مدال طلا برای اختراع خمير كاغذ از گياه آزولا؛

موفقیت دانشجوی دانشگاه گیلان در جشنواره بین المللی اختراعات جهان در ژنو

حرف تازه – امیرحسین ابراهیمی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه گیلان که با حمایت دانشگاه در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی اختراعات جهان در ژنو شرکت کرده بود با اختراع خمیر کاغذ از گیاه آزولا موفق به کسب مدال طلا و دیپلم افتخار این جشنواره شد. شایان ذکر است به پاس ارزش اختراع نامبرده، […]

حرف تازه – امیرحسین ابراهیمی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه گیلان که با حمایت دانشگاه در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی اختراعات جهان در ژنو شرکت کرده بود با اختراع خمیر کاغذ از گیاه آزولا موفق به کسب مدال طلا و دیپلم افتخار این جشنواره شد.

شایان ذکر است به پاس ارزش اختراع نامبرده، جایزه ویژه وزارت علوم کشور رومانی که شامل مدال طلا و دیپلم افتخار می باشد توسط وزیر علوم رومانی به وی اهدا گردید.

امیرحسین ابراهیمی در مراسم استقبال خود درمیان شهروندان انزلی گفت:گیاه آزولا به عنوان یک گیاه مهاجم و یک معضل زیست محیطی است و من با ساخت کاغذ از این گیاه توانستم نشان دهم که می توان از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کرد.
وی با اشاره به تولید خمیر سلولزی و کاغذ از آزولا بیان کرد: در صورت حمایت از این اختراع و در نهایت رساندن آن به تولید انبوه ، می توان گیاه آزولا را برای تولید کاغذ جایگزین قطع درختانی کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: این طرح آزمایشگاهی را می توان با حمایت های دستگاه های دولتی و بویژه سازمان محیط زیست تبدیل به صنعتی شدن کرد و با ایجاد کارخانه هایی در این راستا  بجای وارد کردن صنایع سلولزی و کاغذ ، تولید کننده و صادر کننده این محصولات باشیم.

پایگاه خبری حرف تازه کسب این موفقیت را به نامبرده و دانشگاهیان گرانقدر تبریک عرض می نماید.

گیلان مصور