معرفی رستوران نصرت در بازار بزرگ شهر استانبول ترکیه

رستوران نصرت در بازار استانبول مخصوص افرادی است که به استیک‌های خوشمزه علاقه‌مند هستند. این رستوران علاوه بر غذاهای لذیذ و متنوع خود، ماجرای جالبی دارد. در واقع، همه چیز از سرآشپز رستوران آغاز می‌شود.

به گزارش حرف تازه ، سالت بی (Salt Bae) با ویدئوهای جذاب و خاص خود باعث شده تا افراد زیادی به سمت رستوران‌های نصرت جذب شوند. اما سالت بی کیست؟ چه ارتباطی با رستوران‌های نصرت دارد؟ در این مقاله ما را همراهی کنید تا به داستان این رستوران و انواع غذاهای لذیذ آن بپردازیم.

چرا رستوران نصرت در بازار استانبول این قدر معروف است؟

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، احتمالاً فهرستی از جاهای دیدنی استانبول آماده کرده‌اید. به فهرست خود رستوران نصرت در بازار استانبول را نیز اضافه کنید. مجموعه رستوران‌های نصرت به دلایل مختلفی معروف هستند. دلیل اول نصرت گوکچه یا سالت بی است. کسی که به خاطر ویدئوهایش سریع معروف شد. او سبک خاصی دارد، همواره در ویدئوهایش عینک آفتابی می‌زند و نمک را با حالت خاصی روی غذا می‌پاشد. او با افراد مشهور زیادی ملاقات کرده است و اگر اهل فوتبال باشید احتمالاً عکس‌های او در جام جهانی همراه با مسی و دیگر بازیکنان را دیده‌اید. اما حرکت و ویدئوهای خاص او تنها دلیل محبوبیت رستوران‌های نصرت نیست. غذاهای گوشتی از جمله استیک‌های این رستوران بسیار معروف هستند و گاهی خود سرآشپز آنها را امضا می‌کند!

رستوران نصرت در بازار بزرگ استانبول ترکیه

داستان تأسیس رستوران‌های نصرت

مجموعه رستوران نصرت برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در استانبول ترکیه تأسیس شد و خیلی زود محبوبیت جهانی پیدا کرد. در حال حاضر، رستوران‌های زنجیره‌ای نصرت در ترکیه ۹ شعبه دارد و در دیگر کشورهای جهان نیز شعبه‌های زیادی از آن دیده می‌شود که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک شعبه در عربستان سعودی
  • یک شعبه در یونان
  • یک شعبه در انگلستان
  • دو شعبه در امارات
  • هفت شعبه در آمریکا
  • یک شعبه در قطر

اگر چه منوی رستوران از غذاهای متفاوت و متنوعی تشکیل شده، اما دلیل تمایزش از دیگر رستوران‌ها، سبک پخت معروف آن است. علاوه بر این، اگر به معروف‌ترین شعبه یعنی، رستوران نصرت در بازار استانبول بروید، غذاهای مخصوص به روش سرآشپز آماده می‌شوند. رستوران نصرت در بازار استانبول  در اصل اولین رستوران و مرکز پیدایش و شهرت بین‌المللی این رستوران زنجیره‌ای است. به همین دلیل افراد معروف برای دیدن سرآشپز سالت بی، به این رستوران سفر می‌کنند. شاید شما نیز در سفر بعدی خود به استانبول هم نصرت گوکچه و هم افراد مشهور دیگری را ملاقات کنید.

رستوران نصرت در بازار استانبول

در شهر استانبول شعبه‌های زیادی از رستوران نصرت وجود دارد. رستوران نصرت در بازار استانبول یکی از رستوران‌های محبوب است و در کنار بخش قدیمی استانبول قرار گرفته است. مکان‌های دیدنی مانند گالاتا، بشیکتاش و گالاتاپورت در این منطقه قرار گرفته‌اند. پس هم می‌توانید از چنین مکان‌های تاریخی دیدن کنید و هم ناهار خود را در این رستوران معروف نوش جان کنید.

