میزان خیانت زنان متاهل چند درصد است؟ (علل + آسیب شناسی)

در این مقاله به میزان خیانت زنان متاهل و عوامل اثرگذار بر آن می‌پردازیم و مشخصاً به پرسش چند درصد زنان متاهل خیانت میکنند پاسخ می‌دهیم.

حرف تازه – رپورتاژ آگهی : خیانت یکی از پرخطرترین و چالش برانگیزترین موضوعات موجود در خانواده‌هاست. در واقع، زمانی که خیانت در خانواده‌ای رخ می‌دهد، معمولاً زوجین به خاتمه دادن به این زندگی بیشتر از ادامه دادن آن فکر می‌کنند. در نتیجه، چرخه‌ای از هیجانات منفی فعال می‌شود که نمی‌توانند آن را مدیریت کنند. بنابراین، بدون تفکر و تصمیم گیری درست، باعث از هم پاشیده شدن این بنا می‌شوند. مشاهده چنین پیامدهایی، جامعه‌شناسان، روانشناسان اجتماعی، مشاوران خانواده، زوج درمانگران و … را حساس می‌کند تا با آمارهای موجود در زمینه خیانت زنان آشنا شوند. ما نیز در این مقاله اختصاصاً، به میزان خیانت زنان متاهل و عوامل اثرگذار بر آن می‌پردازیم و مشخصاً به پرسش چند درصد زنان متاهل خیانت میکنند؟ پاسخ می‌دهیم.

چند درصد زنان متاهل خیانت میکنند؟

هر فردی که خودش را به پیمان زناشویی متعهد می‌کند، این نکته را به خودش و همسرش یادآوری می‌کند که به رابطه‌شان خیانت نخواهد کرد. در واقع، خیانت خط قرمز رابطه است. با این حال، برخی از زنان متاهل از این خط قرمز عبور می‌کنند. آمارهای موجود در این زمینه که چند درصد زنان متاهل خیانت میکنند؟ براساس کشورهای مختلف و میزان پایبندی آن‌ها به عقاید دینی متفاوت است. همچنین، آمارهای خیانت در میان مردان و زنان نیز متفاوت است. با این حال، به طور میانگین حدود ۱۳ درصد از زنان متاهل خیانت به همسر خود را گزارش کرده‌اند.

جالب است بدانیم که، این میزان خیانت در میان زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله بیشتر است. در واقع، هرچه سن زنان افزایش می‌یابد، میزان خیانت کمتر است. اما میزان خیانت در میان مردان، با افزایش سن بیشتر می‌شود. به طور کلی، زمانی که متوجه می‌شویم چند درصد زنان متاهل خیانت میکنند، پرسش‌های ذهنی مکرری برای ما ایجاد می‌شود که علت خیانت در زنان متاهل چیست؟ همچنین، چگونه باید با خیانت همسر برخورد کرد؟ در واقع، نمی‌توانیم این سؤالات ذهنی خود را بی‌پاسخ بگذاریم.

دلایل خیانت در زنان

زمانی که یک خانم مرتکب عمل ناپسند خیانت می‌شود، حتماً جنبه‌های منفی این امر را در ذهن خودش مرور کرده است. اما، نتوانسته در مقابل این تکانه مقاومت کند. چون، در بسیاری از موارد امیدی به بهبود زندگی مشترک خود نداشته و پاسخی برای برخی از نیازهای خود دریافت نکرده است. لازم به یادآوری است که بررسی همه علت‌های خیانت زنان در این مقاله نمی‌گنجد. بنابراین، برخی از مهمترین دلایل خیانت زنان عبارتند از:

خلأهای عاطفی و جنسی

پژوهشگرانی که آمارهای مربوط به خیانت را بررسی می‌کنند؛ همچنین، تعیین می‌کنند چند درصد زنان متأهل خیانت میکنند؟ معتقدند، یکی از مهمترین دلایل خیانت زنان متأهل وجود نیازهای عاطفی و جنسی برآورده نشده است. در واقع، بسیاری از مردان از آن چیزی که زنان را خوشحال و امیدوار به زندگی می‌کند اطلاعی ندارند. نمی‌دانند، نیاز اصلی یک زن دریافت محبت به شیوه‌های مختلف از جانب همسر است. همچنین، در تأمین نیازهای جنسی اطلاعات نادرستی دارند. در نتیجه، عدم توجه به این بعد از نیازهای زنان به یک آسیب جدی تبدیل شده و باعث گرایش زنان به خیانت می‌شود.

