نصب کیو آر کد درختان و لوستر شهری در رشت توسط سازمان سیما منظر

علیرضا حسنی از نصب کیو آر کد درختان و لوستر شهری در رشت توسط سازمان سیما منظر خبر داد.

به گزارش قلم آزاد، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: در برخی از درختان نصب کیوآرکد انجام شده و مناطق دیگر نیز در دست بررسی و اجرا است و همچنین نصب لوستر شهری در دستور کار سازمان است.

نصب کیو آر کد درختان و لوستر شهری در رشت

علیرضا حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با حضور در جلسه علنی شورا با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه این سازمان اظهار کرد: بودجه سازمان  در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان است که  پیش بینی می کنیم که تا پایان سال بودجه سازمان  ۸۰ میلیارد تومان محقق شود.

علیرضا حسنی به احداث المان ها و اجرای نورپردازی در نقاط مختلف رشت اشاره کرد و‌ گفت: یکی از دغدغه های ما المان خیابان فرهنگ است که فراخوانی از بابت آن انجام دادیم و ان شاا بهترین المان را برای این نقطه از شهر انتخاب کنیم.

وی به نقاشی معابر و دیوارهای مدارس اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز مورد توجه سازمان است و همچنین در کنار المان هایی که احداث می شود باید به المان های مناسبتی نیز توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به جداره سازی دو پل از جمله پل بوسار افزود: نورپردازی در میادین و درون درختان از جمله دغدغه های ما بوده و نصب لوسترهای شهری نیز مورد توجه است.

حسنی با بیان اینکه برای نخستین بار با محوریت سنت و فرهنگ گیلانی سفره های هفت سین در قالب المان طراحی می شود تصریح کرد:  این موضوع در نوروز در معرض دید عموم قرار می گیرد و همچنین وجه تسمیه محلات از جمله ساغریسازان نیز مورد توجه است و برنامه های مناسبتی مختلف نیز در دستور کار داریم .

وی با اشاره به اینکه با توسعه درختکاری  مقوله توسعه فضای سبز را پیگیری می کنیم  افزود: در راستای اجرای طرح میثاق  تعدادی از درختان قطع شد و در راستای اجرای تعهدات شهرداری ، حدود ۵ هزار درخت در سال جاری  در سطح شهر کاشته می شود که البته تعدادی تا کنون کاشته شده است.

حسنی  به خرید دستگاه اسکن درختان اشاره  کرد و گفت : با توجه اینکه در فصول مختلف سال بالاخص پاییز و زمستان شاهد سقوط درختان هستیم ، با خریداری این دستگاه یقینا این مشکل برطرف می شود و بخش اعظمی از کارهای مربوط به آن انجام شده است.

وی با اشاره به نصب کیو آر کد درختان در رشت افزود: در برخی از نقاط این مهم انجام شده و مناطق دیگر نیز در دست بررسی و اجرا است.