اگر در تابستان به سراغ این رستوران می‌روید، باید منتظر صف طولانی باشید. پیشنهاد می‌کنیم، چتر آفتابی و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید. در فصل‌های خنک‌تر در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شاید منتظر بمانید. به محض ورود به رستوران با پوسترهای بزرگ سالت بی و موسیقی با صدای بلند روبه‌رو می‌شوید. رستوران دارای یک طبقه همکف و یک نیم طبقه است. جالب است بدانید، علاوه بر رستوران اصلی یک مغازه کوچک هم در بازار وجود دارد که انواع کالاهای سالت بی از جمله قوطی‌های نمک دریایی با عکس‌هایی از میم معروف Salt Bae را می‌فروشد.

رستوران نصرت در بازار بزرگ استانبول ترکیه

رستوران نصرت را چگونه پیدا کنیم؟

رستوران‌های زنجیره‌ای نصرت شعبه‌های مختلفی در استانبول و در دیگر شهرهای ترکیه دارد. اما محبوب­ترین و معروف‌ترین آنها در بازار استانبول قرار گرفته است. زمانی روی دروازه جلوی بازار بزرگ تاریخی استانبول، پلاکارد این رستوران (بدون مجوز) نصب شده بود که نظرات منفی را به همراه داشت. اما با حذف پلاکارد، مشتریان دوباره به سمت رستوران روانه شدند. چرا که بدون آن هم می‌توانید به راحتی رستوران را پیدا کنید:

آدرس: Beyazit Mahallesi Carsikapi Nur-u Osmaniye Caddesi Grand Bazaar, Istanbul, 34126

ساعات کاری رستوران نصرت در بازار استانبول

اگر قصد دارید در برنامه سفر خود به ترکیه و استانبول به این رستوران سر بزنید، باید بدانید که این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب فعال است. شما می‌توانید صبح در مکان‌های دیدنی شهر به گشت و گذار بپردازید و برای ناهار به رستوران بروید. بهتر است کمی زودتر و قبل از باز شدن رستوران به سمت بازار حرکت کنید تا در صف طولانی ورودی رستوران باقی نمانید.

نگاهی به منوی رستوران نصرت استانبول

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چه نوع غذایی در رستوران‌های زنجیره‌ای نصرت سرو می‌شود؟ فقط استیک دارند؟ یا غذاهای گیاهی هم پیدا می‌شوند؟

اگر گیاهخوار هستید بهتر است از این مکان دوری کنید. درست است که چند سالاد مختلف در منو پیدا می­شوند، اما اصل ماجرا در دنده باربیکیو، فیله گوشت گاه و گوشت بره خلاصه میشود. این رستوران مخصوص افرادی است که به گوشت علاقه دارند. همچنین در منو غذاهای تند، ماهی، سوسیس، برگر، استیک، گوشت سفید و هر چیزی که به گوشت مربوط باشد، گنجاده شده است.

مجموعه غذاهای رستوران سرآشپز نصرت شامل این موارد می‌شوند:

  • استیک در انواع مختلف
  • برگرها
  • انواع پیش غذا
  • غذاهای گوشت سفید
  • غذاهای گوشت قرمز
  • ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف
  • گوشت ماهی
  • سوسیس ترکی
  • غذاهای متنوع با مرغ
  • غذاهای متنوع با گوشت گاو
  • غذاهای تهیه شده از گوشت بره

استیک در رستوران نصرت استانبول - Nusr-Et Restaurant

چند نمونه از غذاهای رستوران نصرت استانبول

برای نمونه به چند غذاهای این منو اشاره ­ای خواهیم داشت:

برش‌های گوشت گاو دودی که روی یک تخته چوبی با گوجه فرنگی گیلاسی و کمی پنیر سرو می‌شوند. استیک‌ها از غذاهای مخصوص رستوران نصرت هستند اما ارزان‌ترین آنها استیک نیویورک است. آنها استیک را برای شما تکه‌تکه می‌کنند و با سبک پر زرق و برقی به آن نمک می‌پاشند! روی هر میز نیز یک کاسه نمک دریایی گذاشته شده است.

