خطاب به مدیرکل ارشاد گیلان؛

نامه اعتراضی جمعی از هنرمندان لاهیجان نسبت به عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان

جمعی از هنرمندان لاهیجان در نامه ای خطاب به دکتر فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نسبت به عملکرد نگار نادری رئیس اداره ارشاد این شهرستان اعتراض کردند.

حرف تازه – جمعی از هنرمندان لاهیجان در نامه ای خطاب به دکتر فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نسبت به عملکرد نگار نادری رئیس اداره ارشاد این شهرستان اعتراض کردند.

در این نامه آمده است:

بسمه تعالی

هنرمند جهان را باز آفرینی می کند و کار او در مسیر ارزش های الهی است. هنرمند البته در مسیر هنر، باید با مردم، ذوق مردم، خواست مردم، خود را نزدیک کند. (دکتر حسن روحانی – رئیس جمهور)
مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جناب آقای دکتر فاضلی
با سلام و احترام
بدون هیچ مقدمه ای با توجه به دیدار جمعی اصطلاح هنرمندان برگزیده و دستچین شده توسط رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با فرماندار محترم لاهیجان در روز سه شنبه مورخ ۱۲/۷/۹۷، نکاتی به شرح ذیل را به استحضار می رساند:
همانگونه که مستحضرید؛ حمایت از فعالیت های هنری و فرهنگی یکی از اولویت های گریز ناپذیر دولت تدبیر و امید است. بنابراین بر همه مدیران و مسئولان فرض است که با حمایت از هنرمندان و نیز فراهم نمودن تمهیدات لازم، زمینه های امیدزایی، افزایش نشاط و شور اجتماعی را ایجاد نمایند، چرا که هنرمندان می توانند در مسیر اصلاح و هدایت جامعه اثر گذار باشد. متأسفانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان چند صباحی است با هدف سیاسی و جهت گیری های سلیقه ای و شخصی، شاهد بروز اختلافات و خسارات فراوانی در ابعاد مادی و معنوی برای اهالی فرهنگ و هنر بوده ایم که هم اکنون شاهد عکس العمل رسانه ها در فضای مجازی شهرستان و استان نیز می باشیم. لذا جهت مزید اطلاع، مباحثی که هنرمندان با سابقه و تأثیرگذار این شهرستان با آن مواجه هستند، به شرح ذیل تقدیم می گردد:
۱٫ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با دارا بودن مدرک کارشناسی میکروبیولوژی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی اقدام به برگزاری کلاس های فنون بازیگری می نماید.
۲٫عدم استفاده از نیروهای تخصصی و کارآمد در برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری.
۳٫تبعیض و برخورد دوگانه با هنرمندان جهت در اختیار گذاشتن اماکن و امکانات فرهنگی و هنری در اداره را دارد.
۴٫عدم جذب نیروهای تحصیل کرده بومی شهرستان که در سال های گذشته با اداره همکاری داشته و هم اکنون دارای مدارج علمی و تخصصی مرتبط بوده که مورد بی اعتنایی ریاست محترم اداره قرار گرفته اند.
۵٫عدم توجه به خواسته ها و مطالبات صنفی هنرمندان.
۶٫برگزاری جلسات، نشست ها و همایش های فرمایشی و نمایشی که در آن قاطبه هنرمندان با سابقه حضور ندارند.
۷٫عدم تعامل با مجموعه مدیران شهری و فرهنگی شهرستان لاهیجان.
۸٫عدم اشرافیت بر فعالیت های غیرمجاز هنری در شهرستان (که بعنوان نمونه، هنرمند مورد حمایت رئیس اداره که اخیرا بیانیه منتشر کردند، بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، مبادرت به برگزاری کلاس های خصوصی موسیقی می نمایند.)
۹٫عدم توان لازم در خصوص جذب اعتبارات مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان لاهیجان که از دغدغه های جامعه هنرمندان می باشد.
۱۰٫برخورد های به دور از اخلاق اسلامی و مغرضانه با هنرمندان.

حرف تازه : انتشار نامه فوق به معنای تایید محتوای آن نیست و تنها به دلیل آشنایی مخاطبان با فضای روز استان گیلان منتشر شده است. بدیهی است حق پاسخگویی برای رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان محفوظ است.