مدیر کل ورزش و جوانان گیلان:

میزبانی های زیادی در ورزش های مختلف داشتیم / کاراته گیلان در رده ای است که ما رضایتمندی داریم

حرف تازه – نشست خبری روسای هیات کاراته استان گیلان در آستانه افتتاح  مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی در رشت برگزار شد.  در این نشست که مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و ناظر کمیته فنی فدراسیون کاراته  مسابقات  در دقایق ابتدایی آن حضور داشت و به ایراد سخن پرداخت، اسفندیار […]

حرف تازه – نشست خبری روسای هیات کاراته استان گیلان در آستانه افتتاح  مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی در رشت برگزار شد. 

در این نشست که مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و ناظر کمیته فنی فدراسیون کاراته  مسابقات  در دقایق ابتدایی آن حضور داشت و به ایراد سخن پرداخت، اسفندیار زیال رئیس ، فریبا سعیدی نائب رئیس و حبیب یزدانی  دبیر هیات کاراته استان گیلان درباره این مسابقات و وضعیت فعلی کاراته گیلان نظرات خود را ابراز داشتند.

مسعود رهنما با اشاره به سفر خود به فرانسه به  عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کارانه ابراز داشت: در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۷ به میزبانی فرانسه  هر ورزشکاری که عضو کمیته جهانی کمیته باشد و حق عضویت خودش را بپردازد مجاز است در این مسابقات شرکت کند و فدراسیون هزینه سفر  کاراته کاها را نمی پردازد. افرادی که شرکت می کنند  هرچند پرچم کشور خود را حمل می کنند اما به عنوان  تیم ملی محسوب نمی شوند و در این مسابقات هم افرد زیادی از ایران شرکت کردند که یک مدال طلا و یک مدال طلای بانوان و دو مدال برنز آقایان بدست آمد و اگر گیلانی ها روادید خود را می گرفتند می توانستند در آن شرکت کنند.

رهنما با اشاره به این که کاراته گیلان در رده ای است که ما رضایتمندی داریم در ادامه گفت:  همین امروز در مسابقات انتخابی تیم ملی در بخش بانوان خانم مهتاب اسماعیلی  اول شده است. هدف ما هم  باید این باشد که از استعدادهای جوانان بهره مند باشیم که بتوانیم در مسابقات آسیایی و المپیک از آن ها استفاده کنیم. وی  در ادامه خاطرنشان کرد: دو نماینده از گیلان در مسابقات المپیک نوجوانان شرکت کنند که امیدواریم نماینده گیلان نیز در این مسابقات باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه نشست تاکید کرد: متاسفانه نوع فعالیت های ما به درستی نشو و نمو پیدا نمی کند. ما میزبانی های زیادی در مسابقات مختلف ورزشی  داشتیم. از تیروکمان تاشطرنج و برگزاری مسابقات منطقه ۴ کشتی و مسابقات والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی و از فردا هم مسابقات کاراته تیم ملی را برگزار کردیم.

رهنما در ادامه با اشاره برگزاری مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: در اوزانی که میدانیم پاشنه آشیل تیم ملی است  بچه های با استعداد خودمان را  ارزیابی می کنیم. ما برای این میزبانی مسابقاتی را قبول کنیم که به رشد ورزش استان کمک کند. امیدواریم با اردوهایی که گذاشته شود استان صاحب سکو در این مسابقات باشد. از آن طرف هم به عنوان ناظر کمیته فنی فدراسیون کاراته باید وضعیت را ببینم و نقطه نظرات خودمان را به فدراسیون جهانی و فدراسیون کاراته اعلام کنیم.

ناظر کمیته فنی فدراسیون کاراته  مسابقات  در رابطه با این مسابقات ادامه داد: اعضای ملی پوش مسابقات جهانی به اتریش در این مسابقات معاف هستند. بعد از این نفرات دوم و دو نفر سوم با برندگان نفر اول و افرادی که به مسابقات اتریش اعزام شدند برای انتخابی نهائی  مسابقه می دهند.

رهنما با اشاره به برنامه های جانبی این مسابقات گفت: تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم و رزمندگان مدافع حرم در این مسابقات از جمله برنامه های این مسابقات است، همچنین قرار است  از نابغه دهه شصت و هفتاد کاراته  آقای مهدی جعفری تجلیل می شود  و همچنین  نمایشگاه مفاخر کاراته نیز دوستان تدارک دیده اند.

عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کااته در پایان افزود: امیدواریم میزبانی را به نوعی سوق دهند که بتوانیم از آن نتیجه بگیریم.چون سال آینده مسابقات سوپر قهرمانی ستارگان جهان با هشت کاراته کای نخبه جهان و هشت کاراته ایرانی که چهارنفرشان گیلانی هستند برگزار در رشت برگزار می شود.

منبع :  گیل خبر