معرفی تورسکایا لوکس ترین خیابان مسکو

در این مطلب به معرفی تورسکایا لوکس ترین خیابان مسکو خواهیم پراخت.

به گزارش حرف تازه ، در این مطلب به معرفی تورسکایا لوکس ترین خیابان مسکو خواهیم پراخت.

Tverskaya street

معمولاً گفته می‌شود که با سفر به هر شهر و کشوری از دنیا اگر در خیابان‌های آن شهر قدم بزنید و از محله‌های مختلف آن دیدن نمایید، می‌توانید بهتر از هر روش دیگری با مردمان و فرهنگ عمومی آن کشور آشنا شوید. شهر مسکو نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با قدم در خیابان‌های معروف و شناخته شده آن مانند خیابان تورسکایا در مسکو به وضوح می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این کشور آشنا شوید.

خیابان تورسکایا در مسکو از ساختمان‌ها و کاخ‌های بسیار زیبایی به وجود آمده است که با تماشای آن‌ها به وجد خواهید آمد، در این خیابان کلیساهای با شکوه و تندیس‌های خیابانی دیدنی و همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوکس واقع شده‌‌اند و این تنها بخشی از جذابیت‌های این خیابان می‌باشد. خیابان عریض تورسکایا در مسکو دارای قدمتی دو هزار ساله می‌باشد و با گذر از قسمت این خیابان می‌توانید با یادبودها و مجسمه‌های تاریخی و تماشایی این شهر آشنا شوید. در ادامه این راهنما قصد داریم تا با خیابان عریض تورسکایا در مسکو و زیبایی‌ها و جذابیت‌های این خیابان بیشتر آشنا شویم، اگر شما هم از علاقه‌مندان به شهر مسکو هستید و یا قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌دهیم ادامه این راهنما را از دست ندهید.

شب های سفید در سنت پترزبورگ

خیابان تورسکایا در مسکو کجاست؟

خیابان تورسکایا در مسکو را می‌توان یکی از جذابیت‌های این شهر به‌شمار آورد. همان‌طور که اشاره کردیم، تنها با گذر از این خیابان می‌توانید با تاریخ و فرهنگ مردمان این شهر آشنا شوید. در تورسکایا مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیاری واقع شده است، از جمله این مکان‌ها می‌توان به یادبودهایی از قبیل مجسمه پوشکین، مجسمه زیبای یوری دولگوروکی که بنیان گذار روسیه می‌باشد و همچنین مجسمه چخوف ادیب بزرگ کشور اشاره کرد.

خیابان لوکس تورسکایا در مسکو یک خیابان بسیار عریض است و در این خیابان یک سیتی هال به عنوان یادگار معمار مشهور روسیه با نام کازاکوف از سال ۱۷۸۲، قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. همچنین از دیگر مراکز و دیدنی‌هایی که می‌توانید در طول این خیابان از آن‌ها بازدید نمایید می‌توان به مواردی مانند موسسه تاریخ مدرن روسیه، کلوپ انگلیسی با قدمتی تاریخی از قرن هجدهم، تئاتر هنر مسکو، سالن سینمای پوشینسکی که به عنوان بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین سینمای روسیه شناخته می‌شود، اشاره کرد.

در واقع، در یک کلام می‌توان گفت که این خیابان بسیاری از مکان‌های دیدنی روسیه را در خود جای داده است و اگر قصد سفر به کشور روسیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این خیابان بازدید نمایید.

خیابان تورسکایا در مسکو

دانستنی های خیابان تورسکایا در مسکو

یکی از حقایق جالبی که در مورد این خیابان عریض وجود دارد، این است که خیابان تورسکایا در مسکو در گذشته به عنوان یک دروازه ورودی از شهر سنت پترزبورگ به شهر مسکو مورد استفاده قرار می‌گرفته است و در حال حاضر نیز جزو ۵ خیابان گران جهان به‌شمار می‌رود. یکی دیگر از جذابیت‌های این خیابان این است که مراکز تفریحی و کلوپ‌های شبانه در آن بسیار است و می‌توانید هم در طول روز و هم در طول شب از گشت و گذار در این خیابان لذت ببرید.

