حسن اکبری اعلام کرد:

نمایشگاه اسناد مجاهدان گیلان و تفنگ سرپر دوره قاجار در رشت برپا می شود

همزمان با یکصد و هفتمین سالگرد اعدام مشروطه خواهان گیلان، نمایشگاه اسناد مجاهدان گیلان، از مجموعه اسناد حسن اکبری به مدت دو روز ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در عمارت میرزا خلیل رفیع در رشت برپا می شود.

حرف تازه – حسن اکبری در گفتگو با مهر عنوان کرد: در این نمایشگاه تعداد ۱۵ سند مربوط به مجاهدان گیلانی و ۱۰ عکس از گیلانیان فاتح تهران، تعدادی از روزنامه های قاجار و دوربین های قدیمی عکاسی به نمایش در می آید.

این مجموعه دار بخش خصوصی ضمن پاسداشت تلاش تمامی مجاهدان گیلانی که نام و نشانشان در تاریخ گمنام مانده، اظهار کرد: در این نمایشگاه که افتتاح آن صبح روز پنجشنبه ۱۱ بهمن می باشد، یک تفنگ سر پر با قدمت دوره قاجار و مربوط به مجاهدان گیلانی نیز به نمایش درمی آید.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش گیلانیان در بازگشت مجلس شورای ملی، هنوز مرکز دایمی برای نمایش اسناد مشروطه در رشت وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد؛ هرچه زودتر مصوبه شورای شهر رشت در راه اندازی موزه مشروطه اجرایی گردد و عمارت میرزا خلیل رفیع بعنوان موزه دایمی مشروطه تغییر کاربری یابد.

علاقمندان می توانند روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه از نمایشگاه اسناد مشروطه گیلان در عمارت میرزا خلیل رفیع (میدان صیقلان رشت) بازدید نمایند.