احمد رمضانپور نرگسی خواستار شد:

ملی شدن بحث ساماندهی رودخانه های رشت

حرف تازه – عصر امروز در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی به عنوان ناطق اول دقایقی به سخنرانی پرداخت و در ابتدا از پیگیری های سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهررشت به دلیل پیگیری های روزهای اخیر در دیدار با مدیران رده بالای ملی تشکر کرد. عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه […]

حرف تازه – عصر امروز در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی به عنوان ناطق اول دقایقی به سخنرانی پرداخت و در ابتدا از پیگیری های سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهررشت به دلیل پیگیری های روزهای اخیر در دیدار با مدیران رده بالای ملی تشکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه خواستار ملی شدن طرح ساماندهی دو رودخانه رشت علاوه بر تالاب عینک شد و افزود: در این موضوع سمن ها می توانند کمک شایان توجهی داشته باشند.

رمضانپور همچنین با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان به بیان مشکلات بازنشستگان پرداخت و گفت: به عنوان کسی که سی سال خدمت را پشت سر گذاشته ام احساس می کنم که امروز هزینه های به مراتب بیشتری را به عنوان یک بازنشسته دارم.

وی افزود: بازنشستگان با توجه به مشکلات فعلی جامعه با مشکلات فراوانی مواجهند. جوانان هم وضعیت اشتغال مناسبی ندارند و در نتیجه اگر یک فرد باز نشسته نتواند به فرزندان خود در این شرایط کمک کند عرق شرم بر پیشانی اش می نشیند و متاسفانه گاهی چنین مسائلی به خوبی درک نمی شود. دولت باید در بحث همتراز شدن حقوق ها اقدامی داشته باشد.

رمضانپور نرگسی همچنین در بخشی از سخنان خود به موضوع آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: امروزه در بسیاری از موارد شاهد افت تحصیلی در استان گیلان هستیم و تعداد افراد تک رقمی این استان رو به کاهش است. امروز با تعدد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در بحث کمیت دغدغه ای وجود ندارد و باید از این پس به بحث کیفیت تحصیل بیش از پیش توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی از همان روزهای اول گروهک های منافقین و تروریستی به پادگان ها حمله کردند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه نهایتا ۳۱ شهریور جنگ تحمیلی آغاز شدو در شرایط که تجربه بالایی در این حوزه نداشتیم در جنگی نابرابر حداقل با ۱۷ یا ۱۸ کشور مقابله کردیم. 

رمضانپور با اشاره به خاطراتی از دوران جنگ افزود: البته کشورهایی که به دشمنی با ما پرداختند بیش از این تعداد بود اما حداقل از ۱۷ کشور اسیر داشتیم و این نشان می دهد که نیروی انسانی ۱۷ کشور به مقابله با ایران می پرداخت اما در روزهای گرم جنوب و در روزهای سرد غرب غیرتمندانه ایستادگی کردیم و افتخار بزرگی را در تاریخ ثبت کردیم. ما حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم. 

وی این جنک را پیروزی سیاسی نظامی نامید و گفت: با فداکاری جوانان این مرز و بوم این افتخار به دست آمد و ما بهترین عزیزانمان را در جنگ از دست دادیم. جوانانی که می دانستند در مسیرشان مین وجود دارد اما صف می کشیدند تا با عبورشان از روی مین راه را برای سایر رزمندگان باز کنند. امروز میزهای مدیران بر خون این شهیدان استوار است و حق نداریم هیچگاه خلاف خواسته آنها قدم برداریم.

رمضانپور نرگسی تصریح کرد: وظیفه داریم برای ایثارگرانی که هنوز از جراحات و درد جانبازی به خود می پیچند، آزادگانی که سالها در زندان های عراق اسارت کشیدند و خانواده های شهدا گام های موثری برداریم.