مقایسه مالدیو و تایلند | دو مقصد رویایی مسافرت در جهان!

برنامه ریزی برای تعطیلات، در هر نقطه از جهان باشد، زمان زیادی را می طلبد، به خصوص زمانی که به انتخاب بین دو مورد از محبوب ترین مقصدهای سفر در آسیا رسیده باشید. مالدیو و تایلند گزینه های شگفت انگیزی را برای بازدید از زیبایی های طبیعی، شب زنده داری و فعالیت های سرگرم کننده ارائه می دهند. هر دوی این کشورها دارای سواحل متعدد و فعالیت های آبی بی نظیر هستند.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت، در این مقاله به مقایسه مالدیو و تایلند، خواهیم پرداخت تا تصمیم گرفتن را برای شما آسان تر کنیم.

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر جاذبه ها

برای مقایسه مالدیو و تایلند، ابتدا تا جاذبه های هر کدام کمی بیشتر آشنا می شویم. ابتدا با تایلند شروع می کنیم.

جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری آسیای جنوب شرقی است. این مکان که به دلیل سواحل، معابد زیبا و زندگی شهری در بانکوک  و سواحل پوکت شناخته شده است، برای کسانی که به دنبال خرید و تفریحات شبانه هستند چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

جاذبه های گردشگری تایلند - الی گشت

بازدید از کاخ بزرگ

این کاخ ۱۵۰ ساله (با مساحت ۲۱۸۴۰۰ متر مربع) که در قلب بانکوک واقع شده است، زمانی محل زندگی پادشاهان سیام بوده است. این کاخ عظیم اکنون به یک مجموعه با ساختمان های متعدد تبدیل شده است. کاخ میزبان یک مجسمه بزرگ بودای زمردی در وسط محوطه است، که بدون شک مهم ترین مجسمه بودا در شهر است. این مکان یک کد لباس بسیار سختگیرانه دارد و پوشیدن هر گونه لباس نامناسب ورود به محوطه کاخ را محدود می کند.

لذت بردن از ماساژ تایلندی

همه ما درباره ماساژ تایلندی معروف شنیده ایم. این سبک منحصر به فرد ماساژ تجربه ای از حداکثر آرامش و جوان سازی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. مانند هزاران نفر دیگری که هر روز این ماساژ را امتحان می کنند، شما هم مطمئناً از این تجربه لذت خواهید برد.

بازار شناور دامنوئن سادواک

این جاذبه یکی از منحصر به فردترین چیزهایی است که در تایلند می توان شاهد آن بود. اگرچه بازارهای شناور زیادی در تایلند وجود دارند، اما بازار شناور دامنوئن سادواک بزرگ ترین و شلوغ ترین آن هاست. شما شاهد تعداد زیادی قایق در سراسر کانال خواهید بود که کالا می فروشند. این بازار که تقریباً ۱۰۰ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد، به شما بینشی در مورد نحوه تجارت سنتی تایلند ارائه می دهد.

بازار شناور دامنوئن سادواک - الی گشت

کو فی فی

کو فی فی جزیره ای خیره کننده است که در استان کرابی تایلند واقع شده است. این جزیره که در فیلم ‌های متعددی مانند جیمز باند و ساحل حضور دارد، تنها از طریق قایق قابل دسترسی است.

غذاهای محلی خیابانی را امتحان کنید

تایلند مملو از غذاهای خیابانی مختلف است. تقریباً هر خیابان در هر شهر تایلند دارای چندین محل فروش غذاهای خیابانی خواهد بود. از پام پد، سالاد پاپایا گرفته تا گوشت کبابی گرفته تا بستنی – همه اینها در هر زمانی از روز در خیابان ها موجود است.

پارک ملی خائو یای

اولین پارک ملی که در تایلند تأسیس شد، پارک ملی Khao Yai یکی از بزرگ ترین پارک های ملی است. این پارک با مساحت ۲۱۶۸ کیلومتر مربع از یک جنگل بارانی تشکیل شده است که پرندگان و حیوانات مختلف و آبشارهای فراوان را در خود جای داده است.

