نشست مشترک مدیران دانشگاه گیلان و گریفیث استرالیا

حرف تازه – در راستای گسترش همکاری های بین المللی دانشگاه گیلان با دانشگاه های معتبر جهان، مهند فارس بواز مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای امور بین الملل دانشگاه گریفیث استرالیا و دکتر علی الهنانده عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات علوم محیطی و جوی این دانشگاه، با حضور در دانشگاه گیلان در نشستی مشترک با […]

حرف تازه – در راستای گسترش همکاری های بین المللی دانشگاه گیلان با دانشگاه های معتبر جهان، مهند فارس بواز مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای امور بین الملل دانشگاه گریفیث استرالیا و دکتر علی الهنانده عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات علوم محیطی و جوی این دانشگاه، با حضور در دانشگاه گیلان در نشستی مشترک با مدیر همکاری های علمی بین المللی، رئیس دانشکده منابع طبیعی، و دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان زمینه های مشترک همکاری علمی دو دانشگاه را بررسی کردند.
در این جلسه طرفین در خصوص انجام طرح های مشترک تحقیقاتی در زمینه های تغییرات آب و هوا،  مدیریت منابع آب و حوزه آبریز، آلودگی آب و مدیریت پسماند و علوم محیطی به توافق رسیدند. همچنین مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای امور بین الملل دانشگاه گریفیث در این نشست آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان دوره دکتری دانشگاه گیلان برای مدت  ۶ (شش) ماه تا یکسال تحت برنامه بورس دولت استرالیا (Endeavour Scholarships and Fellowships) را مطرح نمود. هیأت اعزامی از دانشگاه گریفیث در خاتمه از سایت دانشگاه و برخی دانشکده ها بازدید کردند.

شایان ذکر است دانشگاه گیلان دارای تفاهم نامه همکاری های علمی با دانشگاه گریفیث استرالیا می باشد. دانشگاه گریفیث یکی از مطرح ترین دانشگاه های استرالیا بوده و دارای یک مرکز منطقه ای است که برنامه های اثر تغییر اقلیم بر محیط را هدایت می کند. این دانشگاه بالغ بر ۵۰۰۰۰ دانشجو دارد و جزو ۴۵۰ دانشگاه برتر دنیا محسوب می شود.