سروش اکبرزاده، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر رشت:

موافقت یا مخالفت با عملکرد شهردار را نباید به یک جریان سیاسی تبدیل کرد

حرف تازه – سروش اکبرزاده، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر رشت گفت: موافقت یا مخالفت با عملکرد شهردار را نباید به یک جریان سیاسی تبدیل کرد مشروح سخنان سروش اکبرزاده: باید سعی کنیم در این ماجراها از فضای غالب و بعضاً احساساتی فاصله بگیریم و مواضع و قضاوت‌هایمان را به ادله مستند سازیم. موافقت یا […]

حرف تازه – سروش اکبرزاده، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر رشت گفت: موافقت یا مخالفت با عملکرد شهردار را نباید به یک جریان سیاسی تبدیل کرد

مشروح سخنان سروش اکبرزاده:

باید سعی کنیم در این ماجراها از فضای غالب و بعضاً احساساتی فاصله بگیریم و مواضع و قضاوت‌هایمان را به ادله مستند سازیم.
موافقت یا مخالفت با عملکرد شهردار اگر بخواهد به یک موضع سیاسی تبدیل شود هم اصلاح‌طلبان آسیب خواهند دید و هم شهر ضرر می‌کند.
من هم مثل هر فرد دیگری که دلش به حال شهرش و جائی که در آن زندگی می‌کند می‌سوزد، به عملکرد آقای شهردار انتقاداتی دارم ولی آن را فقط تک عاملی نمی‌بینم. البته اینکه فردی در پاسخ به انتقادات وارده بخواهد منتقدین خود را تخریب کند و از ادبیاتی استفاده نماید که معمول نیست، مورد قبول هیچ عقل سلیمی نخواهد بود اما از سوی دیگر اگر بخواهیم فقط براساس ادبیات بکار رفته در یک نامه آن را به یک جریان سیاسی تبدیل کنیم و از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که جایگاه بسیار رفیعی دارد برای آن هزینه کنیم به عقیده من صحیح نمی‌باشد.
بنده پس از دوم خرداد ۷۶ در اولین دوره تشکیل شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، دبیری آن را برعهده داشتم و از آن تاریخ تاکنون به یاد ندارم شورای هماهنگی در تأئید یا رد عملکرد شهردار و شهرداری اطلاعیه‌ای صادر کرده باشد.
این همه وقایع در شهرداری و شورا در یک دهه اخیر رخ داده است کجا در رد و یا تأئید آن اصلاح‌طلبان بیانیه صادر کرده‌اند.
اصولاً نقد مدیریت شهری می‌بایست در یک فضای غیرسیاسی و توسط کارشناسان ذیربط و با توجه به ظرفیت‌های موجود صورت گیرد. من خودم هم در گفتگو با یکی از نشریات به تفصیل به نقد عملکرد مدیریت شهری در رشت و بیان تذکرات مشفقانه جهت بهبود عملکرد این مجموعه و برون رفت از شرایط کنونی پرداخته‌ام اما آن را بعنوان یک موضع‌گیری سیاسی تلقی نمی‌کنم.
به اعتقاد من در این ماجرا جوانان اصلاح‌طلب بسیار خوب عمل کردند و نشان دادند که می‌توانند مشاوران خوبی برای مدیران ارشد استان باشند…
آنان سعی کردند این ماجرا را در حد یک اعتراض اجتماعی حفظ کنند و این البته درست است.
اگر هم اعتراضی به آن نامه وجود دارد که البته هست باید آن را در حد یک اعتراض اجتماعی باقی گزارد و جبهه‌بندیهای سیاسی را وارد آن نکرد.
براستی آیا اگر این نامه خطاب به آقای کوچکی‌نژاد نوشته می‌شد باز هم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیانیه صادر می‌کرد.
اندیشه اصلاح‌طلبی اقتضاء می‌کند که از همه ظرفیت‌های موجود حتی آقای کوچکی‌نژاد هم پس از انتخاب توسط مردم با آنکه در جبهه سیاسی ما نیستند استفاده کنیم آقایان جعفرزاده و حسنی که جای خود دارند. نباید اصلاح‌طلبان به مخالفین شهردار و در پی آن اصولگرایان به موافقین آن تبدیل شوند در چنین فضای مه آلودی آنچه که مغفول خواهد ماند نقد منطقی عملکرد مجموعه شهرداری است که بسیار جای بحث دارد.

منبع : خبر آزاد