موافقت با تسهیلات استانداردسازی مخازن CNG تاکسی ها در کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورا

هفتاد و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ به ریاست محسن سماکچی در ساختمان شورا برگزار شد.

به گزارش حرف تازه ، درابتدای جلسه علیرضا زارع رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، در خصوص لایحه سپرده گذاری در صندوق کارآفرینی امید جهت کمک به رانندگان تاکسی، اظهار داشت: با شناسایی تاکسی های فرسوده و اولویت بندی آنها این امکان وجود دارد از این محل با کمک به رانندگان به نوسازی و ارتقای ناوگان تاکسی کمک شود.

موافقت با تسهیلات استانداردسازی مخازن CNG تاکسی ها در کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورا

مسعود عباس نژاد، نایب رئیس کمیسیون نیز تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد تومان جهت کمک به رانندگان تاکسی در نظر گرفته شد اما کمکی صورت نگرفت. با توجه به اینکه این مبلغ ناچیز بود و امکان کمک به صورت انگشت شمار وجود داشت در سال ۱۴۰۲ به دنبال راهکار دیگری بودیم.

مسعود عباس نژاد در ادامه با اشاره به پیشنهاد صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد: امکان دریافت وام ۴ درصد به میزان ۱.۵ برابر سپرده از این صندوق وجود دارد. یعنی به ازای یک میلیارد تومان سپرده، ۲ و نیم میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد پرداخت می شود و در پایان بازپرداخت، ۱ میلیارد تومان نیز بازگردانده می شود.

وی افزود: بنابراین می توانیم با همان مبلغ سال گذشته و با شرایط تسهیلات این صندوق، با شناسایی و اولویت بندی رانندگان، نسبت به استانداردسازی مخازن CNG تاکسی ها اقدام کنیم. در واقع به رانندگان وام ۴ درصدی و ۲۰ میلیون تومانی استانداردسازی مخازن CNG می دهیم.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت و عضو کمیسیون نیز ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد مسعود عباس نژاد، اظهار داشت: با کلیات موضوع موافقم اما بهتر است شرایط بانک های دیگر نیز برای اعطای تسهیلات بررسی شود.

محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز موافقت خود با کلیات موضوع و بررسی شرایط دیگر بانک ها را اعلام کرد.

در ادامه این جلسه لایحه مشارکت متقاضیان در ساخت پارکینگ عمومی بررسی شد.

ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت ضمن ارائه توضیحاتی در این زمینه و با اشاره به تغییرات اعمال شده، اظهار داشت: با وجود اینکه در طرح تفصیلی دیده شده اما بر اساس دستورالعمل جدید، شبهاتی در زمینه کسری پارکینگ وجود دارد. به همین خاطر موضوع تغییر یافته و به مشارکت در ساخت پارکینگ تبدیل شده است که با مصوبه شورا، لایحه درآمد پایدار در بند ۱ این اجازه را به شهرداری می دهد.

در بخش پایانی جلسه لایحه تملک ملک خانم کیایی مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود عباس نژاد نایب رئیس کمیسیون عمران گفت : در شرایطی که شهرداری رشت طرح میثاق و هشت تقاطع غیرهمسطح را دارد چه ضرورتی دارد حدود ۳۰ میلیارد تومان برای خرید چنین زمینی هزینه کند؟ اگر شهرداری مشکل مالی نداشته باشد اطراف تالاب عینک هم به پارک و فضای سبز و هم به فضای ورزشی نیاز دارد و باید چنین زمینی خریداری شود و اتفاقا نباید تجاری شود. اما در شرایط فعلی این امکان وجود ندارد، در ادامه تصمیم گیری در مورد این لایحه منوط به بازدید اعضای کمیسیون از تالاب عینک و همچنین بازدید از زمین مورد نظر شد.