اتحاد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد؛

نصب و ارتقای سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان های شهری از اولویت های علوم پزشکی است

حرف تازه : دکتر حسین اتحاد در حاشیه جشن روز پزشک در تالار دیدار رشت، هدف غایی دانشگاه علوم پزشکی را ارتقای سلامت جامعه معرفی کرد و گفت : برای رسیدن به سلامت جامعه به همکاری های بین سازمانی نیاز است و شاید مهم ترین سازمانی که می تواند برای ارتقای سطح سلامت شهروندان با […]

حرف تازه : دکتر حسین اتحاد در حاشیه جشن روز پزشک در تالار دیدار رشت، هدف غایی دانشگاه علوم پزشکی را ارتقای سلامت جامعه معرفی کرد و گفت : برای رسیدن به سلامت جامعه به همکاری های بین سازمانی نیاز است و شاید مهم ترین سازمانی که می تواند برای ارتقای سطح سلامت شهروندان با علوم پزشکی همراهی و همکاری داشته باشد شهرداری باشد و این موضوع در همه شهرها و استان ها صدق می کند.
imagesمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در راستای رسیدن به هدف غایی خود گام برمی داریم تصریح کرد: در برنامه های توسعه در دانشگاه علوم پزشکی، توسعه پایدار و حمایت کننده از مسائل محیط زیستی مد نظر است و بحث زیست محیطی در راستای توسعه پایدار در دانشگاه علوم پزشکی دیده شده است.
اتحاد افزایش سطح سواد سلامت جامعه را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده معرفی کرد و اظهار داشت: چنین برنامه هایی نیازمند کمک های متقابل دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری است. شهرداری در زمینه منابع اطلاع رسانی و تبلیغاتی می تواند کمک زیادی کند.
وی یکی از آلوده کننده ترین مراکز برای رودخانه های رشت را بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی دانست و خاطر نشان کرد: از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی اصلاح این وضعیت است.
دکتر حسین اتحاد در ادامه ضمن تاکید بر برقراری سیستم های تصفیه فاضلاب در بیمارستان هایی که فاقد آن هستند و ارتقای سیستم تصفیه فاضلاب در بیمارستان هایی که دارای سیستم تصفیه هستند افزود: این کار از عوامل مهم کمک به بهبود سلامت جامعه است و شاید اثرات آن به مراتب بیشتر از حوزه های درمانی باشد که در بیمارستان برای خدمت رسانی به مردم داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به تاکید رئیس دانشگاه بر این موضوع اشاره کرد و گفت : باید از تمامی پتانسیل های موجود برای پیشبرد این هدف استفاده کنیم.
اتحاد مشکلاتی از قبیل منابع مالی را مانعی برای اجرای این قضیه معرفی کرد و افزود: قدم هایی برای حل این مشکلات برداشته شده است. نیازمند کمک از حوزه های مختلف استان از جمله شهرداری هستیم و اگر به ما کمک برسانند می توانیم در اسرع وقت به این هدف نائل شویم.
وی در پایان گفت: چیزی حدود ۳۰ درصد از آلودگی رودخانه های رشت به دلیل بیمارستان های ما است که اگر همین ۳۰ درصد کاهش پیدا کند رقم بزرگی است و کمک بزرگی در این زمینه صورت گرفته است.