نگاهی به عملکرد یک ساله؛

مهم ترین محور فعالیت های محمد حسن علیپور در سال نخست شورای پنجم

علیپور که در سال نخست به عضویت هیئت رئیسه شورا در آمد، نماینده جامعه کارگری بود و وظیفه سنگین دفاع از حقوق این قشر را بر عهده داشت.

حرف تازه – محمدحسن علیپور در تمام دوران حضور خود در شورا حمایت از کارگران و کارکنان شهرداری رشت را در دستور کار خود قرار داد و با نطق ها و مواضع خود در صحن علنی، کمیسیون های شورا و حتی در گفتگو با رسانه ها به حامی همیشگی و مورد اعتماد این قشر بدل شد.

طی سال های اخیر شاهد تاخیر و بی نظمی در پرداخت ها بوده ایم. پیگیری های مستمر علیپور در خصوص پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران و نیروهای حجمی سبب شد با وجود مشکلات مالی عدیده ای که شهرداری رشت با آن مواجه است، کمتر شاهد به تاخیر افتادن حقوق و مزایای کارگران باشیم که این موضوع را می توان موفقیت در انجام ماموریتی دانست که پاکبانان، کارکنان فضای سبز و نیروهای حجمی از او انتظار داشتند.

حمایت های علیپور از تشکیل شرکت سهامی خاص به منظور ساماندهی نیروهای حجمی از دیگر نقاط شاخص فعالیت های سال اول حضور او در شورا بوده است؛ موضوعی که در صورت همراه شدن اعضای شورا و به سرانجام رسیدن می تواند به خدمتی ماندگار به جامعه کارگری تبدیل شود.

عملکرد محمد حسن علیپور در سال اول شورا محدود به حمایت از کارگران نبود و ارائه طرح تشکیل کمیسیون گردشگری نشان داد او و تیم مشاوره اش پیگیر مباحث توسعه ای و اقتصادی شهر رشت نیز هستند.

این عضو شورا در دوره حضور یکساله خود در شورا بارها نشان داد تا با هزینه ها و ریخت و پاش های اضافه در برنامه های مختلف در مجموعه مدیریت شهری مخالف است اما در عین حال حامی برندسازی هایی نظیر شهر خلاق به منظور جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمدهای پایدار است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت حمایت از سپیدرود و داماش را یک کار فرهنگی ارزنده در جهت حمایت از سرمایه های اجتماعی رشت می داند و همواره حامی و موافق حمایت از این دو تیم بوده است.

محمد حسن علیپور ضمن مخالفت با پرداخت های بی حساب و کتاب به برخی رسانه ها، به عنوان یکی از حامیان جدی رسانه در سال اول شورا شناخته شد و بر تدوین اساسنامه حمایت از رسانه ها تاکید داشت.

حضور مستمر این عضو شورای پنجم در بین اقشار مردم و به ویژه کارگران از دیگر موارد برجسته عملکرد او در سال اول شورا بوده است. علیپور که از جامعه شریف پاکبانان به پارلمان محلی راه یافته است در طول یک سال نخست شورا بارها با لباس پاکبانی حضور یافت تا ثابت کند، حضور در شورا و میز مدیریت او را تغییر نداده است. او همواره حامی رعایت قانون و همچنین پرهیز از دخالت شورا در عزل و نصب ها بوده است.

شایان ذکر است محمدحسن علیپور در سال نخست شورا علاوه بر عضویت در هیئت رئیسه، نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و همچنین عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بود.