اگر بخواهید به صورت دقیق‌تر با موقعیت قرارگیری این خیابان واقع شوید باید بدانید که خیابان تورسکایا در مسکو از کاخ کرملین شروع می‌شود و به ایستگاه قطار بلاروس کیا ختم می‌شود و یکی از عریض‌ترین خیابان‌های کشور روسیه به شمار می‌آید.

آشنایی با خیابان تورسکایا در مسکو

خوب است بدانید که خیابان تورسکایا در مسکو یکی از لوکس‌ترین خیابان‌هایی است که در دنیا وجود دارد، چرا‌که در این خیابان شعبات برندهای لوکس و مراکز تفریحی وجود دارد و همچنین به عنوان ارزشمندترین خیابان کشور روسیه و کانون فرهنگی این کشور شناخته می‌شود. این خیابان از میدان معروف پوشکین هم می‌گذرد و با قدم زدن در آن، می‌توانید شکوه معماری این کشور را در کنار جذابیت‌های تمام نشدنی آن مشاهده نمایید.

همچنین، اگر علاقه‌مند به بازدید از موزه‌ها و دیدنی‌های تاریخی کشور روسیه هستید، می‌توانید به موزه‌های کوچکی که در خیابان لوکس تورسکایا در مسکو واقع شده ‌اند سر بزنید و از آن‌ها دیدن نمایید. برای صرف غذاهای اصیل و بین المللی نیز کافه‌ها و رستوران‌هایی که در این خیابان لوکس قرار گرفته‌‌اند، می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌شمار بیایند.

خیابان تورسکایا در مسکو

  • خیابان تورسکایا در مسکو پاتوقی برای شاعران روسی

همانطور که در بالا هم گفتیم شما با پیاده روی در خیابان تورسکایا دنیایی از لذت و سرگرمی در انتظارتان است. تندیس دو تن از معروف ترین شاعران روسی به نام های یسنین و پوشکین در این خیابان وجود دارد و شما می توانید به راحتی به این دو تندیس دسترسی داشته باشید و عکس هایی به یادگار بگیرید؛ آنچه لازم است در مورد این مکان بدانید این است که این منطقه چندان شلوغ نمی شود.

  • محل زندگی نویسنده رمان کلاسیک و مشهور مرشد و مارگاریتا

یکی از مناطق معروف در خیابان تورسکایا در مسکو پاتریارک پاندز است. این منطقه جایی است که در آن کتاب معروف «مرشد و مارگاریتا» توسط میخاییل بولگاکوف نوشته شده است. آنچه جالب است بدانید این است که تمامی فعالیت های مرتبط با این کتاب هم در اطراف پاندز صورت گرفته است. محله پاتریارک پاندز فعلی در پایتخت، یکی از گران ‌ترین مناطق مسکونی در مسکو و مکان مورد علاقه مردم محلی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است.

خیابان تورسکایا روسیه

  • افتتاح اولین رستوران مک دونالد روسیه در خیابان توریسکایا در مسکو

زمانی که اولین فست فود آمریکایی مک دونالد تصمیم به تاسیس یک شعبه در کشور روسیه گرفت موقعیت قرار گیری این رستوران در خیابان توریسکایا در مسکو بود. این فست فود در سال ۱۹۹۳ در شهر مسکو افتتاح شد و در آن سال برای اولین بار درهای مک دونالد آمریکایی بر روی مردم روسیه باز شد. تعداد زیادی از مردم در صف‌ های طولانی ساعت‌ ها منتظر شدند تا طعم این غذای فست فودی امریکایی را مزه کنند.

  • محل قرار گیری بزرگترین و قدیمی‌ ترین ساختمان تلگراف

در سال ۱۹۲۶ ساختمانی در خیابان توریسکایا مسکو تاسیس شد که همچنان هم یکی از مهمترین پروژه های ساختمای شوروی در روسیه به شمار می رود. ساختمان تلگراف فعلی، توسط بسیاری از شرکت‌ های کوچک و ذهن‌ های خلاق که ترجیح می ‌دهند در چنین شرایطی کار کنند، مثل یک دفتر در فضای باز استفاده می ‌شود.

