یادداشتی از سروش علیزاده؛

معرفی کتاب از میان شیشه از میان مه

از میان شیشه از میان مه مجموعه داستانی از استاد علی خدایی است. محبوب ترین مجموعه داستان ایرانی که در کتابخانه شخصی دارم و به کسی هم قرض نمی دهم!

حرف تازه – از میان شیشه از میان مه مجموعه داستانی از استاد علی خدایی است. محبوب ترین مجموعه داستان ایرانی که در کتابخانه شخصی دارم و به کسی هم قرض نمی دهم. البته سالهاست عادت امانت دادن کتاب را کنار گذاشته ام.

علی خدایی مرد با اخلاق و با سواد داستان نویسی معاصر ایران است. سالهایی که داستان نویسی را تازه شروع کرده بودم و طبق روال بی مهری های دوستان داستان نویس رشت شامل حالم می شد زمانی که مانند این روزها اینترنت و دسترسی راحت به افراد نبود علی خدایی جزو چهار نفری بود که همیشه با حوصله به صورت تلفنی به سوالاتم پاسخ می داد و راهنمایی می کرد و از همه بیشتر تشویق به نوشتن… البته باید از خانم  شوکت منصوری و جناب مجید دانش آراسته و استاد خوبم حسین مرتضاییان آبکنار تشکر کنم.

هیچ وقت فراموش نمی کنم اولین باری که با علی خدایی تماس گرفتم و گفتم دوست دارم از نزدیک ببینمت از رشت کوبیدم رفتم اصفهان و دیدمش. آن روز علی خدایی مرخصی گرفت و ساعت ها با من که هر کلمه ای در مورد داستان نویسی را می بلعیدم ساعت ها قدم زد و با من از داستان و نوشتن صحبت کرد؛ صبورانه و مهربان… و آنچه مرا تا اصفهان کشاند خواندن مجموعه داستان از میان شیشه از میان مه بود.

امروز سی و چهارمین سالروز تولد مجموعه داستان است و شنیدم روزجهانی عاشقان کتاب است.

من خواندن این مجموعه داستان لطیف را به همه عاشقان کتاب توصیه می کنم.
رشت
هجدهم مرداد نود و هفت
سروش علیزاده