امریکا، روسیه و لهستان صعود کردند؛

نبرد ایران و برزیل برای صعود به نیمه نهایی لیگ ملت های والیبال

در مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت های والیبال که در شیکاگو امریکا در حال برگزاری است بامداد شنبه تیم های ایران و برزیل برای صعود به نیمه نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 حرف تازه – در مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت های والیبال که در شیکاگو امریکا در حال برگزاری است بامداد شنبه تیم های ایران و برزیل برای صعود به نیمه نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در گروه دوم این مرحله از رقابت ها تیم های برزیل، ایران و لهستان حضور دارند. در شب اول رقابت های این گروه لهستان در دیداری نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ برزیل، صدر نشین دور مقدماتی را شکست داد. بامداد امروز نیز در دومین دیدار این گروه، لهستانی ها با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده سروقامتان تیم ملی والیبال ایران را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشتند تا بدین ترتیب لهستان که با تیم دوم خود راهی این مرحله شده بود با کسب دو پیروزی صعودش به جمع ۴ تیم نهایی به عنوان صدرنشین مسجل شود. از ساعت ۲:۳۰ بامداد شنبه نیز تیم های ایران و برزیل برای تعیین دیگر تیم صعود کننده به جمع ۴ تیم پایانی به رقابت خواهند پرداخت و هر دو تیم برای صعود راهی به جز پیروزی در این دیدار نخواهند داشت.

در گروه اول این مرحله نیز تیم های امریکا، روسیه و فرانسه حضور داشتند. در شب نخست رقابت های این گروه امریکا با نتیجه ۳ بر ۱ فرانسه را شکست داد. در دومین شب نیز روسیه با نتیجه ۳ بر صفر از سد فرانسه گذاشت. بدین ترتیب فرانسه با دو شکست هیچ شانسی برای صعود به جمع ۴ تیم برتر ندارد و نبرد تیم های امریکا و روسیه برای تعیین سرگروه خواهد بود.

مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت های والیبال در شرایطی در دو گروه سه تیمی در شیکاگو برگزار می شود که تیم ملی والیبال ایران از بدو ورود به خاک کشور میزبان با حواشی بسیاری از جمله بازجویی پلیس مواجه شد. همین مساله سبب شد بر خلاف دور مقدماتی که با درخشش خیره کننده تیم ملی ایران و کسب ۱۲ پیروزی از ۱۵ دیدار و حضور در رتبه دوم جدول ۱۶ تیمی همراه بود در این مرحله بازیکنان ایران آمادگی ذهنی و روحی مناسب نداشته باشند.