معرفی کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن از کتاب‌های مشهور و پرفروش این نویسنده در موضع روانشناسی انگیزشی می‌باشد.

حرف تازه – رپورتاژ آگهی: کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن از کتاب‌های مشهور و پرفروش این نویسنده در موضع روانشناسی انگیزشی می‌باشد. او در این کتاب از طریق تمریناتی شگرف ما را به چالش می‌کشد که عادات نیک خفته در وجودمان را بیدار کنیم و داشته‌هایی که از وجودشان غافل بوده‌ایم را سپاسگزار باشیم. راندا ما را به آرامش و صلح درونی دعوت کرده است. به عقیده او برای نایل شدن به معجزه و بزرگی باید از گام‌ها و عادت‌های کوچک شروع کرد.

در کتاب معجزه شکرگزاری، راندا برن به خواننده یاد می‌دهد که مدام در انتظار اعجاز و اتفاق‌های بزرگ زندگی نباشد. چرا که تلاش در دیدن بزرگی، چشمان ما را در برابر دیدن خوبی‌های کوچکتر نابینا می‌کند.

در این مطلب ما قصد داریم کتاب معجزه شکرگزاری را بررسی کنیم و با مروری بر تمرین‌هایی که راندا برن در نظر گرفته، پی ببریم که اصلا چرا باید این کتاب ارزشمند را بخوانیم.

موضوع کلی کتاب معجزه شکرگزاری

در کتاب معجزه شکرگزاری، راندا برن برای دیدن معجزه از خواننده می‌خواهد که شکرگزار نعمت‌ها و داشته‌هایش باشد هرچند که این داشته‌ها کوچک باشند. او بدین منظور درس‌ها و تمریناتی را در طول ۲۸ روز ارائه می‎‌دهد که هر تمرین به یک روز اختصاص دارد. راندا قبل از تمرین هر روز، با جملات و توضیحاتی شما را آماده پذیرش تمرین می‌کند.

در گام اول از شما می‌خواهد که لیستی ۱۰تایی از موهبت‌ها و نعمت‌هایی که در اختیار دارید و به سبب وجود آن‌ها خوشحال هستید تهیه کنید. این لیست می‌تواند کوچکترین داشته‌های شما را در بر بگیرد. در پایان هر روز تمامی موارد لیست از جانب شما مورد تقدیر و شکرگزاری قرار می‌گیرند.

چیزی که اهمیت دارد انگیزه و باور شما و استمرار در عادت شکرگزاری است. تمرینات شما با خاتمه کتاب پایان نمی‌گیرند و با تکرار در شما نهادینه می‌گردند. پس از مدتی به آرامش و صلحی درونی خواهید رسید و معجزه شکرگزاری در زندگی شما نمایان خواهد شد.

images_1702464481_65798be11793b.webp

معرفی راندا برن

راندا برن نویسنده و کارگردان مطرح استرالیایی، سازنده مستند “راز” و نویسنده کتاب‌های “راز”، “قدرت” و “معجزه شکرگزاری” می‌باشد. وی در سال ۲۰۰۷ در مجله تایم به عنوان تاثیرگذارترین فرد جهان شناخته شد.

راندا در مسیر دستیابی به موفقیت با دشواری‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده. او پدرش را بسیار دوست داشت و این امر باعث شد که پس از مرگ پدرش دچار افسردگی روحی شدیدی شود. راندا برای از بین بردن افسردگی‌اش به خواندن کتاب روی آورد.

کتاب‌هایی که راندا خواند در نهایت به او کمک کرد تا در زمینه اهداف، عشق و ثروت کتاب‌هایی بنویسد.

