«نوبخت» برای رسیدگی به وضعیت مدرسه «فروغ» به گیلان سفر می کند

تی تی خبر (حرف تازه) : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای بررسی وضعیت مدرسه «فروغ» – قدیمی ترین مدرسه دخترانه رشت- و اخذ تصمیمات لازم برای بازسازی این مدرسه به گیلان سفر می کند. به گزارش خبرنگار مهر ، محمدباقر نوبخت که از دانش آموختگان مدارس رشت است در پی انتشار گزارش خبرگزاری […]

تی تی خبر (حرف تازه) : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای بررسی وضعیت مدرسه «فروغ» – قدیمی ترین مدرسه دخترانه رشت- و اخذ تصمیمات لازم برای بازسازی این مدرسه به گیلان سفر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدباقر نوبخت که از دانش آموختگان مدارس رشت است در پی انتشار گزارش خبرگزاری مهر درباره وضعیت نامناسب مدرسه «فروغ» – قدیمی ترین مدرسه دخترانه رشت- به گیلان سفر می کند تا تصمیمات لازم برای این مدرسه را اتخاذ کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور روز پنج شنبه ۱۶ اردیبشهت از مدرسه «فروغ» بازدید می کند.

در این بازدید استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به همراه سرپرستی و خبرنگار خبرگزاری مهر نوبخت را همراهی می کنند.

بیش از یکصد سال است که از تأسیس نخستین مدرسه دخترانه گیلان، مدرسه «فروغ»  می‌گذرد. بنایی که با وجود کهولت و رنگ پریدگی هنوز در محله آفخرا- از قدیمی‌ترین محلات رشت- پابرجاست. این مدرسه تا سال ۱۳۸۶میزبان حضور دانش آموزان دختر بوده است اما پس از آن سال در محوطه مدرسه فروغ، مدرسه ای نوساز ساخته شد و هم اکنون بنای قدیمی ترین مدرسه دخترانه رشت در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

اداره کل میراث فرهنگی گیلان، در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۸۷ پرونده میراثی مدرسه فروغ را به شماره ۲۴۳۷۹ به ثبت ملی رسانده است.