در راستای تدوین لایحه پرداخت به رسانه ها انجام شد؛

نشست تخصصی مدیر روابط عمومی شورای رشت با معاون ارتباطات شورای شهر تهران و رییس ارتباط با رسانه شهرداری تهران

با پیگیری های سید پیام جعفری نیا، مدیر روابط عمومی شورای شهر رشت با حسین نقاشی، معاونت ارتباطات شورای اسلامی تهران و مسعود عابدی، رییس ارتباط با رسانه مرکز ارتباطات شهرداری تهران با موضوع تدوین لایحه پرداخت به رسانه ها جلساتی برگزار گردید و در خلال آن از زیر ساخت ها و روند تعامل رسانه ها ی موجود با مدیران شورا و شهرداری تهران بازدید گردید.
حرف تازه – ظهر دیروز سه شنبه ۲۵ تیرماه با پیگیری های سید پیام جعفری نیا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ‌شورای شهر رشت با حسین نقاشی، معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی تهران و مسعود عابدی، رییس ارتباط با رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با موضوع تدوین لایحه پرداخت به رسانه ها جلساتی برگزار گردید و در خلال آن از زیر ساخت ها و روند تعامل رسانه ها ی موجود با مدیران شورا و شهرداری تهران بازدید گردید.
در این نشست های تخصصی با بررسی روند برخورد و تعامل با فضای رسانه ای شورا و شهرداری تهران و در اختیار قرار دادن تجربیات آنها به نتایج مطلوبی منجر گردید.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت با تاکید بر این مطلب که امروز نقش رسانه در مدیریت شهری به عنوان یک بازوی حمایتی انکار ناپذیر است از عزم مدیریت شهری رشت در تدوین شیوه نامه پرداخت و اعمال سیاست های حمایتی از رسانه ها خبرداد.
سیدپیام جعفرنیا با اشاره به آمار بالا و قابل توجه فعالیت سایت ها و پایگاههای خبری و رسانه ها در شهر رشت با تاکید بر حل بسیاری از معضلات به دلیل پرداختن ویژه اصحاب رسانه به آن بکارگیری و بهره وری از این ظرفیت عظیم را مستلزم برنامه مندی، سیاست گذاری و حمایت های لازم از این قشر دانست.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت افزود: یقینا تجارب کلانشهرهایی همچون تهران در حوزه نظام مندی رسانه ها میتواند الگویی مناسب برای شهر رشت با این آمار فعالین رسانه ای باشد و ابراز امیدواری کرد با برقراری تعاملات مناسب میتوان با انتقال تجارب شهرداری تهران شرایطی مطلوب برای اصحاب رسانه در رشت با تدوین یک شیوه نامه مناسب برای پرداخت و حمایت مالی از این قشر تدوین کرد.
در ادامه حسین نقاشی به تعامل خوب شورانشینان پایتخت با رسانه ها اشاره نمود و اظهار داشت: امروز جایگاه خبرنگار برای همه مدیران جایگاهی تثبیت شده است و حتی در نشست های تخصصی اعضای شورا هم خبرنگاران جهت اطلاع رسانی مناسب از تصمیمات و خدمات مجموعه شهرداری حضور دارند و ارتباط خبرنگاران با ریاست و اعضای شورا به راحتی صورت می گیرد.
 
رییس ارتباط با رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در ارتباط با رسانه شهرداری تهران در راستای حمایت از خبرنگاران افزود: با توجه به معضل ترافیک در شهر تهران، آزادانه رفت و آمد نمودن این قشر در محدوده طرح ترافیک تدابیری لحاظ گردیده است.
مسعود عابدی گفت: مجموعه ما تا حدودی چتر حمایتی برای خبرنگاران ایجاد کرده است. این برنامه ریزی ها در سامانه ای منظم به صورت سالانه و یا دوره ای مشخص تعریف شده تا در زمان های مختلف با توجه به تولید و پوشش خبر و یا فعالیت های رسانه ها اعمال گردد.
وی افزود: با رسانه ها قرار دادی ایجاد شده است تا رسانه ها اخبار روابط عمومی ها را در رسانه های خود به صورت ۳ تا ۶ ماه پوشش دهند و در ادامه تیم رصد رسانه ما این اخبار رو مشاهده و بررسی می نماید و در صورت دیده شدن توسط مردم و بازخورد مطلوب در رسانه های مذکور ایجاد مطالبه گری عمومی صورت پذیرد که در این صورت همانند تعرفه های آگهی مبلغی به آنها پرداخت می شود.
عابدی گفت: در خبر گزاری ها و پایگاه ها داستان کمی متمایز است و مسائل ریزتر و موضوعی تر بررسی می شود. به عنوان مثال برای فرهنگ سازی بستر ترافیک در سطح شهر می بایست توسط رسانه ها تولید محتوا و تفسیر و تحلیل نوشته می شود و بعد در قالب قراردادی با خبرگزاری مدنظر منعقد می گردد. در بخشی دیگر معاونت های فرهنگی و اجتماعی در حدود مبلغی خاص برای تولید مطلب فرهنگی مرتبط با امور خود شامل تحلیل، تفسیر و تولید خبر صورت می گیرد.
مسعود عابدی در انتها خاطر نشان نمود: مجموعه های روابط عمومی در نهادهای مختلف علی الخصوص شوراهای شهر رابط بین خبرنگاران و مدیریت شهری میباشند و باید با ایده های جدید سبدهای حمایتی از این قشر خدوم را برای مدیران شهر تعریف کنند.
وی به برگزاری تور های تفریحی یا بازدیدهای سازمانی ویژه خبرنگاران به عنوان این قبیل طرح ها خبر داد.