تمرین‌های کتاب معجزه شکرگزاری

در کتاب معجزه شکرگزاری دوره‌ای ۲۸ روزه از تمرینات گنجانده شده. هر تمرین شامل پیش زمینه و توضیحاتی است که شما را آماده‌ی انجام آن می‌کند. در اینجا ما مختصری از تمرین‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • روز اول: در اولین روز از کتاب معجزه سپاسگزاری، راندا برن از شما می‌خواهد که لیستی از نعمت‌ها و داشته‌هایتان تهیه کنید که وجود آن‌ها حس خوبی به شما القا می‌کند. این لیست شامل ۱۰ مورد از این نعمت‌ها می‌باشد. سپس نویسنده مطالبی را برایتان توضیح می‌دهد و شما را در حالتی آرام به رویارویی با تک تک نعمت‌هایتان دعوت می‌کند. راندا در همین یک روز شما را به آرامش و صلحی درونی دعوت می‌کند.
  • روز دوم: راندا این روز را فکر خلاق می‌نامد. به گفته او باید در پایان هر روز و قبل از خواب شب، بهترین و شیرین‌ترین اتفاق آن روز را به یاد آورید تا از خاطر آن شکرگزاری کنید. این روش باعث می‌شود که به تدریج شما در هر روز به دنبال بهترین‌ها باشید.
  • روز سوم: روز ارتباط صمیمانه. امروز شما باید به دوستان و نزدیکانتان فکر کنید. ویژگی‌های خوب عزیزانتان را به خاطر بیاورید و از اینکه آن‌ها در زندگی شما حضور دارند شکرگزار باشید. فراموش نکنید که عزیزانتان ارزش این را دارند که در حیطه سپاسگزاری شما قرار بگیرند.
  • روز چهارم: روز سلامتی. امروز با بدنتان دوست باشید. به خاطر اینکه دردی را حس نمی‌کنید، اعضای بدنتان به درستی وظایفشان را انجام می‌هند و از بابت نشاطی که در خود حس می‌کنید از خدا تشکر کنید.

images_1702464452_65798bc4d1225.webp

چرا باید کتاب معجزه شکرگزاری را بخوانیم

کتاب معجزه شکرگزاری بینش شما را وسیع‌تر می‌کند و باعث می‌شود به مرور کوچکترین نعمت‌های زندگیتان را ببینید و شکرگزارشان باشید. این بسته به حال و هوا و انگیزه شما دارد که با اتمام این کتاب تا چه اندازه با داشته‌هایتان خو بگیرید و درک عمیق‌تری از شکرگزاری داشته باشید. بدین منظور نویسنده به شما یاد می‌دهد که به هنگام شکرگزاری از یک موهبت، تصویر فرد یا فضایی خاص را در ذهنتان مجسم کنید که همین امر باعث ادراک عمیقی از شکرگزاری خواهد شد.

با خواندن این کتاب دیدگاهتان تا حد زیادی نسبت به خوب و بدهای زندگی تغییر می‌کند و مسیر در نهایت حس آرامشی باطنی را برای شما رقم خواهد زد.

در اینجا به جملاتی از کتاب معجزه سپاسگزاری می‌پردازیم:

جملاتی از کتاب معجزه شکرگزاری

  • وقتی یکی از دوستان به شما تلفن می‌کند و از شما دعوت می‌کند تا با هم چای یا قهوه بنوشید یا وقتی یکی از همسایه‌های خودتان را در خیابان می‌بینید و برای او دست تکان می‌دهید؛ پیام شگفت‌انگیز کائنات برای شما این است که به دلیل داشتن همسایه‌هایی مهربان از خداوند سپاس‌گزاری کنید.
  • اگر یکی از خواسته‌های مادی موجود در فهرستتان؛ همچون خانه‌ی رؤیایی، خودرو، موتورسیکلت، کفش یا رایانه؛ توجه‌تان را جلب کرد؛ البته پیام شگفت‌انگیز کائنات برای شما این است که هم‌اکنون به دلیل دستیابی به آن خواسته‌ی خودتان از خداوند سپاس‌گزاری کنید!
  • همیشه بسیار شگفت‌زده می‌شوم که کائنات چگونه شیوه‌هایی جدید و خلاقانه را می‌یابد تا به من پیام دهد نیروی معجزه‌آسای سپاس‌گزاری را در زندگی‌ام به جریان اندازم! وقتی یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌ام به من تلفن می‌کند؛ پیام شگفت‌انگیز کائنات برای من این است که به دلیل حضور این شخص در زندگی‌ام از خداوند سپاس‌گزاری کنم.
  • وقتی کسی به من چنین می‌گوید: ”امروز به‌راستی روزی زیبا و شادی‌بخش است“ پیام شگفت‌انگیز کائنات برای من این است که، به دلیل آب و هوای عالی منطقه‌ی سکونتم و به دلیل زندگی‌کردن در یک روز زیبای دیگر، به‌معنای ‌واقعی از خداوند سپاس‌گزاری کنم.

در پایان معرفی کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن باید بگوییم که با خواندن آن درهای قلبتان به روی بسیاری از نعمت‌هایی که داشته‌اید و متوجه بودنشان نبودید باز می‌شود و همین پذیرش داشته‌ها زمینه را برای ورود موهبت‌های بیشتر به روح و زندگیتان فراهم می‌کند. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.