موج اعتراضات به محدود کردن اینترنت/ فیلترینگ چه بر سر مردم می‌ آورد؟

جمعی از فعالان فضای مجازی و عامه مردم برای مخالفت با طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» کارزاری اینترنتی تشکیل داده و خواستار جلوگیری از تصویب و اجرای آن شده‌اند. فیلترینگ چه بر سر مردم می‌آورد؟

حرف تازه – مجلس به دنبال تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است. آنطور که کارشناسان این حوزه می‌گویند با تصویب آن هیچ یک از کسب‌وکارهای اینترنتی باقی نمی‌ماند.
در همین خصوص موج اعتراض به تصویب این طرح در فضای مجازی به راه افتاده که از ۱۵ تیر با با هشتگ رسمی #صیانت_از_حقوق_کاربران آغاز شده است.
در نامه‌ای از رئیس مجلس خواسته شده تا این طرح مجددا بررسی شود. چون در غیر اینصورت کسب‌وکارهای کوچک اینترنتی آسیب جدی می‌بینند. تا کنون نیز حدود ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ نفر دراین کارزار شرکت کرده و آن را امضا کرده‌اند.
در این نامه تأکید شده اجرای این مصوبه منجر به ایجاد اختلال جدی در پهنای باند بسیاری از پلتفرم‌های کاربردی کشور نظیر اینستاگرام و واتساپ می‌شود.
براساس این طرح حتی وب‌سایت‌هایی مثل دیجی کالا، فروشگاه‌های اینترنتی و  آپارات که جزو خدمات پایه کاربردی هستند نیز دچار محدودیت می‌شوند. همچنین تمام اپلیکشن‌هایی خارجی باید طبق قوانینی که مجلس تصویب می‌کند  عمل کنند وگرنه فیلتر می‌شود.
موج اعتراضات به محدود کردن اینترنت

موج اعتراضات به محدود کردن اینترنت

تجارت نیوز