میرشمس مومنی زاده و دو آزمون بزرگ پیش رو در حوزه مدیریت شهری رشت

فرماندار رشت در روزهای آتی با دو آزمون بزرگ در خصوص مدیریت مالی شهرداری رشت و انتخاب شهردار این کلانشهر مواجه است.

حرف تازه – فرماندار رشت در روزهای آتی با دو آزمون بزرگ در خصوص مدیریت مالی شهرداری رشت و انتخاب شهردار این کلانشهر مواجه است.

میرشمس مومنی زاده که به تازگی به عنوان فرماندار شهرستان رشت کار خود را آغاز کرده است حالا در همین ابتدای راه دو چالش بزرگ را پیش روی خود می بیند.

از یک سو مساله مدیریت مالی شهرداری رشت که با تذکر معاون دادستان همراه بوده است را در پیش دارد و باید سریع تر وضعیت یعقوب امیری را به عنوان مدیر جدید مشخص کند و از سوی دیگر مساله انتخاب شهردار رشت مطرح است که در روزهای اخیر وارد فاز آبستراکسیون و مخالفت های پشت پرده طیف اقلیت شده و گره کوری در مدیریت شهری ایجاد کرده است.

هر یک از این دو آزمون حساسیت های خاص خود را دارد و حالا همه نگاه ها به میرشمس مومنی زاده است که هم مدیریت مالی شهردار رشت را از بلاتکلیفی خارج کند و هم با شکستن سکوت خود و ورود به مساله انتخاب شهردار، هر چه سریعتر کل شهر و مجموعه شهرداری را سر و سامان دهد و در نظر داشته باشد که دوره سرپرستی علی بهارمست نیز رو به پایان است. 

میرشمس مومنی زاده باید بداند امروز زمزمه هایی مبنی بر اینکه او به دلیل دوستی با برخی اعضای طیف اقلیت مایل نیست بر خلاف میل آنها به ماجرا ورود کند وجود دارد و باید با برخورد قاطعانه و تکیه بر قانون خط بطلانی بر تمامی این شایعات و شائبه های واهی بکشد تا همگان بدانند فرماندار رشت قانون و مصلحت شهر را با هیچ چیز دیگر عوض نمی کند.

شاید جلسه عصر امروز شورا تکلیف بسیاری از مسائل را روشن نماید که البته شنیده شده است این جلسه نیز به نتیجه نخواهد رسید اما به هر حال انتظار می رود فرماندار رشت با صلابت و تاثیرگذار به ماجرایی که شورا به این آسانی نمی تواند به پایان برساند ورود کند و عملکردی منفعل و بی تفاوت در کارنامه کاری خود ثبت نکند.