تصمیمات سینوسی حاج محمدی!

مهیار برنجی؛ از عزل در معاونت شهرسازی منطقه دو تا سرپرستی منطقه یک شهرداری رشت

چنین انتصابی فارغ از بررسی کیفیت مدیریتی برنجی، آیا نشان دهنده تصمیمات سینوسی در مجموعه تحت مدیریت ناصر حاج محمدی نیست؟ چطور یک روز یک فرد برای معاونت شهرسازی منطقه 2 به راحتی کنار گذاشته می شود و روزی دیگر در راس مهم ترین منطقه شهرداری قرار می گیرد؟

اختصاصی حرف تازه – دقایقی قبل خبر انتصاب سرپرست جدید شهرداری منطقه یک رشت منتشر شد و مهیار برنجی به جای جای آرش امیرلو در راس این مجموعه قرار گرفت. 

برنجی که سوابق مختلفی در شهرداری رشت داشته است حالا سرپرستی یکی از حساس ترین مناطق و پردرآمدترین و کلیدی ترین آنها را بر عهده گرفته؛ جایی که در سال های گذشته بخش قابل اتکایی از درامدها توسط مدیران آن وصول شده است. 

این انتصاب از چند زاویه قابل بررسی است اما به طور مختصر چند سوال وجود دارد که تا این لحظه پاسخی برای آنها نداشته ایم و در این مطلب به بیان آنها می پردازیم.

مهیار برنجی مدتی به عنوان معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲ رشت مشغول فعالیت بود و مهر ماه گذشته که آن زمان هم ناصر حاج محمدی شهردار رشت بود، برکنار شد و جای خود را به هومن روایی داد. حالا حدود شش ماه پس از آن روز به عنوان سرپرست کلیدی ترین منطقه شهری از لحاظ درامدی منصوب می شود؛ آن هم در شرایطی که چهره های با تجربه تری از لحاظ مدیریتی نیز در مجموعه شهرداری حضور دارند.

چنین انتصابی فارغ از بررسی کیفیت مدیریتی برنجی، آیا نشان دهنده تصمیمات سینوسی در مجموعه تحت مدیریت ناصر حاج محمدی نیست؟ چطور یک روز یک فرد برای معاونت شهرسازی منطقه ۲ به راحتی کنار گذاشته می شود و روزی دیگر در راس مهم ترین منطقه شهرداری قرار می گیرد؟

آیا مدیریت منطقه یک، آن هم در شرایط درآمدی نامناسب امروز، نیاز به در نظرگرفتن ویژگی های ممتاز در مدیر منصوب ندارد؟ اگر حاج محمدی این ویژگی ها را در این فرد دیده بود چطور شش ماه قبل او را از معاونت منطقه ۲ کنار گذاشت؟ و ظاهرا مدتی به عنوان کارشناس از توانایی های او بهره برد؟

یا آن که مسائل دیگری در یکی از دو تصمیم دخیل بوده است که ما از آن بی خبریم. چنین تصمیماتی که عزل و نصب های آنی را در پی دارد و منطق محکمی در کنار آن پیدا نمی شود یادآور انتصابات دوران ثابت قدم در مجموعه شهرداری است که نتیجه ای جز بی انگیزگی مدیران را در پی نداشت. 

امیدواریم مجموعه شهرداری با پاسخگویی به این سوالات، به روشن شدن موضوع برای تمامی شهروندان از جمله تحریریه این پایگاه خبری کمک نماید.