معاون امور بندری منطقه آزاد انزلی:

نقش موثر بندر کاسپین در مبادلات تجاری/ بهره‌ برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات

معاون امور بندری منطقه آزاد انزلی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات گفت: بندر کاسپین نقش مؤثری در مبادلات تجاری و تأمین کالاهای اساسی کشور دارد.

حرف تازه – معاون امور بندری منطقه آزاد انزلی با اشاره به نقش موثر بندر کاسپین در مبادلات تجاری ، از بهره‌ برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات خبر داد.

امین افقی در گفت‌وگویی بهره‌برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات را به عنوان یکی از مؤلفه‌ ها و شاخص‌ های برتر عملکردی مجتمع بندری کاسپین ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به تقویت زیرساخت ‌ها هم ‌اکنون بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی نقش موثری در مبادلات تجاری و تأمین کالاهای اساسی کشور دارد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه  ۹۵ درصد کالا‌های وارداتی بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی کالا‌های اساسی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی منطقه و کشور هستند عنوان کرد: توسعه امکانات بندری و ارتقاء زیرساخت‌های بندر کاسپین از جمله اولویت‌های اساسی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

افقی ارزیابی اولیه درخواست‌های متعدد سرمایه‌گذاری در بخش‌های  مختلفی نظیر ساخت انبار‌های مسقف و مخازن مایعات در سال گذشته و احداث آن در سال ۹۹ را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در خلال سال‌های اخیر سازمان منطقه آزاد انزلی توانسته پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه منطقه و بنادر آن ایجاد کند.

وی مجتمع بندری کاسپین را یکی از پروژه‌هایی که روند رشد و توسعه را در پیش گرفته و به عنوان بازویی توانمند در گسترش مراودات ایران به شمار می‌آید تلقی کرد و ابراز داشت: مجتمع بندری کاسپین با توجه به واقع شدن در منطقه‌ای با پتانسیل بالا و واقع شدن در مسیر کریدور‌های بین‌المللی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر اینکه مجتمع بندری کاسپین می‌تواند زمینه ارتقاء ظرفیت حمل و نقل دریای خزر را فراهم سازد خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش از ۹۵ درصد کالا‌های وارداتی از بندر کاسپین را کالا‌های اساسی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی منطقه و کشور تشکیل می‌دهند.

افقی موقعیت مجتمع کاسپین برای تبدیل به هاب داد و ستد کالا‌های استراتژیک حوزه خزر را متذکر شد و با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی حلقه اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد بین‌المللی منطقه خزر و اوراسیا است افزود: فعال‌سازی کریدور‌های عبوری بین‌المللی از منطقه و جذب کالا‌های متنوع از جمله اهدافی است که محقق شده است.

وی تسهیل و تسریع در ارائه خدمات بندری توسط سازمان منطقه آزاد انزلی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه این سازمان بر ظرفیت‌های ایران جهت توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های منطقه افزوده است گفت: در اردیبهشت امسال با تلاش همه عوامل، شرکت‌ها و بازرگانان فعال در بندر شاهد رکوردشکنی مجتمع بندری کاسپین بودیم.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این افزایش عملکرد در بخش میزان ورود کشتی و تخلیه و بارگیری کالا از زمان تأسیس تاکنون در مجتمع بندری کاسپین تحقق پیدا کرده است ابراز داشت: رشد ۲۰۰ درصدی در شاخص‌های عملیات دریایی و بندری از جمله موفقیت‌های کسب شده در مجتمع بندری کاسپین است.

نقش موثر بندر کاسپین در مبادلات تجاری/ بهره‌ برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات

نقش موثر بندر کاسپین در مبادلات تجاری / بهره‌ برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات

 

تسنیم