نخستین تور گردشگری تاریخی با محوریت جنبش جنگل برگزار می شود

حرف تازه – همزمان با نود و ششمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی؛ نخستین تور گردشگری تاریخی با محویت جنبش جنگل برگزار می شود. به گزارش حرف تازه به نقل از گیلان مصور، نخستین تور گردشگری تاریخی با محوریت جنبش جنگل به منظور شناسایی نقاط جغرافیایی تاثیر گذار در این نهضت روز جمعه، ۱۰ آذر […]

حرف تازه – همزمان با نود و ششمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی؛ نخستین تور گردشگری تاریخی با محویت جنبش جنگل برگزار می شود.

به گزارش حرف تازه به نقل از گیلان مصور، نخستین تور گردشگری تاریخی با محوریت جنبش جنگل به منظور شناسایی نقاط جغرافیایی تاثیر گذار در این نهضت روز جمعه، ۱۰ آذر ماه برگزار می شود.
در این برنامه گردشگری تاریخی که به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان و سایت فرهنگی گیلان مصور برگزار می شود، علاقمندان به شناخت بیشتر تاریخ جنبش می توانند از نزدیک روستاها و مکان هایی که در طول ۷سال جنبش جنگل، به رهبری میرزا کوچک جنگلی، مستقیم درگیر حوادث و رخدادهای یکصد سال پیش بودند؛ دیدن نموده و با توضیحات راهنمایان سفر، اطلاعات خود را در حوزه جنبش جنگل تکمیل نمایند.
گفتنی است، در این سفر یکروزه، بازدیدکنندگان از دهستان کسما، به عنوان نخستین مکانی که جنبش جنگل در آن شکل گرفت، روستاهای گوراب زرمیخ، زیده، میان رز و کیش دره (مقر حکومت حسن خان آلیانی یکی از سران جنبش جنگل) و شیخ محله دیدن می نمایند.
علاقمندان می توانند جهت شرکت در این سفر یکروزه، روز جمعه ۱۰آذر ماه ساعت ۸:۳۰در سبزه میدان رشت(مکانی که نخستین جمهوری آسیایی توسط میرزا کوچک جنگلی اعلام شد) حضور بهم رسانند. لازم به ذکر است، وسیله ایاب ذهاب بصورت رایگان راس ساعت ۸:۳۰ به مقصد غرب گیلان در حرکت است.