نگاهی کمالگرایانه به زندگی مشترک

طبق صحبت‌های متخصصان مشاوره خیانت  بسیار مشاهده می‌شود که زنان با یک نگاه ایده‌آل گرایانه وارد زندگی مشترک می‌شوند. در واقع، گاهی تصور یک زندگی مطلوب از نظر اقتصادی، جایگاه اجتماعی بالا، ظاهر مورد پسند اجتماع و … باعث ایجاد مقایسه با زندگی افراد دیگر و در نتیجه، ناامیدی می‌شود. به طور کلی، این افراد یک نگاه کمالگرایانه به زندگی مشترک دارند. همچنین، ایده‌آل‌ها را با معیارهای ذهنی خود بررسی می‌کنند. پس، با این طرز فکر خواسته یا ناخواسته به سمت خیانت سوق داده می‌شوند. اما، در ایجاد ارتباط جدید نیز همین چالش‌ها را تجربه می‌کنند؛ که نشان می‌دهد این فکر از اساس اشتباه است.

نیازهای اقتصادی، اعتیاد و مصرف مواد

زنان ممکن است زمانی که بحران‌های مالی را تجربه می‌کنند، برای رهایی از این فشار به خیانت فکر کنند. این فشار اقتصادی، می‌تواند ناشی از اعتیاد و یا گرایش به مصرف مواد نیز باشد. در نتیجه، با ایجاد یک رابطه جدید اما ناپسند به دنبال کسب حمایت‌های مالی هستند.

بی‌توجهی مردان به وضعیت ظاهری خود

بسیاری از مردان به این موضوع توجه ندارند که باید در حد متعارف به وضع ظاهری خود رسیدگی کنند. خصوصاً در زمان کنونی که برخی از نیازها توسط جامعه در وجود انسان بیدار می‌شود. هر چند افراط در این امر نکوهش شده است. اما، تحقیقات نشان داده مردانی که توجهی به وضع ظاهری و به تبع آن آداب همسرداری و بهداشت روابط جنسی ندارند، همسران آن‌ها بیشتر مرتکب خیانت می‌شوند.

به طور کلی، زمانی که متوجه می‌شویم چند درصد زنان متاهل خیانت میکنند، همچنین، این خیانت چه علت‌هایی دارد، این خلأ احساس می‌شود که اگر همسر من مرتکب خیانت شد چگونه باید با او برخورد کنم؟ آیا سریعاً او را غافلگیر کنم تا متوجه اشتباه خود شود؟ یا اینکه، با درخواست طلاق عمق ناراحتی خود را نشان دهم؟ برای دریافت پاسخ متخصصان مشاوره خانواده و زوج درمانگر در رابطه با مشکل خیانت و نحوه مواجه با آن می‌توانید با مجله مرکز مشاوره باتابان  ارتباط برقرار کنید. همچنین، سؤالات مربوط به زندگی مشترک خود را بپرسید و پاسخ آن‌ها را دریافت کنید.

نتیجه‌گیری

دانستیم که آمارهای مربوط به خیانت در افراد با جنسیت‌ها، فرهنگ‌ها، گروه‌های سنی و … متفاوت است. با این حال، حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد از زنان خیانت را گزارش کرده‌اند. از طرفی، این خیانت می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که دانستن آن‌ها تعیین کننده نحوه مراجعه با آن است.