محمد حسن علیپور:

نصرتی در انجام وظایف اولیه خود ناتوان بوده/ شهردار رشت صورت مساله را پاک می کند / اساسنامه حمایت از رسانه ها تدوین شود/ زیرساخت های گردشگری فراهم نشده

حرف تازه – محمدحسن علیپور با اشاره به مشکلات کارگران شهرداری رشت گفت:  افتخار دارم به عنوان عضوی برخاسته از جامعه کارگری در شورای پنجم خدمتگزار مردم فهیم و فرهیخته رشت باشم. نصرتی در انجام وظایف اولیه خود ناتوان بوده است عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: کارگران از مظلوم ترین اقشار جامعه […]

حرف تازه – محمدحسن علیپور با اشاره به مشکلات کارگران شهرداری رشت گفت:  افتخار دارم به عنوان عضوی برخاسته از جامعه کارگری در شورای پنجم خدمتگزار مردم فهیم و فرهیخته رشت باشم.

نصرتی در انجام وظایف اولیه خود ناتوان بوده است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: کارگران از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند که متاسفانه نتوانسته ایم قدردان زحماتشان باشیم. نگاهی به گذشته نشان می دهد روزهایی را پشت سر گذاشته ایم که مدیران پاداش های نجومی شب عید را به خانه برده اند و کارگران شهرداری رشت شرمنده خانواده های خود شده اند و ماهها حقوق و بیمه معوقه داشته اند.

علیپور تصریح کرد: بعد از این اتفاقات به دکتر نصرتی رای دادیم تا چنین مشکلاتی تکرار نشود. در زمان انتخاب شهردار، دکتر نصرتی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را جزیی از وظایف شهرداری می دانست و معتقد بود که این مسائل نباید در برنامه های کاندیداهای شهرداری مطرح شود اما امروز به هر دلیلی که بوده، در انجام وظیفه اولیه خود ناتوان بوده است.

شهردار رشت صورت مساله را پاک می کند

وی در ادامه گفت: اگر شهرداری رشت حقوق ها را به حساب شرکت ها واریز کرده است چرا در مقابل شرکتی که بد عهدی کرده، برخورد قاطعی نشان نمی دهد؟ متاسفم که امروز به جایی رسیده ایم که به جای حل مشکل، شهردار شهرمان صورت مساله را پاک می کند و برای فرار از اعتراضات احتمالی، در واکنش به عدم پرداخت حقوق بخشی از کارگران، در کمال تعجب جشن روز کارگر نیز لغو می شود.

محمدحسن علیپور با اعلام اینکه به دلیل ضعف مدیریتی شهردار، قلب صدها کارگر شکست خاطر نشان کرد: اما بدانید از امروز ، هرروز برای من روز کارگر است و لحظه ای در پیگیری حقوق و مزایای کارگران و کارکنان عقب نشینی نخواهم کرد.

موافق پرداخت بی حساب و کتاب به رسانه های غیر بومی و کانال های غیر مجاز نیستم

عضو هیئت رئیسه شورا در بخش دوم اظهارات خود به موضوع رسانه ها پرداخت و گفت: بنده موافق پرداخت بی حساب و کتاب به رسانه های غیر بومی و کانال های غیر مجاز نیستم. اگر نامه ای برای ساماندهی پرداختی ها امضا کرده ام با همین نگاه بوده است تا اساسنامه ای تدوین شود و حمایت ها در چارچوب مشخص تداوم یابد. اما متاسفانه فضایی شکل گرفته که جای تاسف دارد و تعهدات قبلی شهرداری نیز انجام نمی شود.

وی افزود : قلم، خبرنگار و رسانه جایگاه ویژه ای دارد. فراموش نکنیم که خبرنگاری و عکاسی خبر از سخت ترین مشاغل است و ظرافت های هنرمندانه این مشاغل می تواند نقش تعیین کننده ای در آینده جوامع داشته باشد. گیلان یکی از بالاترین آمارها را در تعداد رسانه ها دارد و هر آن کس که نگاه تحقیر آمیزی به این شغل داشته باشد و شمار قابل توجهی از رسانه ها را نادیده بگیرد قطعا شناخت درستی از آن ندارد.

حمایت از رسانه ها استمرار یابد تا جلوی بسیاری از مفسده ها گرفته شود/ اساسنامه حمایت از رسانه ها تدوین شود

محمدحسن علیپور ادامه داد: اگر تلاش داریم فضایی شفاف به وجود بیاید باید حمایت از رسانه ها را استمرار ببخشیم تا جلوی بسیاری از مفسده ها گرفته شود. از همکاران شورایی و شهردار می خواهم سریعا نسبت به تدوین اساسنامه ای کاربردی در جهت حمایت از رسانه ها اقدام نمایند.

اعتراض به انتصابات غیر قانونی شهردار رشت/ آیا می توان یک شبه معاونتی را به وجود آورد و یا معاونتی را تفکیک کرد؟

وی در بخش سوم به انتصابات شهردار رشت پرداخت و گفت: این انتصابات گاها خارج از چارت و یا غیرقانونی است. سوال من از همکاران شورایی این است که آیا می توان یک شبه معاونتی را به وجود آورد و یا معاونتی را تفکیک کرد؟ آیا معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی طبق قانون به دو معاونت تفکیک شده است؟ آیا معاونت امور مناطق و سازمان ها در چارت شهرداری رشت وجود دارد؟ و این موارد تنها نمونه هایی از انتصابات و ابلاغ های سوال برانگیز آقای شهردار است که باید پاسخ مناسبی به این سوالات داده شود.

هیچکدام از زیرساخت های گردشگری رشت فراهم نشده و درجا زده ایم

محمدحسن علیپور در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه فراموش نکرده ایم بدهی و تعهد ۷۵۰ میلیاردی به دوره جدید مدیریت شهری به ارث رسیده بود اظهار داشت: سوال بنده این است اگر قرار باشد با همین شیب، بدهی های گذشته پرداخت شود؛ خروجی عمرانی، گردشگری و غیره در دوره پنجم مدیریت شهری چه خواهد شد؟ با گذشت ۷ ماه حدود ۱۳۰ میلیارد از بدهی های گذشته پرداخت شده و خبری از پروژه های بزرگ هم در این شهر نیست. می خواهیم مقصد گردشگری شویم اما هیچکدام از زیرساخت ها را فراهم نکرده ایم و در جا زده ایم. تاکید می کنم که مردم از شنیدن شعار ها خسته اند و باید به وعده ها عمل کرد. از شهردار نیز انتظار می رود موارد مطرح شده را با جدیت پیگیری کند.