مهم‌ترین مکان‌ها و مراکز در خیابان تورسکایا در مسکو

هتل National: این هتل یکی از هتل‌های تاریخی و زیبای شهر مسکو به‌شمار می‌آید که از قرن بیستم تا به امروز پذیرای مهمانان می‌باشد. هتل نشنال مسکو به دلیل قرار گیری در خیابان معروف تورسکایا و داشتن امکانات و ویژگی‌های لوکس، به یکی از بهترین و شناخته شده ترین هتل‌های کشور روسیه تبدیل شده است.

ساختمان Savvinskoe Podvorye : ساختمان ساوینسکو که در این خیابان قرار گرفته است یکی دیگر از آثار تاریخی به جای مانده از سالیان پیش می‌باشد، این ساختمان در سال ۱۹۰۷ با سبک معماری باروک ساخته شده است و به وزن ۲۳،۰۰۰ تن و مساحت ۱۶۰ فوت (۵۰ متر) می‌باشد.

دولت مسکو : این ساختمان یک سازه قرمز رنگ است که در خیابان تورسکایا واقع شده و کمی به عقب رانده شده است. همچنین این سازه در سال ۱۷۸۲ برای فرماندار کل مسکو ساخته شده است.

موزه تاریخ معاصر روسیه : این موزه در یکی از ساختمان‌های واقع شده در خیابان تورسکایا در مسکو قرار دارد که با نام کلوپ انگلیسی شناخته می‌شود. ساختمان این موزه هیچ‌گاه بازسازی نشده و از سال ۱۸۳۱ تا به امروز به زیبایی در این خیابان قرار گرفته است و یکی از جذابیت‌های خیابان تورسکایا شناخته می‌شود.

ایالت Duma : ایالت دوما یک ساختمان بتنی است که نمایانگر قدرت و عظمت شوروی می‌باشد. ایالت دوما بر روی یک کلیسای قدیمی و چندین ساختمان که از قرن ۱۷ به جای مانده بودند، واقع شده است و اکنون به عنوان یک ساختمان اداری تجاری از آن استفاده می‌شود.

خیابان تورسکایا

سؤالات متداول

  • خیابان تورسکایا در مسکو در کجا واقع شده است؟

خیابان تورسکایا در مسکو از کاخ کرملین شروع می‌شود و به ایستگاه قطار بلاروس کیا ختم می‌شود و یکی از عریض‌ترین خیابان‌های کشور روسیه به شمار می‌آید.

  • چه مراکز دیدنی و تفریحی در خیابان تورسکایا در مسکو وجود دارد؟

در این خیابان، کلیساهای با‌شکوه و تندیس‌های خیابانی دیدنی و همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوکس واقع شده‌‌اند و این تنها بخشی از جذابیت‌های این خیابان می‌باشد. از جمله این مراکز می‌توان به موزه تاریخ معاصر روسیه و ساختمان Savvinskoe Podvorye اشاره کرد.

  • مهم‌ترین مکان‌های خیابان تورسکایا در مسکو کدامند؟

از مهم‌ترین مراکزی که در خیابان تورسکایا واقع شده ‌اند عبارت‌اند از :

  1. هتل National

  2. ایالت Duma

  3. موزه تاریخ معاصر روسیه

  4. ساختمان Savvinskoe Podvorye

  5. دولت مسکو

نتیجه گیری

شهر مسکو یکی از محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای بازدید و گشت و گذار به‌شمار می‌رود. با ورود به این شهر متوجه معماری منحصر‌به‌فرد و فرهنگ جذاب مردمان آن خواهید شد. با کسب اطلاع در مورد مراکز دیدنی و تاریخی شهرهای مختلف دنیا می‌توانید سفر خود را راحت‌تر مدیریت و برنامه‌ریزی نمایید و لذت بیشتری نیز از سفر خود ببرید.

منبع: الی گشت