عضو شورای عالی استان‌ها:

میراث فرهنگی کوچکترین اقدامی برای ثبت جهانی ماسوله نکرده است / ثبت جهانی ماسوله یک دروغ بزرگ است

حرف تازه : عضو شورای شهر ماسوله گفت : این یک دروغ بزرگ است که می گوییم ماسوله ثبت جهانی شده است. متاسفانه میراث فرهنگی کوچکترین اقدامی برای ثبت جهانی ماسوله نکرده است! مازیار دارایی در خصوص ثبت جهانی ماسوله گفت: این یک دروغ بزرگ است! این عضو شورا ادامه داد: هیچ اقدامی برای ثبت جهانی […]

حرف تازه : عضو شورای شهر ماسوله گفت : این یک دروغ بزرگ است که می گوییم ماسوله ثبت جهانی شده است. متاسفانه میراث فرهنگی کوچکترین اقدامی برای ثبت جهانی ماسوله نکرده است!

مازیار دارایی در خصوص ثبت جهانی ماسوله گفت: این یک دروغ بزرگ است!

این عضو شورا ادامه داد: هیچ اقدامی برای ثبت جهانی ماسوله نشده است. استاندار محترم، نماینده فومن و سایر مسئولان علاقه مند به ثبت جهانی ماسوله هستند اما این موضوع تنها در حد علاقه و حرف باقی مانده است!

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: مجمع نمایندگان باید ثبت ماسوله را در دستور کار خود قرار دهد. مگر حضور گردشگر در ماسوله تنها منافعش برای ماسوله است؟ باید زیرساختهایی چون فرودگاه و جاده و غیره فراهم باشد.

دارایی ادامه داد: تاکنون یک ریال برای ثبت جهانی ماسوله اختصاص داده نشده است. آیا تا حالا مجمع نمایندگان برای ثبت ماسوله نشسته اند؟ آن هایی که ادعای ثبت جهانی ماسوله را دارند، یک برگ سند در این خصوص ارائه دهند!

عضو شورای شهر ماسوله ادامه داد: باید بودجه ای به کار اختصاص داده شود. تیم متولی این کار کیست؟ این یک دروغ بزرگ است که می گوییم ماسوله ثبت جهانی شده است. متاسفانه میراث فرهنگی کوچکترین اقدامی برای ثبت جهانی ماسوله نکرده است!

وی افزود: با مراجعه به سایت یونسکو ببینید اصلا نامی از ماسوله است؟ میراث فرهنگی حتی یک خط نامه هم برای ثبت جهانی ماسوله ننوشته است. استاندار باید ورود کند. البته وقتی میراث قدم اول را بر نمی دارد بقیه هم ورود نمی کند.

دارایی گفت: برای استفاده از انرژی پاک در این منطقه هم باید اقداماتی انجام شود که تاکنون صورت نگرفته، اگرچه ممکن است خود یونسکو هم با استفاده از انرژی خورشیدی در این منطقه به دلیل برهم خوردن زیرساختهای گردشگری اش مخالف باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هرحال وقتی ماسوله در ایران کد گردشگری دارد و هرگونه اتفاقی و ساخت و سازی باید زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باشد انتظار می رود این سازمان در بحث ثبت جهانی نیز ورود کند و قدمهای اولیه را بردارد.

خزرآنلاین