نگاهی به بازگشت “امین لوکا تونی” به داماش

حرف تازه: مهاجم سابق تیم فوتبال داماش گیلان به این تیم بازگشت. امین متوسل زاده مهاجم با اخلاق و محبوب هواداران داماش که پیش از این نیز سابقه عضویت در این تیم را داشت بار دیگر به لاجوردی پوشان شهر باران پیوست. متوسل زاده که نیم فصل اول را در تیم برق نوین شیراز توپ می […]

حرف تازه: مهاجم سابق تیم فوتبال داماش گیلان به این تیم بازگشت.

امین متوسل زاده مهاجم با اخلاق و محبوب هواداران داماش که پیش از این نیز سابقه عضویت در این تیم را داشت بار دیگر به لاجوردی پوشان شهر باران پیوست.

متوسل زاده که نیم فصل اول را در تیم برق نوین شیراز توپ می زد به عنوان اولین خرید نیم فصل داماش به جمع بازیکنان این تیم اضافه شد. بدین ترتیب به احتمال فراوان او در نیم فصل دوم به عنوان یکی از مهاجمان فیکس داماش به میدان خواهد رفت.

متوسل زاده سابقه حضور در تیم های برق شیراز، پگاه گیلان، فجرسپاسی، راه آهن، فولاد، پاس همدان، داماش گیلان، مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان و برق نوین شیراز را در کارنامه دارد. وی همچنین در فصل ۸۵-۸۶ در آدمیرا واکر اتریش توپ می زد.

آدمیرا واکر همان باشگاهی بود که به واسطه حضور یک سرمایه دار ایرانی، مقصد فوتبالیست های بزرگ ایرانی همچون خداداد عزیزی، علی لطیفی و مهدی پاشازاده بود.  متوسل زاده در حالیکه روزهای خوبی در آدمیرا داشت به ایران برگشت و در بازگشت به وطن راهی پگاه گیلان شد و خاطرات خوشی را برای هواداران رشتی رقم زد.

متوسل زاده با پگاه گیلان به فینال جام حذفی فصل ۸۶-۸۷ رسید. جایی که در نهایت نتوانستند در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ازپس استقلال بربیایند و به نایب قهرمانی رضایت دادند.

او که در میان هواداران داماش به امین لوکا تونی معروف است پیش از این علاوه بر فصل ۸۶-۸۷ که در پگاه گیلان عضویت داشت در دو فصل در حد فاصل سال های ۹۱ تا ۹۳ هم در داماش گیلان حضور داشت و در آن سالها هم خوش درخشید. امین حالا برای سومین بار به رشت می آید. 


این بازیکن خوش اخلاق در یکی از دیدارها که با پیراهن فجرسپاسی در سال ۸۹ به میدان رفته بود در شرایطی که تیمش نیاز شدیدی به گلزنی داشت در حرکتی جوانمردانه پس از مصدومیت بازیکن استیل آذین در موقعیت مسلم گلزنی تصمیم به حرکتی جوانمردانه گرفت و همین امر باعث شد در آن سال لقب جوانمردترین ورزشکار سال ۲۰۱۰ جهان را به خود اختصاص دهد.

حالا “امین لوکا تونی” با رزومه ای کامل از فوتبال و اخلاق بار دیگر به داماش گیلان آمده است و هواداران امیدوارند تا یکبار دیگر در کنار او روزهای خوشی را تجربه کنند. این بار هواداران از او می خواهند تا با گلزنی مقابل رقیبان، داماش را به لیگ یک برگرداند و داماش سرحال و قبراق را به رشتی ها هدیه دهد؛ شبیه داماشی که روزی برای تراکتور، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و همه تیم های بزرگ فوتبال ایران دردسر ساز می شد…