اگر به برگر علاقه‌مند هستید، در این رستوران انواع آن سرو می‌شود. لوکوم برگر از استیک‌های تکه‌تکه شده با چدار و پیاز کاراملی تهیه می‌شود و در کنار آن سیب زمینی قرار می‌گیرد که از غذاهای ارزان رستوران است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً منوی پیش غذا «گل پیاز» (Onion Flower) را امتحان کنید. پیاز را کوبیده و سرخ می‌کنند تا ترد طلایی شود. آن را به صورتی برش می‌دهند که شبیه یک گل شکفته شده به نظر می‌رسد.

قیمت غذاهای رستوران نصرت استانبول

استیک خانه‌های Nusr-et در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند و در مناطقی مانند دبی، لندن، میامی، قطر، ریاض و بسیاری موارد دیگر دیده می‌شوند اما هیچ کدام به اندازه رستوران نصرت استانبول محبوب نیستند. تمامی شعبه‌های دیگر قیمت گزافی دارند به خصوص در لندن که بالاترین قیمت را دارد، اما رستوران نصرت استانبول مقرون به صرفه است. حتی یک طنز وجود دارد که می‌گوید پرواز به استانبول برای بازدید از رستوران ارزان‌تر از صرف شام در رستوران نصرت لندن است.

با این حال، قیمت رستوران نصرت در بازار استانبول نسبت به سایر رستوران‌ها بالاست. قیمت‌ها به شرح زیر هستند:

  • قیمت استیک: از ۶۰ لیر شروع می‌شود تا ۲۲۰ لیر
  • قیمت انواع غذاهای گوشتی: از ۱۴۰ لیر تا ۷۶۰ لیر
  • قیمت غذای کبابی: از ۱۴۰ لیر تا ۳۴۰ لیر
  • قیمت برگر: از ۵۰ لیر تا ۷۰ لیر
  • قیمت غذای کبابی و انگشتی گوشت: از ۳۰ لیر شروع می‌شود تا ۶۰ لیر
  • قیمت کوفته: از ۵۰ لیر تا ۶۰ لیر
  • قیمت بشقاب سالاد مخصوص نصرت: معادل ۷۲ لیر

رستوران نصرت در استانبول

سرآشپز معروف رستوران نصرت چه کسی است؟

نصرت گوکچه در سال ۱۹۸۴ در ترکیه به دنیا آمد. به دلیل شرایط مالی خانواده مجبور شد در سال ششم مدرسه را ترک کند. او کار خود را به عنوان شاگرد قصاب آغاز کرد و ساعات طولانی در روز کار می‌کرد. بعد از آن، در یک رستوران شغلی پیدا کرد و علاقه‌مند شد تا از دنیا دیدن کند و بیشتر یاد بگیرد.

اولین کشوری که به آن سفر کرد آرژانتین بود. در آنجا در یک رستوران، یک قصابی و چندین مزرعه به کار مشغول شد. سپس، به ترکیه بازگشت و دوباره به محل کار قدیمی خود رفت. از این فرصت استفاده کرد تا تکنیک‌هایی که در آرژانتین آموخته بود را امتحان کند.

نصرت گوکچه به نیویورک هم سفر کرد و در رستورانی مشغول به کار شد. اما تنها سه ماه در آنجا باقی ماند، چراکه تنها ۳ ماه به او ویزا داده بودند. در زمان برگشت از نیویورک، یکی از آشنایان او به نام میثات اردم (Mithat Erdem) روی کارش سرمایه گذاری کرد و نصرت قول داد تا موفقیت خوبی کسب کند. اولین رستورانش را در ۲۰۰۹ باز کرد و اکنون صاحب ۲۲ رستوران و بیش از ۱۰۰۰ کارمند است.

غذاهای امضا شده سالت بی

از غذاهای گران قیمتی که در این رستوران سرو می‌شود، استیک طلایی است. این غذای مخصوص سرآشپز از ۴۰۰ گرم استیک که در ورقه نازک طلایی پیچیده شده است تشکیل می‌شود. اگر به دنبال استیک خالص با وزنی بیشتر هستید، استیک عثمانی را می‌توانید امتحان کنید. اگر خوش شانس باشید خود سرآشپز سر میز شما خواهد آمد و با بالا بردن دستش مانند مار کبری نمک مخصوص دریایی را روی استیک خواهد پاشید.

