مهم ترین چهره های غیراصولگرا در انتخابات مجلس رشت

مهم ترین چهره های غیراصولگرا در انتخابات مجلس رشت بدون شک نوبخت، دلخوش، حسنی و مهمان پرست خواهند بود.

اختصاصی حرف تازه ، با تاییدصلاحیت نوبخت و دلخوش و حسنی و مهمان پرست در انتخابات مجلس رشت ، مهم ترین چهره های غیراصولگرا در انتخابات مجلس رشت رونمایی شدند.

محمدباقر نوبخت نماینده ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس از حوزه انتخابیه رشت، سخنگوی دولت حسن روحانی در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷، معاون رئیس جمهور سابق و رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه که رکورددار رای در تاریخ انتخابات مجلس در شهرستان رشت است با تغییر حوزه انتخابیه از تهران به رشت، به جدی ترین مدعی پیروزی در انتخابات و البته جدی ترین رقیب لیست اصولگرایاندر رشت تبدیل شده است.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده ادوار هفتم، هشتم، دهم و یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه صومعه سرا از دیگر چهره های مطرح نزدیک به حزب اعتدال و توسعه است که در این دوره از انتخابات، به رشت آمده تا مانع از پیروزی لیست اصولگرایان شود. او که پیش از این چهره ای اصولگرا شناخته می شد رفته رفته به سمت اعتدالیون رفت و اکنون یک اصولگرای میانه رو شناخته می شود و ارتباط بسیار نزدیکی با نوبخت نیز دارد.

محمد صادق حسنی جوریابی نماینده دوره دهم مجلس از حوزه انتخابیه رشت نیز یکی دیگر از چهره های شاخص تایید شده است. وی در دوره دهم با قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان (لیست امید) بیش از ۵۰ هزار رای کسب کرد و راهی بهارستان شد اما در دوره یازدهم موفق به کسب آرای لازم نشد. وی با مدرک دکتری اقتصاد، یک مدیر اقتصادی است و در سوابق مدیریت های اقتصادی متعددی به چشم می خورد. 

رامین مهمان پرست دیپلمات و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، سفیر سابق ایران در تایلند، قزاقستان و لهستان یکی دیگر از چهره های شاخص در این دوره از انتخابات است. او سفیر آکردیته لیتوانی نیز بوده و حالا با تجارب فراوان در سیاست پا به عرصه انتخابات گذاشته است. او پیش از این سابقه ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری را نیز داشته است و به هیچ عنوان حاضر نیست خود را برای شکست در این انتخابات آماده کند.

البته علاوه بر این افراد چهره های دیگری نیز حضور دارند اما به نظر می رسد وزن سوابق مدیریتی و سیاسی این ۴ چهره در بین چهره های غیراصولگرا بیشتر باشد؛ هرچند این موضوع به تنهایی تعیین کننده نتیجه نهایی انتخابات نیست.

موضوعی که در این بین باید نسبت به آن توجه ویژه داشت این است که آیا چهره های شاخص در قالب یک لیست سه نفره به رقابت با اصولگرایان می پردازند یا آن که به طور جداگانه و یا با رونمایی از یک سورپرایز انتخاباتی در لیست، رقابت را ادامه می دهند. طبیعتا فعالیت ائتلافی سه گزینه از چهار گزینه فوق می تواند لیستی قدرتمند در مقابل لیست اصولگرایان را رونمایی کند.