مقابله محاظفه کاران آلمان با جریان راست افراطی در مورد مهاجرت

در بحبوحه انتقادها به محافظه‌کاران آلمان مبنی بر نزدیک‌شدن به سیاست‌های راست‌افراطی، رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی وعده داد که یک زیر مجموعه دست‌راستی در حزب خود را ممنوع اعلام کند و با سیاست‌های حزب «آلترناتیو برای آلمان» به خصوص در زمینه مهاجرت مقابله کند.

به گزارش حرف تازه به نقل از یورونیوز ، فریدریش مرتس این سخنان را در گردهمایی حزب متبوع خود یعنی حزب اپوزیسیون «اتحادیه دموکرات مسیحی / CDU» ایراد کرد.

مقابله محاظفه کاران آلمان با جریان راست افراطی در مورد مهاجرت

این اظهارات بعد از جریان فاش شدن جلسه مخفیانه اعضای موسوم به «اتحادیه ارزش‌ها» با برخی از اعضای حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در مورد طرح‌ریزی برای اخراج شهروندان «غیرهمگون به لحاظ فرهنگی» مطرح می‌شود.

افزایش قیمت‌ها، شوک اقتصادی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، و باری که پذیرش بیش از حد مهاجران بر دوش خدمات عمومی آلمان گذاشته شده است، باعث شده تا رویکرد همه احزاب جریان اصلی نیز تحت تاثیر این فشارها قرار گیرد.

آقای مرتس روز شنبه در اولین اظهارنظر خود درباره نشست مخفی ماه نوامبر در ویلایی در خارج از برلین گفت: «در گردهمایی بعدی حزب، من طرحی را ارائه خواهم کرد که عضویت در گروه اتحادیه ارزش‌ها با عضویت در حزب اتحادیه دموکرات مسیحی ناسازگار اعلام شود.»

پس از یک دوره تندروی «حزب اتحادیه دموکرات مسیحی» علیه مهاجرت، آقای مرتس از فرصت کنفرانس خبری خود برای اعلام فاصله گرفتن حزبش از دیدگاه‌های حزب افراطی «آلترناتیو برای آلمان»‌ استفاده کرد.

در حال حاضر، حزب آلمانی اتحادیه دموکرات مسیحی در نظرسنجی‌ها حدود ۳۰ درصد را به خود اختصاص داده است که در پایین‌ترین سطح تاریخی برای این حزب است و تقریبا دو برابر حزب متبوع صدراعظم اولاف شولتس یعنی حزب «سوسیال دموکرات‌ها» و شرکای ائتلافی او از «حزب سبزها» است. در همین حال، حزب «آلترناتیو برای آلمان» با ۲۴ درصد رفته‌رفته به حزب اتحادیه دموکرات مسیحی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی گفت: «آلمان چندین دهه است که کشور مهاجرپذیر بوده و مهاجران را با موفقیت ادغام کرده است.»