دلایل موفقیت سالت بی و رستوران‌های نصرت

رستوران‌های نصرت بیش از ۱۰ سال است که فعالیت می‌کنند، اما همیشه به این اندازه محبوب و موفق نبوده‌اند. محبوبیت از آنجایی شروع شد که نصرت گوکچه فعالیت خود را در رسانه‌های اجتماعی آغاز کرد. در اوایل سال ۲۰۱۷، او ویدئوهای کوتاهی را در اینستاگرام خود قرار داد که در حال پخت و برش گوشت به سبک خودش بود. او ویدئویی منتشر کرد که در آن گوشت را به صورت نواری برش می‌زد و روی آن نمک می‌پاشید. به همین دلیل به Salt Bae معروف شد. روش نمک پاشی او نمادین شد و حتی مورد توجه افراد مشهور قرار گرفت.

نام رستوران نصرت (Nusr-Et)

به نظر شما چرا نام این رستوران را به صورت Nusr-ET نوشته‌اند؟ در واقع این نام ترکیب از نام او (نصرت گوکچه) با کلمه Et در زبان ترکی به معنای گوشت است. همین باعث شد تا ایده این رستوران و استیک خانه برای او شکل گیرد. همچنین، این نام نقش بسیاری مهمی در جذب مخاطبان داشته است.

حقایق جالب در مورد نصرت گوکچه

  • سرمایه شعبه سرآشپز نصرت در دبی معادل ۲ میلیون دلار بود.
  • سوپراستار هایی همچون بن افلک و ریحانا تیشرت‌هایی به تن کردند که تصویری از نصرت در حال نمک پاشی داشت.
  • ساعات کاری نصرت گوکچه به ۱۸ ساعت در روز می‌رسد!
  • امیر ابوظبی در یکی از رستوران‌های نصرت در امارات متحده عربی شام خورده است.
  • از یک نمک پاشیدن به ستاره تبدیل شده است
  • به مناسبت روز جهانی زن از تمامی زنان جهان برای صرف غذا در شعبه‌های رستوران خود دعوت کرد و در واقع هزاران زن در مقابل رستوران‌های او ازدحام کردند.
  • مجسمه نصرت در موزه موم استانبول وجود دارد
  • نصرت برگری مخصوص دارد که با روکش طلای ۲۴ عیار سرو شده است.
  • در حساب اینستاگرام خود بیش از ۲۰ میلیون دنبال کننده دارد.
  • سرآشپز معروف قصد دارد تا هنر آشپزی و میراث مالی خود را به ۹ فرزندش بسپارد.

سوالات متداول

  1. صاحب رستوران‌های نصرت کیست؟

نصرت گوکچه معروف به سالت بی یک قصاب و آشپز معروف ترکی و صاحب رستوران‌های زنجیره Nusr-Et است.

  1. ساعت کاری رستوران نصرت بازار استانبول چه زمانی است؟

این رستوران از ساعت ۱۲ بعد از ظهر تا ۱۲ شب باز است.

  1. چرا سالت بی آن‌قدر معروف است؟

به دلیل ویدئوهایی که در آنها به سبک خاصی به گوشت نمک می‌پاشد، معروف شد و سپس، غذاهای گوشتی متنوعش باعث افزایش محبوبیت او شدند.

  1. آیا امکان تهیه بلیط استانبول از الی گشت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط سفر خود به استانبول را از مجموعه الی گشت به راحتی تهیه کنید.

جمع بندی رستوران نصرت در بازار استانبول

محبوبیت رستوران نصرت در بازار استانبول قابل چشم پوشی نیست. از غذاهای رنگارنگ گرفته تا سرآشپز محبوبش، همگی باعث شده تا در مرکز توجه قرار گیرد. اگر شما نیز آماده هستید تا طعم غذاهای این سرآشپز را بچشید تنها لازم است بلیط سفر خود به استانبول را از ما تهیه کنید. الی گشت نماینده رسمی بلیط استانبول است و با ارائه امکانات ویژه و متمایز خود روند ثبت نام و تهیه بلیط را راحت‌تر کرده است.

منبع: الی گشت