نگاهی به بازندگان بزرگ انتخابات اخیر گیلان
تی تی خبر (حرف تازه) : انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در اکثر حوزه ها لیست امید توانست کرسی های باقیمانده مجلس را بدست بیاورد. به نظر می رسد نتایج تهران نور امید دیگری را برای اصلاح طلبان در سایر شهرها باز کرد و آن ها توانستند با اعتماد به نفس […]
تی تی خبر (حرف تازه) : انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در اکثر حوزه ها لیست امید توانست کرسی های باقیمانده مجلس را بدست بیاورد. به نظر می رسد نتایج تهران نور امید دیگری را برای اصلاح طلبان در سایر شهرها باز کرد و آن ها توانستند با اعتماد به نفس بالا و تقویت جریان اجتماعی خود در شهرهای باقیمانده نیز موفق عمل کنند. موج آفرینی که اصلاح طلبان در آن تبحر فراوانی دارند و با استفاده از گسیل چهره های مطرح در سراسر حوزه های انتخابیه باقیمانده توانستند در ده اردیبهشت «خردادی» دیگر بوجود بیاورد. در این میان جریان رقیب به جای تلاش برای برطرف کردن ضعف های خود مرحله دوم را به رقیب واگذار کرد و با انفعال اکثر نیروهای خود در شهرستان ها را تنها گذاشت.
در این میان اتکای جریان رقیب لیست امید به بعضی رسانه های خاص و خط گیری از آن ها نیز مزید بر علت این شکست است. در حالی که موج آفرینی اصلاح طلبان در گیلان و کشور به وضوح قابل مشاهده بود مشاهده شد که همین رسانه ها با کتمان واقعیت و تحریف و پخش اخبار غیر واقعی سعی بر انکار این موضوع داشتند. در گیلان رسانه های زنجیره ای خاص با نان قرض دادن به یکدیگر و اطلاق عناوین دهن پرکنی چون «استاد» و «دکتر» و «پژوهشگر» به خود این گونه القاء می کردند که اصلاح طلبان هیچ گونه موفقیتی بدست نمی آورند و به طور کل موجی بوجود نیامده که خطرناک باشد. از سوی دیگر بعد آن که در دور اول اطلاق «لیست انگلیسی» به لیست امید تاثیری در رای مردم در دور اول نداشت در دو دوم نیز حضور اصلاح طلبان کشوری برای تبلیغات و اطلاق «کاندیداهای غیر بومی» در دستور کار این رسانه ها قرار گرفته بود که بازهم مورد مخالفت مردم قرار گرفت که نشان دهند برای این اتهامات ارزشی قائل نیستند و حتی برای تبلیغات میلیاردی و تخلف تبلیغاتی بی حد و مرز برخی از ایشان اهمیتی قائل نمی شوند.
اما نکته ای که در این انتخابات به وضوح قابل مشاهده بود عدم کارائی این رسانه ها در جلب افکار عمومی است. شاید آن ها بتوانند با انتشار اخبار زرد تا حدودی مخاطب جذب نمایند اما در جلب افکار جامعه نه تنها اندکی موفق نیستند بلکه این عدم صداقت در انتشار اخبار بر ضد خودشان تبدیل می شود. در این انتخابات آن ها روی هر کاندیدایی برای تبلیغ گسترده دست گذاشتند شکست خورد و هر کاندیدایی را خواستند به زمین بزنند موفق بیرون آمد. نمونه آن در انتخابات تلاش برای کمک به نماینده فعلی لاهیجان، نماینده فومن ، کاندیدای چهارم دور دوم رشت، ومخالفت همه جانبه و با تمام قوا با کاندیداهای لیست امید رشت بویژه جعفرزاده و حسنی و همچنین منتخب رودبار بود اما دیدیم که بلا فاصله پس از شمارش آرای شهرستان رشت بنر نفر چهارم را از درگاه خروجی سایت خود حذف کردند تا به زعم خویش هزینه های این شکست کمتر گریبانگیرشان شود. به واقع اگر کسی قصد دارد در دوره پنجم شورای شهر پیروز شود ظاهرا باید تلاش کند که ابتدا مخالفت،دشمنی و کینه ورزی این رسانه ها را جلب کند تا بتواند شانس بیشتری برای پیروزی در رقابت داشته باشد!
ارسال دیدگاه