اسماعیل حاجی پور مطرح کرد:

نباید به دنبال نیروهای بیرونی باشیم/ در شهرداری افراد توانمندی داریم/ قصد تحمیل هیچ فردی را نداریم

اسماعیل حاجی پور بر ضرورت به کار گیری نیروهای بومی تاکید کرد و افزود: از معاون رئیس جمهور تا بسیاری از مسئولیت های کلان نیروهای گیلانی حضور دارند و حتی در شهرهای دیگر نیز شهرداران رشتی مشغول فعالیت هستند.

اختصاصی حرف تازه – اسماعیل حاجی پور در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر دوشنبه برگزار شد به عنوان ناطق اول دقایقی به سخنرانی پرداخت و بر طی آن بر ضرورت به کار گیری نیروهای بومی تاکید کرد.

حاجی پور در ابتدا با اشاره به غیبت سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت که چندی پیش به منظور حضور در انتخابات مجلس استعفای خود را تقدیم شورا کرده بود گفت: دلمان برای آقای علوی تنگ شده است. دوست داریم حضور داشته باشند و از حضورشان استفاده کنیم. 

این سخنان اسماعیل حاجی پور در شرایطی مطرح شد که پیش از این فضای شورا چندان دوستانه نبود و حتی مساله استعفای علوی نیز با عدم حضور تعمدی تعدادی از اعضا مسکوت باقی ماند و در زمان مقرر از طریق شورا به نتیجه نرسید. شاید این اظهارات را بتوان گامی در جهت نزدیک تر شدن دو طیف شورا در آستانه سومین سال فعالیت شورای پنجم دانست. 

اما در ادامه اسماعیل حاجی پور به نشست روسای شورای کلانشهر ها در رشت پرداخت و خواستار اعلام هزینه های این اجلاس و دستاورد های آن شد.

وی همچنین با تمجید از حضور سرزده ناصر حاج محمدی، شهردار رشت، در مناطق و سازمان ها بیان داشت: سرکشی به حوزه های مختلف شهرداری بسیار خوب است اما انتظار داریم این بازدیدها تنها در جهت مچ گیری از کارکنان نباشد و حداقل یک روز در ماه نیز برای شنیدن مشکلات آنان اختصاص یابد. 

اسماعیل حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط شهردار شد و تصریح کرد: اگر اعضای شورا در ادامه مسیر همدل باشند در دو سال باقیمانده می توان کارهای بسیاری انجام داد.

وی همچنین با اعلام اینکه افراد توانمندی در حوزه های مختلف شهرداری حضور دارند اظهار داشت: قصد تحمیل هیچ فردی را به شهردار نداریم. باید از افرادی که بایکوت شده اند نیز استفاده شود و اگر آقای شهردار می خواهد شناخت بهتری از پرسنل پیدا کند اعضای شورا می توانند در این زمینه کمک کنند.

اسماعیل حاجی پور در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت به کار گیری نیروهای بومی تاکید کرد و افزود: از معاون رئیس جمهور تا بسیاری از مسئولیت های کلان نیروهای گیلانی حضور دارند و حتی در شهرهای دیگر نیز شهرداران رشتی مشغول فعالیت هستند. نباید به دنبال نیروهای بیرونی باشیم و باید بدانیم در همین شهرداری نیروهای توانمندی داریم.

گزارشی از بهنیا ثابت رفتار