معرفی بهترین اپلیکیشن های جایگزین توییتر در مای ممبر
مقصد توییتر کجاست و چه پلتفرمهای جایگزینی وجود دارند؟ بهترین پلتفرم های جایگزین توییتر کدامند؟ با معرفی بهترین اپلیکیشن های جایگزین توییتر در مای ممبر همراه شما هستیم.
حرف تازه – رپورتاژ آگهی : اخیراً ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد و تغییرات او باعث شده است که تولید کنندگان محتوا و برندها در مورد آینده این پلتفرم حیرت زده بمانند.
از تعدیل نیروی کار گسترده گرفته تا ویژگی تأیید پرداخت، توییتر جدید خالقان محتوا و برندها را به دو دسته تقسیم کرده است.
مقصد توییتر کجاست و چه پلتفرمهای جایگزینی وجود دارند؟
کاربران توییتر ،آیا باید بمانند؟ حسابهای خود را حذف کنند؟ از Mastodon استفاده کنند؟ بر روی لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک یا تیکتاک تمرکز کنند؟ ما در مای ممبر همه اینها را در این مطلب تجزیه و تحلیل میکنیم.
تحولات اخیر در توییتر و خرید آن توسط ایلان ماسک، برخی نگرانیها را برای خالقان محتوا و برندها ایجاد کرده است. با تغییراتی مانند اخراجهای گسترده و افزودن ویژگی تأیید با پرداخت، برخی از کاربران در مورد باقی ماندن یا ترک توییتر تردید دارند. گزینههای جایگزینی مانند Mastodon و دیگر پلتفرمهایی مانند لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و تیکتاک ممکن است برای برخی جذابتر باشند. این تصمیمات بسته به اهداف و نیازهای خاص هر برند یا خالق محتوا، متفاوت خواهد بود.
خلاصهای از رویدادهای توییتر جدید
در خصوص اینکه در توییتر جدید چه اتفاقاتی خواهد افتاد، خیلی کم تحلیل صورت گرفته است. پس در اینجا خلاصهای از چند هفته گذشته برای بهروزرسانی اطلاعات شما آمده است.
-
ایلان ماسک چه زمانی توییتر را تصاحب کرد؟
ماسک رسماً در اکتبر ۲۰۲۲ مالک و مدیرعامل توییتر شد، پس از اینکه خرید او چند ماه طول کشید تا به توافق برسد.
-
ایلان ماسک توییتر را با چه قیمتی خرید؟
ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید.
-
چه تعداد از کارکنان را اخراج کرده است؟
طی چند هفته گذشته، ماسک ۵۰٪ از کارکنان توییتر را اخراج کرده، بیش از ۴۰۰۰ پیمانکار را از کار برکنار کرده و حتی چند تن از مدیران ارشد نیز استعفا دادهاند.
-
ایلان ماسک برای اشتراک توییتر بلو چقدر هزینه دریافت میکند؟
یکی از بزرگترین تغییرات ماسک، راهاندازی توییتر بلوی جدید بود. برای ۸ دلار در ماه، کاربران میتوانند در صورت تمایل یک نشان تأیید دریافت کنند.
-
نتیجه راه اندازی توییتر جدید چه بود؟
شوخیها، شیطنتها و هرج و مرج در فضای آنلاین. برندها، خالقان محتوا و چهرههای مشهور تقلید شدند، که منجر به اطلاعات نادرست و سردرگمی در مورد حسابهای واقعی شد.
یکی از قابل توجهترین موارد، شرکت دارویی Eli Lilly بود که پس از توییتهای جعلی که بر قیمت سهام آنها تأثیر گذاشت، عذرخواهی کرد. توییتر از آن زمان، راهاندازی مجدد تأیید را متوقف کرده است، با این وعده از ماسک که راهاندازی مجدد در راه است. در حالی که برچسبهای “رسمی” به حسابها افزوده شدهاند، بسیاری از برندها تبلیغات در توییتر خود را متوقف کردهاند (یا کاملاً ترک کردهاند).
هنوز مشخص نیست که چگونه حسابها در اپلیکیشن در آینده تأیید خواهند شد.
برندها و تولیدکنندگان محتوا در مورد توییتر جدید چه میگویند؟
به طور خلاصه، نظرات در هر دو طرف وجود دارد. برخی از افراد از ابتکارات ماسک تمجید کردهاند، در حالی که برخی دیگر نگران دیدگاه کلی او هستند (یا رویکرد طنزآمیزی اتخاذ کردهاند).
و برخی از برندها کاملاً از پلتفرم خارج شدهاند، مانند Playbill و Balenciaga که این پلتفرم را ترک کردهاند.
حتی چند چهره مشهور نیز کنارهگیری کردهاند از جمله Shonda Rhimes و Gigi Hadid که از توییتر خارج شدهاند.
معرفی بهترین اپلیکیشن های جایگزین توییتر در مای ممبر
بهترین جایگزینهای توییتر چیست؟
با تمام ابهامات پیرامون توییتر، قابل درک است که برخی از خالقان محتوا و برندها ممکن است گزینههای دیگری را در نظر بگیرند.
و در حالی که هیچ اپلیکیشنی در حال حاضر دقیقاً مانند توییتر عمل نمیکند (یا تأثیر فرهنگی آن را ندارد)، در اینجا پنج جایگزین احتمالی توییتر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
- Mastodon Social
- Hive Social
- Tumblr
- خبرنامههای شخصی یا وبسایتها
- پلتفرمهای مستقر
-
گزینه اول Mastodon
ابتدا بگوییم، Mastodon چیست؟ این کلمه به سرعت به هشتگ روز تبدیل شده است.
