی را با هدایت مارک ویلموتس مغلوب کرد و در دور برگشت از تیم ملی با مربیگری اسکوچیچ شکست خورد. کاتانتس در پنجمین تقابل با ایران با تیم ملی ازبکستان از ایران شکست خورد.

ازبکستان در سودای نخستین صعود به جام‌جهانی

تیم ملی ازبکستان با ۳ پیروزی پیاپی برابر چین، ویتنام و ترکمنستان پا به این دیدار گذاشته است. این تیم در رده هفتاد‌وهفتم رده‌بندی فیفا و دهم آسیا قرار دارد. از این دوره جام‌جهانی تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات به ۴۸ تیم افزایش یافته و همین اتفاق شانس حضور تیم‌هایی نظیر ازبکستان در جام‌جهانی را افزایش می‌دهد.

ازبکستان تاکنون موفق به صعود به معتبرترین تورنمنت فوتبال دنیا نشده است. ایران با ازبکستان ۲ بار در مقدماتی جام‌جهانی در‌ دوره های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ همگروه بوده که در هر ۲ بار تیم ملی موفق به راهیابی به جام‌جهانی شد. از این گروه ۲ تیم به مرحله بعد خواهند رفت که با توجه به سوابق تیم‌های حاضر در این گروه، ایران و ازبکستان شانس‌های اصلی قرار گرفتن در ۲ جایگاه نخست هستند. علیرضا جهانبخش که در بازی اول تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شد، مهم‌ترین غایب ایران در این مسابقه خواهد بود.