رشت در مسیر تحول؛

نشست مدیران و معاونین سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در شیراز برگزار شد

تی تی خبر (حرف تازه) : متین عاشوری در روز نخست نشست مدیران و معاونین سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در شیراز با اشاره به رویکرد شهرداری رشت در خصوص تبدیل رشت به شهر خلاق در حوزه گردشگری و سلامت تمرکز شهرداری رشت را در خصوص فرایندهای ملک از شریک به عنوان استراتژی رقابتی در برابر […]

تی تی خبر (حرف تازه) : متین عاشوری در روز نخست نشست مدیران و معاونین سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در شیراز با اشاره به رویکرد شهرداری رشت در خصوص تبدیل رشت به شهر خلاق در حوزه گردشگری و سلامت تمرکز شهرداری رشت را در خصوص فرایندهای ملک از شریک به عنوان استراتژی رقابتی در برابر سایر کلانشهرها عنوان نمودند. وی با اشاره به تجارب سایر شهرداری ها در خصوص پروژه های سرمایه گذاری بیان کرد: شهر رشت دارای ۷ پروژ کلان محرک توسعه در نقاط کلیدی شناسایی شده می باشد.
مدیر سرمایه گذاری شهرداری رشت با استناد به رویکرد شهرداری، استفاده از توان بخش خصوصی جهت تهیه بسته های سرمایه گذاری و انعقاد تفاهم نامه های کارگزاری را به عنوان دو راهکار اثربخش در حوزه فرصت سازی و بازاریابی استراتژیک برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در پروژه های سه حوزه گردشکری و سلامت، بازافرینی و حمل و نقل و زیر ساخت نام برد.

تسهیلگری در خصوص اخذ تضامین از سرمایه گذاران شهری، اصلاح فرایند فروش قدرالسهم شهرداری از پروژه های مشارکتی، ایجاد مکانیسم های قانونی برای حمایت از حق ثبت ایده ،تفسیر پذیر بودن قوانین مالی و حقوقی شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری، تعیین مرجع تصویب قراردادهای مشارکتی از اهم مسایل مطرح شده توسط تنها سخنران این نشست و نماینده شهرداری رشت بود.

ندیم مدیر سرمایه گذاری شهرداری ارومیه نیز به عنوان پدر سرمایه گذاری شهری در ایران که بالغ بر صدها قراردادها مشارکتی در تبریز و ارومیه داشته، نقطه نظرات خود را در خصوص اصلاحیه های شیوه نامه سرمایه گذاری و ابهامات قانونی موجود در این حوزه عنوان نمود که مقرر گردید طی یک هفته آینده کمیته حقوقی برای بررسی بیشتر تشکیل شود.

در این نشست، مدیران و معاونین سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور به تبادل نظرات و آرا در خصوص مسایل جاری سرمایه گذاری در شهرداری های کشور پرداختند که از همراهی شهرداری ها با شوراهای اسلامی شهرها به عنوان یکی از مهمترین عوامل تسهیلگری در تسریع پروژه ها و ورود سرمایه گذاران شهری اشاره شد.

شهرهای شیراز، تهران، تبریز و کرج توجه خاصی به تفویض اختیار معاملات سرمایه گذاری تا مبالغی مشخص داشتند. تبریز و شیراز به عنوان دو شهر پیشرو در سرمایه گذاری به تفویض اختیار ۵۰ میلیارد تومانی شورا به شهردار برای برگزاری فراخوان پروژه های ملک از شهرداری اشاره نمودند. شهرداری های تهران و کرج نیز تفویض اختیار فراخوان پروژه ها با مجموع سقف ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختیار برای شهرداری در سال را عنوان نمودند.

مدیران سرمایه گذاری برخی از کلانشهرها نظیر شیراز، اراک و کرمانشاه خواستار استفاده از مستندسازی های صورت گرفته توسط شهرداری رشت شدند و نماینده شهرداری شیراز مباحثی را در خصوص راه اندازی سامانه سرمایه گذاری در رشت برای استفاده از این روش در شیراز مطرح نمود.

همچنین طی مذاکرات صورت گرفته بین شهرداری های رشت، کرمانشاه و کرج تبادل اطلاعاتی و دانشی در خصوص نحوه انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری صورت پذیرفت.
photo_2016-05-26_00-46-12 photo_2016-05-26_00-46-34 photo_2016-05-26_00-46-42 photo_2016-05-26_00-46-47 photo_2016-05-26_00-47-05 photo_2016-05-26_00-47-12 photo_2016-05-26_00-47-17