معرفی بهترین رستوران های تبریز

اگر قصد سفر به شهر تبریز را دارید باید به شما تبریک بگوییم که انتخاب به جا و منحصر به ‌فردی انجام داده اید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، بهترین رستوران های تبریز می توانند یک تجربه سفر لذیذ و خوش طعم را برای شما فراهم کنند. اگر قصد سفر به شهر تبریز را دارید باید به شما تبریک بگوییم که انتخاب به جا و منحصر به ‌فردی انجام داده اید. این شهر تاریخی و زیبا مرکز استان آذربایجان شرقی است و به دلیل اتفاقات تاریخی که در آن رخ داده، جاذبه های گردشگری، فراوان و بی نظیری دارد که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل است که سالانه گردشگران و مسافران زیادی به این شهر هزار رنگ سفر می کنند.

احتمال تغییر آدرس ها وجود دارد

بهترین رستوران های تبریز

شهر تبریز علاوه بر جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی که دارد از غذا های محلی و لذیذ و همچنین رستوران های مدرن و متعددی برخوردار است که لذت چشیدن طعم غذا های تبریزی را باید در آنها تجربه کنید. رستوران های این شهر کادری مجرب و حرفه ای دارند و به منحصر به فرد بودن در میزبانی معروف هستند. در این رستوران ها تمام غذا های ایرانی، بین المللی، سنتی و محلی با سلیقه های مختلف تهیه شده و ارائه می شوند. ما در این مقاله ۱۰ رستوران از بهترین رستوران های تبریز را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین رستوران های تبریز

  1. رستوران معروف حاج علی تبریز

چشیدن طعم لذیذ و واقعی کباب در شهر تبریز غیر ممکن نیست اما یکی از بهترین رستوران های تبریز که می تواند طعم واقعی کباب را به شما بچشاند، رستوران حاج علی نام دارد. غذا هایی با کیفیت و سابقه درخشان ۱۰۰ ساله، در ارائه غذا های محلی تبریز بدون شک شما را از یک مشتری موقت به مشتری دائمی تبدیل خواهد کرد. دکوراسیون به کار گرفته شده در این رستوران، دنج و ساده است و در کنار غذا های لذیذ و با کیفیتی که طبخ می کند توجه هر مشتری، گردشگر و مسافری  به آن جلب می شود.

اگر به بازار قدیمی تبریز رفتید به شما توصیه می کنیم حتماً خود را به یک وعده غذایی لذیذ در این رستوران مهمان کنید. این نکته نیز قابل ذکر است که شما تنها ۲ ساعت و نیم بعد از وقت شرعی ظهر وقت زمان دارید تا به این رستوران بروید و میز رزرو کنید. زیرا بعد از آن دیگر هیچ میزی برای ارائه به شما وجود نخواهد داشت. در این رستوران انواع کباب ها اعم از کوبیده و برگ، کباب معمولی، جوجه کباب و چلو کباب قلوه ای سرو می‌شوند و نوشیدنی ها و سوپ نیز رایگان هستند.

آدرس: شهر تبریز، بازار قدیمی.

رستوران حاج علی تبریز

  1. بام تبریز

یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز رستوران بام تبریز نام دارد که در بلندترین نقطه شهر واقع شده و چشم اندازی بی نظیر از ارتفاعات پارک عینالی را در مقابل چشمان شما قرار می دهد. بیشتر افراد چه مسافر باشند و چه از شهروندان و ساکنان تبریز باشند، این رستوران را نه تنها به دلیل غذای باکیفیت و لذیذ، بلکه به دلیل چشم انداز زیبایی که به طبیعت دارد انتخاب می کنند. اگر در کنار سرو غذا لذت بردن از مناظر زیبا برای شما در اولویت قرار دارد به شما توصیه می کنیم که حتماً یک وعده غذایی خود را در این رستوران میل کنید.

آدرس:  اتوبان پاسداران، پارک جنگلی عینالی، جنب مسجد عون علی.

  1. رستوران سنتی دلستان

این رستوران در میان بهترین رستوران های تبریز برای افرادی مناسب است که اهل غذا های عجیب و غریب، تشریفات و تجملات نیستند. غذا های سنتی مانند چلوکباب ایرانی اصیل، دیزی و کوفته در این رستوران سرو می‌شوند که طعم بی نظیری دارند و اگر به تبریز سفر کردید به شما توصیه می‌کنیم برای چشیدن طعم لذیذ ترین غذا های محلی که به روش کاملا سنتی پخت می شوند حتماً به رستوران تماما سنتی دلستان سری بزنید.

بهترین رستوران های تبریز

فضا و دکوراسیون داخلی رستوران که یکی از بهترین رستوران های تبریز محسوب می شود به شکل لذت بخشی سنتی است. میز و صندلی ها، پنجره ها، مرکز سالن و حوضچه ای که در آن قرار گرفته برای شما شرایطی را فراهم می کنند که بتوانید غذایی لذیذ در محیطی دنج و آرامش بخش را میل کنید. غذای این رستوران بدون شک برای شما یادآور باغچه ها و باغات سنتی ایرانی است.