پارک ملی خائو یای - الی گشت

وات آرون

تایلند بیش از ۳۱۰۰۰ معبد بودایی دارد. وات آرون یکی از معروف ترین آن هاست. معبدی که به نام آرونا «خدای سپیده دم» نامگذاری شده است، در سواحل رودخانه چائو فرایا واقع شده. این سازه که با کاشی چینی و سرامیک پوشانده شده است، ۷۹ متر ارتفاع دارد.

پوکت

نمی توان مقایسه مالدیو تایلند را از نظر جاذبه های تایلند بدون اشاره به بزرگ ترین جاذبه آن یعنی پوکت به پایان رساند. استان پوکت در جنوب تایلند واقع شده است. این جزیره بزرگ ترین جزیره تایلند است و در دریای آندامان قرار دارد.

پوکت نفوذ چینی زیادی دارد، بنابراین زیارتگاه های چینی و رستوران های چینی زیادی را در اطراف شهر خواهید دید. هر ساله یک جشنواره گیاهخواری چینی در این جزیره برگزار می شود. در حالی که جامعه چینی بسیار بزرگ است، بسیاری از قومیت های دیگر هم وجود دارند که تمام سنت ها و جشنواره های خود را از سراسر جهان به پوکت می آورند.

پوکت به عنوان یک جزیره بزرگ، توسط سواحل باشکوه بسیاری مانند راوای، پاتونگ، کارون، کامالا، کاتا یای، کاتا نوی و مای خائو احاطه شده است. گفته می شود که این سواحل دارای زیباترین غروب خورشید در تایلند هستند. سواحل و تورهای بی نظیر و فضای استقبال و زندگی شبانه معروف پوکت، این جزیره یک نقطه داغ برای گردشگران تایلند تبدیل کرده است. بازدید از پوکت آسان است زیرا گزینه های زیادی برای سفر وجود دارد.

پوکت - الی گشت

جاذبه های گردشگری مالدیو

 در ادامه مقایسه مالدیو و تایلند به بررسی دقیق تر جاذبه های گردشگری مالدیو خواهیم پرداخت.

جزیره کومو کاکائو

این جزیره بدون شک یکی از زیباترین مکان های روی زمین است. اگر زوجی هستید که قصد گذراندن ماه عسل  تان را دارید، این مکان چندین استراحتگاه و ویلاهای آبی فوق العاده را برای تعطیلات رمانتیک عالی ارائه می دهد.

جزیره باروس

یکی از محبوب ترین جزایر مالدیو، جزیره باروس دارای سواحل شنی سفید با آب شفاف کریستالی است. این جزیره همچنین به خاطر استراحتگاه ها و ویلاهای زیبایش شناخته شده است.

جزیره باروس مالدیو - الی گشت

کافه مرغ دریایی در ماله

 کافه Seagull یکی از مواردی است که دوستداران غذا باید حتما از آن بازدید کنند. این غذاخوری دارای دکور زیبا به همراه گزینه های مختلف غذا و نوشیدنی است و منوی غذاهای دریایی گسترده ای دارد.

بنانا ریف

برای افراد ماجراجو، بنانا ریف محبوب ترین مقصد غواصی زیر آب است. می توانید عجیب ترین و دیدنی ترین گونه های زندگی دریایی را  در این منطقه ببینید. غواصی از فعالیت های بسیار رایج در بنانا ریف است.

ماله

پایتخت مالدیو محل استقرار برخی از برترین جاذبه‌های گردشگری مانند مسجد جمعه قرن هفدهمی و مرکز اسلامی را در خود جای داده است.

ماله - الی گشت

موزه ملی مالدیو

هدیه ای از چین، موزه ملی مالدیو سلاح های باستانی، لوازم خانگی و آثار تاریخی مختلف این مکان زیبا را در خود جای داده است.

