استاد ناصر مسعودی:

موسیقی گیلکی از دیگر استانها عقب مانده است

حرف تازه : استاد ناصر مسعودی با بیان  اینکه موسیقی امروز گیلان تنها تکرار است و جهشی ندارد افزود: من حس می کنم جهشی که سایر استانها داشته اند گیلان نداشته و از دیگر استانها جا مانده است. به گزارش حرف تازه، استاد ناصر مسعودی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موسیقی گیلان در […]

حرف تازه : استاد ناصر مسعودی با بیان  اینکه موسیقی امروز گیلان تنها تکرار است و جهشی ندارد افزود: من حس می کنم جهشی که سایر استانها داشته اند گیلان نداشته و از دیگر استانها جا مانده است.

به گزارش حرف تازه، استاد ناصر مسعودی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موسیقی گیلان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد اظهار داشت: باید موسیقی گیلکی به هویت اصلی خود دست یابد ولی متاسفانه در سالهای اخیر از دیگر استانها عقب مانده است.

این هنرمند پیشکسوت گیلانی با بیان اینکه باید از مسئولان گیلانی دلیل ضعف موسیقی گیلان را پرسید گفت: انسان به امید زنده است و من نیز به آینده موسیقی گیلکی امیدوار هستم.

وی با تاکید بر اینکه من سالهاست که کار جدیدی نخوانده ام گفت: به تازگی کاری به فارسی که قسمت پایانی آن گیلکی است انجام دادم.

استاد ناصر مسعوی  اضافه کرد: بر خود می بالم که نه تنها همشهریانم صدا و آثار من را دوست دارند بلکه در سایر استانها نیز  از آثار گیلکی من استقبال می شود کرد، لر و ترک و فارس با من آشنایی دارند و من در حد توانم سعی کردم دین خود را به موسیقی گیلکی ادا کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا برای جشنواره فجر در بخش موسیقی نواحی همواره نمایندگانی ضعیف از گیلان حضور دارند و جای اساتیدی چون ناصر مسعودی و گروهی پرورش یافته از این استاد خالی است اظهار داشت: تا که از جانب معشوق نباشد کششی، کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد.

استاد مسعودی تصریح کرد: من خودم تا به امروز در جشنواره فجر دخالتی نداشتم و سازمانی هم از من نخواسته است اجازه دهید در همین حالتی که هستم باشم و خود را خراب نکنم.

وی با تصریح بر اینکه موسیقی امروز گیلان تنها تکرار است و جهشی ندارد افزود: من حس می کنم جهشی که سایر استانها داشته اند گیلان نداشته و از دیگر استانها جا مانده است.

وی با اشاره به اجرای کنسرت در خارج از کشور گفت: استقبال خوبی از هم وطنان در خارج از کشور وجود دارد من در گذشته در اروپا بسیار کنسرت داشتم از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ فعال نبودم ولی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در کانادا اجرا داشتم و خرسندم از اینکه هم وطنانم را در آن سوی مرزها راضی کردم.

وی اظهار داشت: من هر کاری که کردم با دل و عشق انجام دادم و از این بابت بسیار خوشحالم و اگر فرصت باشد و عمر کفاف دهد این مسیر را ادامه می دهم.

استاد مسعوی تاکید کرد: من به گویش گیلکی افتخار می کنم و باید جوانان ما اصالت و زادگاه خویش را فراموش نکنند و امیدوارم گرایش جوانان هنرمند به گویش گیلکی بیشتر شود و برای این امر لازم است که زیر ساخت ها و پیش نیازها توسط مسئولان فراهم شود.

عصر صادق