معرفی بهترین غذاهای بلغارستان | از «میشانا اسکارا» تا «میش ماش»

در این مطلب قصد داریم بهترین غذاهای بلغارستان را معرفی کنیم.

به گزارش حرف تازه ، در این مطلب قصد داریم بهترین غذاهای بلغارستان را معرفی کنیم.

اگر جز کسانی باشید که دوست دارند به اروپا مخصوصا شرق آن با طبیعت بکر و زیبایش بروند، بلغارستان یکی از بهترین کشورها برای مسافرت است. شهر صوفیه به عنوان پایتخت بلغارستان شناخته می شود. این کشور در زمان های قدیم جز قلمرو ترکیه به حساب می آمده است. در نتیجه فرهنگ این کشور متاثر از حکومت هایی نظیر عثمانی، یونانی، رومی و ایرانیان بوده است. وقتی به بلغارستان سفر می کنید شاید در مگاه اول عشق و علاقه مردم این کشور به آشپزی و غذا برایتان جالب باشد. آن ها به قدری این علاقه را در کار خود می گذارند که برخی از غذاهای شان در دنیا نیز طرفدار پیدا کرده است. غذاهای بلغارستان بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و در این مقاله سعی می کنیم به بررسی بهترین غذاهای بلغارستان بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

بانیستا | پیراشکی بلغاری

صحبت از بهترین غذاهای بلغارستان که به میان می آید نمی شود به پیراشکی اشاره ای نکرد. پیراشکی و شیرینی جایگاه ویژه ای در بین غذاهای کشور بلغارستان دارند. بانیستا یکی از این پیراشکی های شیرینی مانند است که معروفیت و محبوبیت بالایی در صوفیه دارد. توجه ای که مردم صوفیه به وعده صبحانه داند هم جالب است به طور مثل بانیستا را در خیلی از جاها به عنوان صبحانه سرو می کنند. بانیستا پیراشکی است که محتویاتش شامل کدو حلوایی، تخم مرغ، پیاز، قارچ، کلم، اسفناج، پنیر و انواع ادویه است. خمیر این پیراشکی مخصوص است و بعد از پیچیدن آن، پیراشکی را درون روغن داغ غوطه ور می کنند تا حسابی سرخ شود و بپزد. اگر به بلغارستان سفر می کنید تجربه خوردن این غذای لذت بخش را از دست ندهید.

پیراشکی بلغاری

خاچاپوری | صبحانه ای بی نظیر

نام خاچاپوری را که حتما دیگر همه تان شنیده اید. در همین تهران خودمان در بسیاری از کافه ها و رستوران ها این غذا سرو می شود. البته باز هم به عنوان صبحانه. کلا مردم بلغارستان ارادت خاصی به این وعده غذایی دارند. خاچاپوری یکی دیگر از بهترین غذاهای بلغارستان به شمار می رود که با نام تخم مرغ و پنیر دیگی نیز شناخته می شود. نحوه درست کردن آن نیز به این صورت که پیاز را درون ظرفی خوب سرخ می کنند و روی آن پنیر می ریزند و در نهایت بر روی آن تخم مرغ می شکنند. اضافه کردن انواع ادویه نیز بر اساس سلیقه تان می تواند طمع و مزه جادویی به این وعده بدهد. (بلغاری – گرجی)

خاچاپوری

تاراتور | بهترین غذاهای بلغارستان

تاراتور در اصل به عنوان یک سوپ توانسته است جای خودش را در لیست بهترین غذاهای بلغارستان باز کند. پس احتمالا باید طمع و مزه فوق العاده ای داشته باشد. این غذا در بلغارستان به عنوان یکی از غذاهای تابستانی شان به شمار می رود. ترکیب این سوپ خوشمزه شامل ماست، خیار، گردو، آب لیمو، روغن زیتون، روغن آفتاب گردان، سیر و تکه های نان است. از این نظر خیلی به همان آب دوغ خیار خودمان شبیه است. اگر در تابستان راهی این کشور می شوید برای جلوگیری از گرمازدگی یکی از بهترین غذاهایی که می توانید بخورید سوپ تاراتور است.

تاراتور

کبابچه

انواع و اقسام در همه جای دنیا محبوب و پر طرفدار است. کبابچه آن مدلی کبابی است که توانسته به عنوان یکی از بهترین غذاهای بلغارستان خودش را معروف کنید. از نظر ظاهری کبابچه شبیه کباب تابه ای است. برای درست کردنش هم به گوشت چرخ کرده، پیاز، سبزیجات تازه و معطر، نمک، روغن زیتون نیاز خواهید داشت. در خیلی از رستوران های بلغارستان کبابچه را به همراه سوسیس نیز سرو می کنند. البته باید این نکته را خدمتتان عرض کنم که اگر اهل غذاهای تند و تیز نیستید شاید از کبابچه زیاد خوشتان نیاید چون معمولا با ادویه های تند پخته می شود. اگر هم که عاشق غذاهای تند هستید خوش به حالتان چون یکی از بهترین مدل هایش را پیدا کرده اید.