بازار ماهی مالدیو

این بازار به عنوان روح مالدیو شناخته می شود و یکی از پربازدیدترین مکان ها است. مردم اینجا هنوز از روش های سنتی قدیمی ماهیگیری استفاده می کنند.

مانتا پوینت

مانتا پوینت یکی از بهترین مکان‌ های غواصی جهان را در خود جای داده است. اینجا مانتاهایی را پیدا می کنید که وزن آنها تا ۲۵۰۰ کیلوگرم است و با طول بال ‌های ۸ متری در میان دیگر موجودات دریایی زندگی می کنند!

مانتا پوینت - الی گشت

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر دسترسی و رفت و آمد

در این بخش از مقایسه مالدیو و تایلند به بررسی امکانات دسترسی و حمل و نقل در این دو مقصد محبوب گردشگری خواهیم پرداخت.

حمل و نقل در تایلند

تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، درست بالای مالزی و کامبوج هم در شرق آن است. یکی از رایج ترین روش های حمل و نقل در تایلند توک توک است که یک وسیله نقلیه سه چرخ است.

تاکسی موتور سیکلت راحت ترین راه برای مسافران انفرادی است. می‌ توانید از این سواری برای گردش سریع در شهرهای متراکم استفاده کنید.

Songthaew یک کامیون وانت دو ردیفه برای مسافران است که هزینه حمل و نقل بسیار کمی دارد و یک روش حمل و نقل راحت است.

تایلند همچنین دارای قطار زیرزمینی BTS، اتوبوس، تاکسی، قایق و قطار است. شما می توانید با پرواز از هر جای دنیا به این کشور برسید. کشورهای اطراف هم خدمات اتوبوس، ماشین و قطار را برای رسیدن به تایلند ارائه می دهند.

حمل و نقل در تایلند - الی گشت

حمل و نقل در مالدیو

این کشور در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است. مالدیو جزیره ای در جنوب شرقی آسیا است. از آنجایی که مالدیو یک جزیره است، تعداد زیادی کشتی و دونی مالدیو برای جابجایی در نقاط مختلف کشور وجود دارد. اگرچه قایق‌ های تندرو گران‌ تر هستند، اما یکی دیگر از راه‌ های متداول برای رفت و آمد هستند، زیرا بسیار سریع ‌تر از کشتی ‌ها شما را به مقصد خواهند رساند. از دیگر انواع سواری ها می توان به قایق های تفریحی و هواپیماهای دریایی اشاره کرد.

تاکسی، اتوبوس، دوچرخه نیز از روش های رایج حمل و نقل هستند. برای رسیدن به این کشور می توانید از هر نقطه دنیا پرواز داشته باشید. از کشورهای اطراف مانند سریلانکا، می‌ توانید از قایق ‌های تندرو، کشتی یا کشتی ‌های تفریحی استفاده کنید.

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر آب و هوا

تایلند دارای دو فصل خشک و بارانی است. از ماه می تا سپتامبر فصل خشک است، در حالی که اکتبر تا آوریل تقریباً بارانی است. از سوی دیگر، ژوئن و اوت همچنان بادخیز هستند. در طول یک روز آفتابی متوسط دمای هوا در حدود ۲۹ درجه سانتیگراد است و می تواند تا ۳۱ درجه هم افزایش پیدا کند.

مالدیو هم دارای هر دو فصل خشک و بارانی است. فصل خشک زمانی است که می توانید واقعاً از جزیره لذت ببرید و از نوامبر تا آوریل ادامه دارد. بارش های موسمی از ماه می تا اکتبر است. میانگین دمای این جزیره بین ۲۸ درجه تا ۳۲ درجه سانتیگراد است.