این شرکت مستقر در آلمان کاربران را به شبکهای از سرورها که بر اساس علایق یا موقعیت مکانی هستند، متصل میکند. مشابه توییتر، کاربران میتوانند Toots (نسخه آنها از توییتها) بنویسند که میتوانید دوست داشته باشید، به آنها پاسخ دهید و آنها را دنبال کنید.
بر اساس Tech Crunch، Mastodon از ۲۷ اکتبر تقریباً ۵۰۰ هزار کاربر جدید جذب کرده است و دو برابر شدهاند. با این حال، هنوز همه متقاعد نشدهاند که این شبکه موفق خواهد شد. در حالی که این شبکه مقیاس یا سهولت استفاده توییتر را ندارد، ممکن است ارزش آزمایش کردن داشته باشد تا ببینید آیا برای شما کار خواهد کرد یا خیر.
-
گزینه دوم Hive Social
Hive Social یک پلتفرم برای موبایل است که به شما امکان میدهد پروفایل خود را سفارشیسازی کنید، کاربران را دنبال کنید و محتوا ارسال کنید. بر اساس Business Insider، موسس Raluca Pop میگوید Hive Social یک “جامعه امن و سالم” است.
یکی از بزرگترین جذابیتهای Hive Social؟
برخلاف سایر پلتفرمهای اجتماعی، Hive Social دارای یک فید کاملاً مرتب هست، یعنی بدون الگوریتمها (فعلاً). با این حال، Hive Social از یک تیم کوچک تشکیل شده است، بنابراین هنوز تمام امکانات و ویژگیهای توییتر را ندارد.
به عنوان مثال، هیچ تأییدی وجود ندارد (یک کاربر اشاره کرد که نام کاربریها محافظت نمیشوند)، هیچ مدیر محتوایی وجود ندارد و امنیت ممکن است ناپایدار باشد.
از سوی دیگر، این موتور کوچک که میتواند جایگزین توییتر شود، در حال حاضر محبوب تر شدن است، زیرا به کاربران اجازه میدهد به روشی مشابه با پلتفرم های معروف دیگر، شخصی سازی داشته باشند.
-
گزینه سوم Tumblr
صحبت از بازگشت به گذشته است. Tumblr در حال بازگشت است و به عنوان یک جایگزین برای توییتر، یک سلسله محتوای جذاب ایجاد کرده است که خالقان محتوا و برندها را به پیوستن به پلتفرم خود ترغیب میکند.
طبق گفتههای Matt Mullenweg، مدیرعامل Automattic، افزایش در دانلودها را نیز شاهد بوده است. Tumblr قول میدهد که درب ها را به سمت ویژگیهای ویرایش رایگان، محدودیتهای طولانی کاراکتر و توانایی حذف محتوای پیشنهادی الگوریتم باز کند.
-
گزینه چهارم: خبرنامههای شخصی یا وبسایتها
تنوعبخشی به محتوای خود در چندین کانال، به شما گزینههای بیشتری میدهد و به این معنی است که میتوانید مستقیماً با مخاطبان خود در یک محیط کنترلشده صحبت کنید.
با یک خبرنامه یا وبسایت، میتوانید محتوا را بدون نگرانی در مورد تغییرات ناگهانی به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، چیزی در اختیار دارید که ترافیک را به سمت خود هدایت کنید.
گزینه پنجم: پلتفرمهای معروف فعلی
گزینه دیگر برای خالقان محتوا و برندها، سادهسازی استراتژیهای خود و تمرکز مجدد تلاشهایشان به پلتفرمهای معتبرتری مانند تیکتاک، اینستاگرام، فیسبوک یا لینکدین است.
فیسبوک هنوز به طور مکرر برای تبلیغات پرداختی استفاده میشود و تیکتاک و اینستاگرام برتری خود را به عنوان پلتفرمهایی برای به اشتراک گذاشتن محتوای بصری ثابت کردهاند. تا جایی که به عنوان مثال تلاش برای دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام به یکی از اهداف و چالش های کاربران این پلتفرم تبدیل شده است و حتی بعضی از افراد برای رسیدن به این هدف، از سرویس های خرید فالوور و خرید لایک اینستاگرام نیز استفاده می کنند.
البته توجه داشته باشید که نباید لینکدین را نادیده بگیرید. سارا لاتانزیو، استراتژیست بازاریابی و خالق محتوا در لینکدین، میگوید:
“لینکدین یک پلتفرم دستکم گرفته شده است. آنها شروع به سرمایهگذاری بیشتر بر روی خالقان محتوا کردهاند. از طرحهای حالت Creator تا برنامههای جهانی خالقان محتوا، آنها در حال سادهتر کردن به اشتراکگذاری محتوا و رشد مخاطب هستند. این تنها آغاز کار برای لینکدین است.”
سخن پایانی
ما میدانیم، در حال حاضر ابهامات زیادی در مورد توییتر وجود دارد. بنابراین خوب است که قبل از اقدام، کمی صبر کنید. اما اگر آماده حرکت هستید، این جایگزینهای توییتر بهترین گزینه بعدی شما هستند. هنوز مشخص نیست که آینده توییتر چه خواهد بود، اما ما مراقب خواهیم بود و گزارش خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه