دکتر ثابت قدم در افتتاحیه پارک و زمین بازی شهرک سید احمد خمینی:

منتی نیست؛ باید با تمام توان به مردم خدمت رسانی کنیم

تی تی خبر (حرف تازه) : پارک و زمین بازی شهرک سید احمد خمینی رشت با حضور شهردار و اعضای شورا و مدیر شهرداری منطقه پنج افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه دکتر محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، مهندس عبداللهی مدیر منطقه پنج، اسماعیل حاجی پور، سید امیرحسین علوی، رضا رسولی، فرانک پیشگر و فاطمه […]

تی تی خبر (حرف تازه) : پارک و زمین بازی شهرک سید احمد خمینی رشت با حضور شهردار و اعضای شورا و مدیر شهرداری منطقه پنج افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه دکتر محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، مهندس عبداللهی مدیر منطقه پنج، اسماعیل حاجی پور، سید امیرحسین علوی، رضا رسولی، فرانک پیشگر و فاطمه شیرزاد از اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت و تعدادی از مدیران شهری حضور داشتند.

در حالیکه استقبال خوب ساکنین شهرک سید احمد خمینی و صدای کودکان حاضر در پارک کاملا ملموس بود دکتر ثابت قدم گفت : صدای این کودکان نشان دهنده این است که زندگی در این شهرک جاری و ساری است و تداوم دارد.

شهردار رشت به عدم تحمیل هزینه مضاعف بر دوش خانوارها تاکید کرد و افزود : دسترسی خانواده ها به چنین فضاهایی در نزدیکی محل سکونت ضروری است.

دکتر محمد علی ثابت قدم حفظ اسلوب و شاکله خانواده ها را با شناسایی و رفع نیازهای خانواده ممکن دانست و تصریح کرد : اگر خانواده ها و دولت موضوع مسکن و فعالیت شغلی را مرتفع می نمایند؛ توجه به اوقات فراغت خانواده ها نیز از وظایف مدیریت شهری است و به پایداری خانواده ها کمک می کند و جامعه ای مبتنی بر خانواده را شکل می دهد.

شهردار رشت به دلیل ترافیک سنگین مسیر دسترسی این شهرک تا فلکه گاز خطاب به شهروندان گفت: شرمنده شما هستیم. تلاش خواهیم کرد با راهکارهایی چون مسیر های دسترسی فرعی و اصلی و ادامه مسیر قطار شهری و در نظر گرفتن خطوط اتوبوس را جهت جبران کمبودهای فعلی ضروری دانست و با بیان اینکه منتی نیست و باید با تمام توان به مردم خدمت کنیم به سخنان خود پایان داد.

رضا رسولی نیز مدل مشارکتی را در این شهرک مدلی قابل اجرا دانست و گفت : نمونه موفق مشارکت در این شهرک مسجدی است که پیشرفت قابل توجهی داشته است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به کار گیری مدل مشارکتی را برای چمن کردن زمین ورزشی شهرک سید احمد خمینی پیشنهاد داد و تصریح کرد: تهران با مدل مشارکتی بیش از ۵۰۰ زمین چمن محلی راه اندازی کرده است و این مدلی موفق در کشور بوده است.

رسولی به موضوع آسفالت شهرک فرهنگیان که در مجاورت این شهرک واقع است تاکید کرد و خواستار پیگیری این موضوع توسط شهرداری منطقه پنج شد.

محمد تقی عبداللهی نیز بر ضرورت وجودی چنین فضاهایی تاکید کرد و گفت : دانشجویان دو موسسه آموزش عالی واقع در این شهرک در زمان استراحت جایی به جز وسط بلوار نداشتند و حدود چهار هزار دانشجو در این موسسات به تحصیل مشغولند. کودکان هم برای بازی جایی به جز وسط خیابان نداشتند.

مدیر منطقه پنج مساحت هر کدام از پارک ها را ۱۸۵۰ متر عنوان کرد و مبلغ سرمایه گذاری را کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان به صورت کاملا غیر نقدی اعلام نمود و در پایان گفت : تمام توانمان را برای خدمت به مردم به کار می بندیم.

سرهنگ شاد رییس هیات امنای شهرک سید احمد خمینی از زحمات مهندس عبداللهی و دکتر ثابت قدم و مجموعه مدیریت شهری به نمایندگی از مردم تشکر کرد و حضور عبداللهی در شهرداری منطقه پنج را سراسر همراه با نعمت دانست و گفت : وجود پارک و فضای ورزشی در این شهرک بسیار ارزشمند است. وی مشکل روشنایی، حمل و نقل و چمن زمین ورزشی را از مهم ترین مشکلات مردم این شهرک عنوان کرد.

فاطمه شیرزاد نیز نسبت به خدمت رسانی بهتر به مناطق کم برخوردار با همدلی و همت مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد.

در مراسم امروز کلنگ افتتاح ساختمان سرای محله شهرک سید احمد خمینی و شهرداری ناحیه دو منطقه پنج در زمینی در مجاورت پارک بازی این شهرک به زمین کوبیده شد.

از حواشی مراسم امروز حضور پرشور مردم و استقبال خانواده ها و کودکان از این پارک ها بود.

۱۱۱