حمل و نقل در تایلند - الی گشت

مقایسه مالدیو و تایلند از نظر غذا

غذاهای تایلند

امتحان کردن غذاهای خیابانی در تایلند یک ضرورت است. در حالی که در تایلند هستید، مطمئن شوید که غذاهای معروف زیر را میل می کنید!

تام یام گونگ – این سوپ تند تایلندی که با میگو سرو می شود یکی از بهترین غذاهای سنتی است که در سراسر کشور پیدا می کنید.

فات کافارائو – خوراک گوشت سرخ شده خوشمزه با ریحان و فلفل است.

لاپ – لاپ یکی از غذاهای معروف روستایی تایلند است که از گوشت چرخ کرده، آب لیموترش، سس ماهی و غیره تهیه می شود.

غذاهای مالدیو

بیشتر از غذاهای محبوب مالدیو حول محور غذاهای دریایی هستند. برخی از غذاهایی که باید در مالدیو امتحان کنید عبارتند از:

گارودیه – این غذای سنتی مالدیو است که معمولاً با ماهی، آب شور و ادویه طبخ شده و سپس با برنج، فلفل قرمز و پیاز سرو می ‌شود.

ماس هوئینی – این غذای خوشمزه با ماهی تن خرد شده درست می شود و با نارگیل رنده شده، لیمو و پیاز سرو می شود.

خرچنگ مالدیوی – غذای خرچنگ مالدیویی با آب لیمو و ادویه جات طبخ می شود. هنگام بازدید از مالدیو، حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

مقایسه تایلند و مالدیو از نظر امنیت

امنیت در تایلند

تایلند به طور کلی یک کشور امن برای مسافران انفرادی و گروهی است، اما همیشه بهتر است در هنگام برخورد با غریبه ها (چه بومی ها و چه خارجی ها) در یک کشور جدید، اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهید.

میزان حمله به خارجی ها تا به امروز حداقل بوده است. داشتن هر نوع مواد مخدر غیرقانونی می تواند منجر به مجازات های شدید و حبس حداقل یک ساله شود. اگرچه محیط تایلند دوستانه است، اما گاهی اوقات می تواند منجر به احساس امنیت کاذب شود که می تواند منجر به کلاهبرداری های مختلف شود، بنابراین توصیه می شود احتیاط کنید. پلیس و نیروهای امنیتی در تایلند به صورت شبانه روزی فعال هستند. در صورت بروز هر مشکلی می توانید با آن ها تماس بگیرید و بدون شک به شما کمک خواهند کرد.

امنیت در تایلند - الی گشت

امنیت در مالدیو

مالدیو کشوری مسلمان است و یکی از امن ترین کشورها برای گردشگران محسوب می شود. این در حالی است که در چند سال اخیر چند سرقت خرد به ویژه در شهر ماله پایتخت این کشور گزارش شده است. مالدیو یک کشور اسلامی است، بنابراین قبل از سفر، لازم است قوانین اولیه را بدانید.

داشتن هرگونه مواد مخدر، سلاح سرد یا گرم غیرقانونی می تواند منجر به مجازات های شدید و حبس ابد شود. مشروبات الکلی به طور کلی طبق قوانین اسلامی ممنوع است، اما در برخی از استراحتگاه ها و رستوران هایی که مجوز دارند، پیدا می شوند. اطمینان حاصل کنید که اگر در جزایر خصوصی اقامت ندارید، لباس مناسب و طبق قوانین و اعتقادات محلی می پوشید.

یک نکته بسیار متفاوت در مقایسه مالدیو و تایلند، مربوط به آداب و رسوم خاص ماه رمضان در مالدیو است. در ماه رمضان به فرهنگ مردم منطقه احترام بگذارید و احتیاط کنید، محافظه کارانه لباس بپوشید، از خوردن غذا و مشروبات الکلی در اماکن عمومی پرهیز کنید. نادیده گرفتن این آداب و رسوم در مالدیو بی احترامی تلقی شده و می تواند شامل مجازات هم بشود.

منبع : holidify /tourismthailand