آدرس:  شهر تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، روبروی جام جم.

  1. رستوران بی نظیر نفیس

از جمله بهترین رستوران های تبریز که ما آن را به علاقه مندان غذا های ترکی به شدت توصیه میکنیم، رستوران نفیس است. این رستوران کادری مجرب و ماهر دارد و با فضای دنج و آرامی که برای مراجعین خود فراهم کرده طعم یک غذای لذیذ و اصیل ترکی در کنار بهترین خدمات را برای شما فراهم می کند. اگر طرفدار سبک غذا های ترکی هستید رستوران نفیس تبریز بهترین پیشنهاد برای شماست. فراموش نکنید که در این رستوران کباب های ترکی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ها به مراجعین و گردشگران ارائه می شوند.

آدرس:  شهر تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان رودکی.

رستوران های تبریز

  1. رستوران متفاوت ایپک یولی

بدون شک افراد مختلف برای انتخاب رستوران، سلیقه های متفاوتی دارند که در این بین عده ‌ای از خوردن غذا های محلی در فضایی سنتی لذت می برند و بقیه به رستوران های لوکس و مدرن علاقه داند. برای افرادی که علاقه آنها به رستوران های مدرن است، رستوران ایپک یولی که یکی از بهترین رستوران های تبریز محسوب می‌شود را در نظر گرفته ایم.

رستورانی  به شدت با کیفیت و لوکس که در شهر تبریز ۲ شعبه دارد و در هر ۲ شعبه، غذا های ترکی و ایرانی باکیفیت و لذیذی را سرو می کند. فضای این رستوران کاملاً بهداشتی و به روز است و دکوراسیون داخلی آن جذابیت فضا را چندین برابر کرده است. به شما توصیه می کنیم اگر به شهر تبریز سفر کردید حتماً یکی از وعده های غذایی خود را در این رستوران میل کنید.

آدرس:  شهر تبریز، خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین.

  1. سفره خانه سنتی قائم مقام فراهانی

در میان بهترین رستوران های تبریز ، سفره خانه هایی هم وجود دارند که بیشتر از رستوران ها پرطرفدار هستند. یکی از این سفره خانه ها، سفره خانه سنتی قائم مقام فراهانی است که در یک زیرزمین ۱۱ متری برپا شده است. این فضای دنج و دلنشین به قدری پر از حس هایی خوب و متفاوت است که به هیچ عنوان دوست ندارید آن را ترک کنید.

غذای ایرانی

این سفره خانه که در دسته قدیمی ترین سفره خانه های تبریز نیز قرار دارد قدمتی طولانی دارد. در ابتدای ورود به این سفره خانه عکس های قدیمی و لباس های سنتی شما را به شدت غافلگیر خواهند کرد. بدون شک اگر یک بار مهمان این سفره خانه شوید در سفر های بعدی نیز مشتاقانه خود را به یک وعده غذایی لذیذ در سفره خانه سنتی قائم مقام فراهانی مهمان خواهد کرد.

آدرس:  شهر تبریز، خیابان شش گلان، نرسیده به پل قاری، قبل از کوچه یخچال.

  1. رستوران بی نظیر جلالی

یکی از معروف ترین و موفق ترین رستوران های شهر تبریز که مدت هاست مورد استقبال مشتریان بسیار زیادی قرار گرفته است، رستوران جلالی است که ۲ شعبه دارد. در این رستوران که از سال ۱۳۶۰ با انواع غذا های محلی، ترکی، ایرانی، بین المللی و البته غذا های دریایی از مراجعین خود پذیرایی می کند، شما با پرسنلی به شدت خوش برخورد و مجرب و آشپز هایی حرفه ای و کار بلد روبرو هستید. تمامی غذا های پخته شده در این رستوران از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و به شما توصیه می‌کنیم که اگر به این رستوران رفتید کوفته تبریزی و کباب های لذیذ رستوران جلالی را حتما امتحان کنید.

کباب شیرازی

لبته با این که این رستوران یکی از بهترین رستوران های تبریز محسوب می شود اما قیمت تقریباً بالایی دارد که در مقابل خدمات و کیفیت بسیار بالای غذا ها چندان به چشم نمی‌آید. منوی این رستوران یکی از معروف ترین منو های رستورانی در شهر تبریز است که شما می توانید در آن غذا های متنوعی مانند شیشلیک با استخوان، برگ ممتاز، کباب فیله بختیاری، برگ معمولی، جوجه کباب مخصوص و غیره را به همراه برنج لذیذ و درجه یک ایرانی میل کنید. ناگفته نماند که در این رستوران زرشک پلو با مرغ، ماهی کبابی، ته چین مرغ، ماهیچه گوسفندی و غذا های لذیذ دیگری نیز سرو می شوند.

آدرس:  شهر تبریز، دروازه تهران، میدان بسیج.

