توسط سازمان زیباسازی شهرداری رشت انجام شد؛

نصب المان زیبایی دیگر در رشت

حرف تازه : المان زیبایی جدیدا توجه عابرین و رانندگان شهر رشت را در حوالی بقعه دانای علی رشت جلب می کند. در ماه های اخیر شاهد نصب المان های مناسبتی و مفهومی جالبی از سوی سازمان زیبا سازی شهرداری رشت بوده ایم. از المان های مرتبط با کنگره بزرگ ۸ هزار شهید استان گیلان گرفته تا […]

حرف تازه : المان زیبایی جدیدا توجه عابرین و رانندگان شهر رشت را در حوالی بقعه دانای علی رشت جلب می کند.

در ماه های اخیر شاهد نصب المان های مناسبتی و مفهومی جالبی از سوی سازمان زیبا سازی شهرداری رشت بوده ایم. از المان های مرتبط با کنگره بزرگ ۸ هزار شهید استان گیلان گرفته تا المان های عاشورایی که اخیرا در نقاطی مثل پیاده راه فرهنگی رشت نصب شده بود یا نصب همزمان المان های قرآنی با مسابقات کشوری قرآن کریم که در زیباکنار استان گیلان در حال برگزاری بود در خیابان های رشت بسیار مفهومی و زیبا به نظر می رسید و همگی با استقبال خوب شهروندان همراه شد.

المان های هنری و مجسمه های چوبی در پیاده راه فرهنگی رشت نیز نمونه دیگری از این موارد است که با توجه به فرهنگی بودن پیاده راه، نصب آثار هنری هنرمندان بومی که در قالب یک کارگاه در حاشیه همین پیاده راه ساخته شده است می تواند اقدامی متناسب با شرایط محیط به شمار رود.

اقدامات اینچنینی از سوی سازمان های شهرداری رشت می تواند علاوه بر کمک به زیباسازی شهر رشت، در فرهنگ سازی و آموزش بصری شهروندان و ترویج تعالیم دینی و فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی نیز بسیار موثر باشد.

اخیرا نیز المان تایپوگرافی “بسم الله الرحمن الرحیم” روبروی بقعه دانای علی واقع در خیابان بیستون، چمارسرا، نرسیده به تقاطع یخسازی در فضای مکث  اول کوچه داوودی توسط سازمان زیباسازی شهرداری رشت نصب شده است که با طراحی و نورپردازی زیبا جلوه ای خاص به حوالی محل نصب خود بخشیده است.

امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد و در کنار نقاشی های دیواری، توسعه فضای سبز و فضای مکث و در نظر گرفتن نورپردازی ها و المان های زیبا و مفهومی و سایر اقدامات شاهد زیبا شدن هرچه بیشتر شهر رشت و کاهش نسبت زوائد بصری به فضاسازی های اصولی و زیبای رشت باشیم.

photo_2016-11-29_17-00-40