واکنش عضو شورای رشت به حکم انتصاب پدرش؛

نمیدانم شهردار چه هدفی را دنبال می کند/ منتقد جدی شهردار هستم حتی اگر رشت را به نام من بزند

چندی قبل بود که شهردار رشت طی احکامی اعضای شورا و هیات مدیره سازمان های شهرداری رشت را انتخاب و منصوب کرد. در این میان محمد عباس نژاد هم به عنوان عضو شورای سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت منصوب شد. این انتصاب از آن جهت در کانون توجه قرار گرفت که وی پدر مسعود عباس نژاد، عضو شورای شهر و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک می باشد.

به گزارش حرف تازه به نقل از خزرآنلاین، چندی قبل بود که شهردار رشت طی احکامی اعضای شورا و هیات مدیره سازمان های شهرداری رشت را انتخاب و منصوب کرد. در این میان محمد عباس نژاد هم به عنوان عضو شورای سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت منصوب شد. این انتصاب از آن جهت در کانون توجه قرار گرفت که وی پدر مسعود عباس نژاد، عضو شورای شهر و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک می باشد.

در همین راستا، مسعود عباس نژاد، عضو شورای شهر رشت در واکنش به این انتصاب گفت: پدر بنده سرهنگ محمد عباس نژاد، بازنشسته راهور است که در سوابق کاری خود ریاست راهنمایی و رانندگی رشت، لاهیجان، رودبار و معاونت عملیات و ترافیک استان گیلان را دارد.

 وی افزود: اخیرا هم آقای شهردار ایشان را به عنوان عضو شورای سیاستگذاری سازمان حمل و نقل منصوب کرده است. شورایی که سالی یکبار تشکیل جلسه میدهد و در آن، سیاست گذاری کل سال آن حوزه صورت میگیرد. البته این یک جایگاه تشریفاتی می باشد و من فکر میکنم چون پدرم مورد اعتمادم بوده و آن سازمان هم زیرمجموعه کمیسیون تحت ریاست بنده است، شهردار برای ایشان حکم زده است.

عباس نژاد با بیان اینکه قضیه آن جوری که در فضای رسانه ای منعکس شده نیست، افزود: برخی گفتند که مثلا چه اتفاقی افتاده و چه قراردادی منعقد شده و به پدر بنده میز و صندلی داده اند و پست مهمی است و هر هفته این شورا تشکیل می شود، که اصلا اینطور نیست.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: بنده که با آقای شهردار صحبتی نکردم ولی فکر میکنم آقای شهردار ایشان را بعنوان عضو شورای سیاستگذاری سازمان معرفی کرده که همسو با شورا باشد. حالا اینکه شهردار چه هدفی را دنبال می کند، نمی دانم چون حقیقتا من نه از ایشان پرسیدم و نه اصلا با هم صحبتی کردیم و نه نشستی داشتیم و نه قبل از صدور حکم و نه بعد از صدور حکم اصلا در این مورد صحبت نکردم.

رییس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت گفت: واقعیت اینست که انتقاد من از شهردار شخصی نیست. شاید در قالب دو شخص به نام عباس نژاد و علوی ما حتی رفیق هم باشیم اما در جایگاهی که بنده عضو شورا هستم و ایشان شهردار هستند، به خاطر کارها و بی توجهی هایی که می کنند، بنده منتقد جدی هستم حتی اگر ایشان این شهر را به نام من بزند.

 وی ادامه داد: من به دنبال منافع شخصی نیستم که بگویم دو تا امتیاز به من بده تا کوتاه بیایم. اینکه اصلا جایگاهی نیست، سالی یکبار تشکیل می شود و معمولا این جایگاه را به بزرگان یا ریش سفیدانی که در این حوزه صاحب نظر هستند، میدهند. در ادوار گذشته هم همین طور بوده و معتمدین اعضای شورا را در این جایگاه ها قرار می دادند. خارج از آن اصلا و ابدا بنده به دنبال منافع شخصی نیستم.

وی با بیان اینکه قبل از انتخاب علوی یکی از حامیان جدی ایشان بودم، تصریح کرد: اگر دنبال منافع بودم همان جا به ایشان میگفتم که این منفعت ها را میخواهم ولی من می گویم شان شورا و شان نمایندگی مردم باید حفظ شود. آن چیزی که ما داریم میگوییم منافع شخصی ما نیست بلکه مصالح مردم هست و موضوعاتی است که مردم پیگیری میکنند. ما صدای همین کارمندان شهرداری هستیم که نگران وضع موجود و آینده خودشان هستند و تنها ابزاری که داریم و در واقع آخرین ابزار ما هم هست، همین طرح سوال و استیضاح است و خارج از آن شهردار می تواند شورا را در برنامه ریزی دخالت ندهد!

عباس نژاد با اشاره به آخرین جلسه شورای شهر گفت: به آقای شهردار گفتم شورا برنامه ریز و سیاست گذار است و شما مجری! الان ما رفتیم در منطقه صفه سر، مردم به ما مراجعه کردند و گفتند خیابان ها پر از چاله است و انگار در جاده خاکی راه می روی. آنجا وقتی به منطقه زنگ میزنم، مدیر منطقه میگوید آقای شهردار گفته که ما در منطقه ۴ باید نخودچر را آسفالت بکنیم! شما بروید منطقه نخودچر را بازدید کنید! ما آمدیم مشکلات مردم را بررسی بکنیم. اگر قرار باشد شهردار هم تصمیم بگیرد هم برنامه ریزی کند و هم خودش اجرا کند، پس شورا بهتر است که جمع کند و برود! از روز اول این مشکل ما با ایشان بود. وقتی که شما مثلا افرادی را بر مناصب مدیریتی می گذارید که میدانید توانایی ندارند، چرا این کار را می کنید؟ خودشان در جلسه شورا می گفتند من روزی ده بار با این مدیران با بدترین حالت صحبت میکنم، همه شان خوابیدند! ما هم میگوییم وقتی کسی انگیزه لازم را ندارد، تو چرا وی را در این جایگاه قرار می دهی؟ همین کوچه آزاد که الان رفتیم، پول بیت المال را آن جا ریختند! شما خودتان بروید کیفیت آسفالتی که آن جا اجرا کردند را در روز بارندگی ببینید!

عضو شورای شهر رشت در پایان گفت: این ها مواردی است که باعث می شود بنده مخالف عملکرد شهردار باشم و به هیچ عنوان از مواضع خودم پایین نمی آیم مگر اینکه ایشان تغییر رویه داشته باشد و مجری سیاست های شورا شود. متاسفانه نه در قضیه انتصاب پدرم بلکه در هیچ موضوع و انتصابی، اعضای شورا در جریان نیستند! خیلی ها می دانند که مدیر فلان سازمان در حال تغییر است اما ما مثل شما از جراید مطلع میشویم! باز هم میگویم انتقاد بنده شخصی نیست. شهردار باید شان شورا را حفظ کند. ما ناظر بیت المال هستیم، شهرداری رفته محله آزاد را آسفالت کرده، با اولین بارندگی کلی آب روی آسفالت جمع شده و روانه خانه های مردم شده، چه کسی می بایست پاسخگوی رنج این خانواده ها باشد؟