دکتر ثابت قدم در مراسم افتتاح المان شهدای ذهاب :

این پیاده راه فرهنگی است و آنانکه غیر از این می گویند پشیمان خواهند شد

تی تی خبر (حرف تازه) : المان شهدای ذهاب با حضور جمعی از مدیران شهری افتتاح شد. در این مراسم دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، محمدباقر بشر دانش مدیرعامل سازمان زیبا سازی، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، سرهنگ مجید دوهندو فرمانده سپاه مرکزی رشت، امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، فاطمه […]

تی تی خبر (حرف تازه) : المان شهدای ذهاب با حضور جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

در این مراسم دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، محمدباقر بشر دانش مدیرعامل سازمان زیبا سازی، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، سرهنگ مجید دوهندو فرمانده سپاه مرکزی رشت، امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست، رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، مظفر نیکومنش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، اسماعیل حاجی پور، محمدحسین واثق کارگرنیا، سید رضا موسوی روزان و عباس صابر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری رشت حضور داشتند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری کنگره عظیم ۸ هزار شهید استان گیلان و اقدامات سازمان زیباسازی در فضاسازی این کنگره گفت : خوشحالم که من و پرسنل در این راستا سربلند بیرون آمده ایم.

محمدباقر بشردانش همچنین به ۱۲۰۰ متر مربع نقاشی دیواری شهدا اشاره کرد و افزود : این اقدام به کمک هنرمندان شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت آشنایی نسل سومی های انقلاب با زحمات این عزیزان را از اهداف چنین طرح هایی برشمرد و تصریح کرد: در خصوص المان شهدای ذهاب پیش طرحی توسط هنرمند رشتی آقای پورنصیرنژاد در اختیارمان بود که به کمیته فضاسازی که متشکل از ریاست ارشاد رشت، دکتر ثابت قدم شهردار رشت، سرهنگ مجید دوهندو فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، رییس کمیسیون فرهنگی آقای نیکومنش نودهی،علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، نماینده میراث فرهنگی و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت است ارجاع دادیم و پس از تایید اقدام به ساخت آن نمودیم.

بشردانش همچنین از تمایل این سازمان به رونمایی از این المان در ایام کنگره خبر داد و گفت : به دلایل مختلف این رونمایی به تعویق افتاد و تصمیم گرفتیم در چنین روزی در سالروز آزادسازی خونین شهر از المان شهدای ذهاب رونمایی کنیم.

امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وصیت نامه تعدادی از  رشتی دوران دفاع مقدس که در حال اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند بر اجرای خواسته های شهدا تاکید کرد و گفت :  باید حافظ راه شهدا باشیم. شهدا خواسته اند حافظ انقلاب، داشته های آن و امام خمینی (ره) باشیم.

سید رضا موسوی روزان نیز به ماجرای افتتاح پیاده راه و صبوری مردم و کسبه اشاره کرد و گفت : از مردم و بازاریانی که در مراحل احداث پیاده راه صبر و شکیبایی داشتند تشکر می کنم. شورا نیز از این طرح حمایت کرد تا در نهایت شهردار بتواند فضای مناسب در اختیار مردم بگذارد. موظفیم با برداشتن گام های بعدی راه شهدا را ادامه بدهیم.

در این مراسم، دکتر محمد علی ثابت قدم شهردار رشت با تاکید بر داشته های فرهنگی رشت گفت: به کمک داشته های فرهنگی رشت را در مقیاس فرا ملی مطرح می کنیم.

شهردار رشت با بیان اینکه همه اقشار مذهبی، ارزشی و انقلابی در ذیل پروژه بازآفرینی در نظر گرفته شده اند ادامه داد : توسعه بافت پیاده راه را در محدوده بافت مذهبی و در حومه بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) ادامه خواهیم داد.

دکتر ثابت قدم ارائه الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی رشت در سطح کشور را خروجی مثبت در هم آمیخته شدن طرح های عمرانی و فرهنگی عنوان و تصریح کرد : این الگو مبتنی بر ارزش های ما است.

وی همچنین بر فرهنگی بودن پیاده راه به شدت تاکید کرد و خطاب به آنانکه در کلامشان عناوین دیگری برای پیاده راه به کار می برند و البته در اقلیت قرار دارند گفت : قطعا از صحبت هایشان پشیمان خواهند شد. رویکرد مردم به چنین فضایی مثبت است و به کمک نهادهای مقدسی چون سپاه پاسداران فعالیت های فرهنگی را گسترش خواهیم داد.

دکتر ثابت قدم نگاه اقتصادی مدیریت شهری در خصوص بازآفرینی را گردشگری مبتنی بر جمیع مقوله ها دانست و آن را عاملی در هدایت اقتصاد رشت به سمت اقتصادی درون زا و برون گرا دانست.

سرهنگ مجید دوهندو فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، ضمن اشاره به دوران دفاع مقدس و چگونگی حمایت غرب و شرق از صدام و رشادت های مردم ایران زمین و مقاومتشان گفت : از شهرداری، شورا و سازمان زیباسازی تشکر می کنم. در چهار ورودی شهر تمثال مبارک شهدا را می بینیم. برای آنها فاتحه و برای شما درود میفرستم. هر شخصی وارد این شهر شود پی به عظمت و بزرگی کار شما می برد.

جواد کاظمی از ایثارگران دفاع مقدس هم در سخنانی کوتاه خاطراتی از دوران دفاع مقدس را بیان کرد و گفت : در زندگی هرکس لحظات شیرینی وجود دارد و بهترین لحظه زندگی من آزادی خرمشهر است.

۲۰۱۶۰۵۲۳_۱۲۲۱۲۳ ۲۰۱۶۰۵۲۳_۱۲۲۰۵۲ ۲۰۱۶۰۵۲۳_۱۲۱۷۴۹ افتتاح-المان-شهدای-ذهاب-رشت-۴۰-۷۵۲x498