سید محمدعلی ثابت قدم:

به حرفهایی که در خردورزی خلل ایجاد می کند گوش نکنیم

حرف تازه : سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت عصر شنبه در مسجد المهدی (عج) پستک دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا با اشاره به پیوستن پستک به شهر گفت: با توجه به اینکه این محدوده به تازگی به شهر پیوسته است قطعا عقب افتادگی هایی داریم و باید برخورداری ها را برای […]

حرف تازه : سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت عصر شنبه در مسجد المهدی (عج) پستک دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به پیوستن پستک به شهر گفت: با توجه به اینکه این محدوده به تازگی به شهر پیوسته است قطعا عقب افتادگی هایی داریم و باید برخورداری ها را برای مردم این منطقه در نظر بگیریم. وی در ادامه پستک را محله ای وسیع و پرجمعیت معرفی کرد.

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به اینکه در عصر خرد و تعقل به سر می بریم تصریح کرد: امروزه گرچه با حفظ سنت های خودمان می خواهیم شهروند ساکن در محدوده ایران اسلامی باشیم اما نمی توانیم موضوعات روز را تجربه نکنیم و نمی توانیم با ابزارهای سنتی زندگی کیفی را داشته باشیم.

شهردار رشت زبان، چشم و گوش را سه ابزاری معرفی کرد که در صورت استفاده مبتنی بر عقلانیت به خردورزی منتج می شود و اظهار داشت: در جوامع مختلف استفاده کیفی از این سه عنصر برای بهبود جوامع یک اصل هست. ما به دنبال این هستیم انسان های خردورز کنارهم قرار بگیرند و این تعقل ناشی از خردورزی است که جوامع را از گرفتاری نجات می دهد.

وی افزود: نمی توانیم بدون جمع گرایی و صرفا با فردگرایی به توسعه فکر کنیم. 

ثابت قدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار نیست بنده به واسطه مسئولیت خودم در تقابل یا از بالادست به جای شهروندان فکر کنم. 

شهردار رشت ادامه داد: شهروندان گاهی انتظار دارند حتی مشکلاتی که طی چندین سال ایجاد شده است ظرف مدت کوتاهی مثلا شش ماه رفع شود. برای عبوذ از این مسیر انباشته از مشکل راهی نداریم جز اینکه تعقل خود را افزایش دهیم. نباید چیزی بر زبان برانیم یا رفتاری کنیم که از عقلانیت دور شویم. 

ثابت قدم تصریح کرد: نباید وقتمان را تلف کنیم و به حرفهایی که قرار است در راستای خردورزی ما خللی ایجاد کند گوش کنیم. در مسیر عقلانیت و توسعه هستند اقلیتی که این عناصر را در جهت خلاف به کار می گیرند و مسیر عقلانیتی که مردم به دنبالش هستند را کند کنند.

وی افزود: مردم به واسطه مشکلات انباشته شده قبلی خسته اند. حل مشکل وظیفه من مسئول هست نه حرف زدن و تکرار مشکلاتی که خیلی ها ممکن است وجود نداشته باشد یا به انحراف کشیده شده باشد. اینها دردی را از مردم دوا نمی کند.

شهردار رشت اعلام کرد: دلیل و فلسفه حضور ما در کنار مردم و دیدار با آنها، شناسایی مشکلات و به کارگیری ایده های شهروندی برای حل مشکلات مردم است. 

سید محمد علی ثابت قدم با تاکید بر ضرورت مشارکت دوست بودن شهروندان تصریح کرد: شهروند خلاق باید اثر مشارکتش را ببیند و باید پاداش هم داشته باشد. 

وی با اشاره به کارهای زیربنایی و روبنایی گفت: زمین ورزشی، مسیر دسترسی، در متن قرار گرفتن محدوده و آبهای سطحی از آن جمله است.

شهردار رشت در پایان به مشکلات حمل و نقلی محدوده پستک اشاره کرد: سیاست شهرداری حمل و نقل عمومی است و سعی می کنیم ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را در این محدوده افزایش بدهیم.

ثابت قدم با اشاره به اینکه در اوایل سال آینده دیدار مجددی با مردم این محله خواهد داشت تا نتایج بعضی موضوعات مشاهده شود به صحبت های خود پایان داد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین براتی مشاور شهردار، محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک و علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از جمله حاضرین در مراسم بودند.