بهترین غذاهای بلغارستان

پنکیک | صبحانه پر طرفدار

باز بلغارستان و باز هم صبحانه. پنکیک بلغاری از بهترین غذاهای بلغارستان به شمار می رود که می توانید به عنوان وعده صبحانه در کافه های سطح شهر سفارش داده و میل کنید. این پنکیک را بلغاری ها با آرد، شیر و تخم مرغ درست می کنند اما محتویاتی که بر روی آن می ریزند متفاوت است. در بعضی از جاها حتی از سبزیجات نیز استفاده می کنند اما نسخه پر طرفدار همان نسخه پنکیک با نوتلا یا انواع مربا و شیرینی است که چون بلغارها عاضق مربا و درست کردن آن هم هستند شاید بیشتر به چشمتان بیاید.

پنکیک

میشانا اسکارا | بهترین غذاهای بلغارستان

باز هم نوبت به یک مدل کباب دیگر رسیده است. میشانا یکی از آن مدل کباب هایی است که اگر به بلغارستان سفر می کنید، ‌آن را نخورید حسابی ضرر کرده اید. در واقع میشانا اسکارا یکی از بهترین غذاهای بلغارستان به حساب می آید. این کباب را با ترکیب خاصی از انواع گوشت های گوسفند و گاو و گوساله به همراه پیاز و ادویه درست می کنند. نحوه درست کردن هم یا به صورت گریل کردن است یا کبابی. البته سیب زمینی سرخ کرده هم یار جدا نشدنی این غذا به شمار می رود و همیشه به عنوان ساید کنار بشقاب هست.

بهترین غذاهای بلغارستان

میش ماش

میش ماش نوعی املت به حساب می آید. در خود بلغارستان هم به عنوان وعده صبحانه هم شام این غذای سبک ولی در عین حال پر کالری را مصرف می کنند. محتویات این املت که از بهترین غذاهای بلغارستان به شمار می رود شامل تخم مرغ، پیاز و جعفری، انواع پنیر، فلفل سیاه، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای می شود. درست کردن این غذا هم بسیار ساده است و با کمی ذوق و علاقه می توانید خودتان نیز در خانه بپزید و لذتش را ببرید.

میش ماش

بانچیکا | میان وعده مغذی

بانچیکـا در واقع یک مدل از پیراشکی و شیرینی هایی است که می توانید در بلغارستان نوش جان کنید. بانچیکا از بهترین غذاهای بلغارستان است و حتی خود مردم این کشور نیز بیشتر به عنوان میان وعده ازش استفاده می کنند. طمع بی نظیر بانچیکا به خاطر ترکیباتی نظیر تخم مرغ، آرد، پنیر سفید، سودا، کره، عسل، ماست و روغن زیتون می باشد. در خیلی از کافه ها نیز کدو حلوایی را به این ترکیب اضافه می کنند که حاصلش هم رنگ فوق العاده ای دارد هم طمع بی نظیر.

بانچیکا

دلما

دلما یا دلمه برگ و که حتما معرف حضورتان هست. خود ما ایرانی ها نیز به انواع و اقسان روش های مختلف با دستور پخت های متفاوت این غذا را درست می کنیم. دلمه برگ مو از بهترین غذاهای بلغارستان نیز به شمار می رود. محتویات داخا برگ مو نیز معمولا گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر، برنج و ماست هستند. در کنار خود دلمه نیز معمولا از ماست به عنوان کنار غذا استفاده می شود. طمع فوق العاده و فراموش نشدنی دلمه های بلغارستان را در صورت سفر به این کشور به هیچ عنوان از دست ندهید.

بهترین غذاهای بلغارستان

رامن | بهترین غذاهای بلغارستان

رامن در واقع یک مدل پخت سیرابی به شمار می آید. صحبت از سیرابی هم که می شود همه دست و پایشان شل می شود. رامن یا همان آش سیرای از بهترین غذاهای بلغارستان است. بلغاری ها سیرابی را به همراه موادی مانند شیر، فلفل، سرکه سفید، نمک، روغن و پاپریکا می پزند. سیرابی خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد و این سبک از پخت غذا نیز حسابی طمع و مزه فوق العاده ای به آن می دهد. شاید برای تان جالب باشد که مردم خود بلغارستان رامن را در وعده صبحانه میل می کنند.

 

منبع: مجله گردشگری الی گشت