  1. رستوران رویایی برکه

رستوران متفاوت و جذاب برکه در محیطی رویای یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز محسوب می شود که مردم این شهر به شدت آن را قبول داشته و طعم و کیفیت غذا های آن را می‌پسندند. این رستوران با فضای دنج و سنتی تنها ۲۰ دقیقه تا مرکز شهر دارد و فضا و سایت مجموعه با درختان و گیاهان استوایی و گل های بی نظیری تزیین شده است که به شدت با نام این رستوران همخوانی دارد. در مرکز رستوران یک برکه جاری شده که گیاهان و گل های موجود در فضا، آن را به زیبایی احاطه کرده اند. ظرفیت این رستوران ۲۸۰ نفر است و در آن تمام غذا های سنتی و لذیذ محلی مانند کوفته تبریزی، انواع کباب ها، آبگوشت های بسیار لذیذ و همینطور چای و قهوه و سایر نوشیدنی ها سرو می‌شوند.

رستوران های ایرانی

این رستوران که از بهترین رستوران های تبریز محسوب می شود در ساعات فعالیت خود پذیرای مراجعین و گردشگران بسیار زیادی است که البته در کنار کیفیت بالای غذا ها، آنها را با قیمت مناسبی عرضه می کند. اگر در سفر به تبریز هوس آبگوشت کردید به شما توصیه می‌کنیم حتماً به رستوران برکه بروید. ناگفته نماند که این رستوران در کنار غذا های لذیذ محلی انواع مرغ، ماهی و کباب بره به همراه برنج خوش عطر و اصیل ایرانی سرو می کند. ناگفته نماند که اگر فست فود ها را بیشتر از غذا های سنتی دوست دارید، پس رستوران برکه با انواع پیتزا و برگر مناسب شما است.

آدرس:  شهر تبریز، کمربندی سردرود، مابین زیرگذر اول و دوم.

  1. رستوران بی نظیر اجاق

رستوران های شهر تبریز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و یکی دیگر از بهترین رستوران های این شهر رستوران اجاق است که لذت غذا خوردن در این رستوران هیچگاه از یاد شما نخواهد رفت . در این رستوران شما آشپزخانه ای نمی بینید و غذا در مقابل مشتری و به عبارتی بر روی میز او پخته و سرو می شود. رستوران اجاق که به دلیل طبخ متفاوت غذا، یکی از بهترین رستوران های تبریز محسوب می شود، به دلیل ایده جالب پخت و سرو غذا در میان ساکنین شهر و گردشگران بسیار پرطرفدار است.

بهترین رستوران ها

تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشت سفید یا  گوشت قرمز را انتخاب کرده تا سرآشپز آن را برای شما به بهترین شکل و حالت ممکن طبخ کند. این رستوران از ساعت ۱ ظهر تا ساعت ۴:۳۰ دقیقه بعد از ظهر برای ناهار و از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ساعت ۱۲ شب برای شام از شما پذیرایی می کند. به شما توصیه می کنیم که در سفر به تبریز سرو غذا در این رستوران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آدرس:  شهر تبریز، کیلومتر ۵ جاده تبریز، ابتدای جاده کندرود.

  1. رستوران وحید

رستوران وحید شهر تبریز قدمتی بیشتر از ۱۰ سال دارد که غذا هایی بسیار لذیذ و با کیفیت در آن سرو می شوند . فهرست غذایی این رستوران که در لیست بهترین رستوران های تبریز قرار دارد شامل فیله کبابی گوساله و گوسفند، ماهی کبابی، شیشلیک گوسفندی، دوش کباب گوساله، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی، دونر کباب، کوفته تبریزی، خوراک ماهی سفید و انواع غذا های لذیذ محلی، ایرانی و بین المللی است. اگر هیچ کدام از رستوران های تبریز توجه شما را به خود جلب نکردند، بدون شک رستوران متفاوت و مجهز وحید، شما راضی خواهد کرد.

آدرس:  شهر تبریز، میدان مجتمع لاله پارک، خیابان شهید فهمیده، طبقه زیرین مجتمع وحید.

تنوع غذایی کم در منوی رستوران ‌ها

یکی از شهر های لذیذ ایران، تبریز

شهر تبریز پر از رستوران های متنوع با غذا های با کیفیت و جذاب است که ما در این مقاله سعی کردیم بهترین رستوران های تبریز را به شما معرفی کنیم. البته یکی دیگر از رستوران هایی که بد نیست به آن اشاره کنیم رستوران گازماخ است که بدون شک غذا های به شدت لذیذ این رستوران توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. معنی گازماخ به ترکی یعنی ته دیگ و بد نیست بدانید که در کنار غذا ها، یک تکه ته دیگ نیز سرو می شود. اگر به تبریز رفتید حتما به رستوران هایی که ما در این مقاله به شما معرفی کردیم سر بزنید و شک نکنید که هیچگاه از سرو و یک وعده غذایی در این رستوران ها پشیمان نخواهید شد.