معرفی بزرگترین بازار عمده فروشی جهان!

در این مطلب برای معرفی بزرگترین بازار عمده فروشی جهان همراه ما باشید.

حرف تازه – رپورتاژ آگهی:

معرفی بزرگترین بازار عمده فروشی جهان!

معرفی بازار ایوو چین

بدون شک هر فردی که در بخش واردات فعالیت می کند یک بار اسم شهر ایوو Yiwu و بازار عمده فروشی ایوو چین که بزرگترین مرکز فروش کالاهای کوچک در دنیا است را شنیده است. این شهر که در چهل سال گذشته از یک روستای کوچک به یک کلان شهر تبدیل شده بیش از ۱۱ میلیارد دلار صادرات در سال دارد و انتظار می رود حجم معاملات در این شهر تا انتهای سال ۲۰۳۰ به ۲۱ میلیارد دلار نیز برسد. بیشتر تجارت در شهر ایوو از طریق بازار عمده فروشی ۵ منطقه ای صورت می گیرد که به بازار بین المللی کالاهای کوچک نیز مشهور است. حالا با هم در این مقاله نگاهی به این بازار می اندازیم.

تاریخچه بازار ایوو (Yiwu) چین

نزدیک به ۴۰ سال پیش و قبل از رونق گرفتن تجارت بین المللی در چین، ایوو شهری بود که بر روی فروش محصولات کشاورزی تمرکز داشت. بعد از آغاز تولیدات در این شهر روند رشد آن نیز تغییر کرد و از اوایل دهه ۲۰۰۰ بود که منطقه اول بازار عمده فروشی کالاهای کوچک در این شهر راه اندازی شد. تحت تاثیر موفقیت این بازار تا سال ۲۰۱۳ بود که ۴ منطقه دیگر از این بازار نیز راه اندازی شده و امروزه ما یک بازار ۵ منطقه ای را در این شهر مشاهده می کنیم.

بازار عمده فروشی ایوو کجاست؟

شهر ایوو در شرق چین و تقریبا نزدیک به دریا قرار دارد و فاصله آن از شانگهای نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر می باشد. در اصل ایوو در استان ژجیانگ قرار گرفته و فاصله آن با پکن ۱۳۸۸ کیلومتر هست. شما می توانید از طریق قطارهای سریع السیر و هواپیما از این دو شهر به سمت ایوو حرکت کنید.

نگاهی به بازار ایوو (Yiwu) چین

از لوازم تحریری که بر روی میز شما قرار دارد تا محصولات کوچک آشپزخانه تمامی وسایل کوچک ممکن است در شهر ایوو تولید شده باشد. این بازار نزدیک به ۷۵۰۰۰ غرفه دارد که در فضایی به مساحت ۵.۵ میلیون متر مربع ساخته شده است. هر یک از طبقات و مناطق این بازار به یک محصول خاص اختصاص دارد و در کل دو هزار صنعت در این بازار مشغول به فعالیت هستند.

بخش های اصلی بازار عمده فروشی ایوو

بازار عمده فروشی شهر ایوو به پنج منطقه تجاری تقسیم می شود که هر یک از این بازارها دارای پنج طبقه هستند که هر یک از آن ها به فروش محصول خاصی اختصاص دارد. در این بخش به بررسی هر یک از این مناطق می پردازیم؛

منطقه ۱ بازار ایوو چین

یکی از اولین بازارهای عمده فروشی کالاهای کوچک در دنیاست که در فضایی به مساحت ۳۴۰۰۰۰ متر مربع راه اندازی شد. این منطقه به تنهایی نزدیک به ۱۰ هزار غرفه را در خود جای داده و از نظر بسیاری به عنوان یکی از بهترین مراکز تعاملات تجاری به حساب می آید. در این بازار کالاهایی مانند وسایل مو، جواهرات، محصولات دکوری، کریستال های خاص، قاب عکس و وسایل توریستی به فروش می رسد.

منطقه ۲ بازار ایوو چین

زمانی که منطقه ۲ بازار بین المللی چین رونق گرفت دولت چین با سرمایه گذاری وسیع بخش دوم این بازار را که دارای ۸ هزار غرفه بود در سال ۲۰۰۴ راه اندازی کرد. در این بازار محصولاتی مانند لباس بارانی، بسته بندی و کیسه های نایلونی، چتر، کوله پشتی و وسایل چمدان و ابزارهای سخت افزاری عمومی به فروش می رسد.

منطقه ۳ بازار ایوو چین

منطقه ۳ بازار بین المللی ایوو در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز نمود و در زمینی به مساحت ۴۶۰۰۰۰ متر مربع این بازار راه اندازی شد. شما در این بازار می توانید بیش از ۶ هزار غرفه را که هر یک محصولات خاصی را به فروش می رسانند مشاهده کنید. در این بازار شما کالاهایی مانند عینک، لوازم تحریر، محصولات ورزشی و وسایل خرازی را مشاهده می کنید.

منطقه ۴ بازار ایوو چین

اولین بازار نسل شش در چین که فعالیت خود را از اکتبر سال ۲۰۰۸ و در زمینی به مساحت ۱.۰۸ میلیون متر مربع آغاز نمود. این بازار بیش از ۱۶ هزار غرفه را در خود جای داده و به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های تجاری چین به حساب می آید. در این بازار کالاهایی مانند دستکش، کلاه، جوراب و گوش بند به فروش می رسد.

منطقه ۵ بازار ایوو چین

یکی از شاهکارهای دولت چین راه اندازی منطقه ۵ بازار ایوو می باشد که در زمینی به مساحت ۶۴۰ متر مربع این بازار افتتاح شد. در این بازار شما محصولاتی مانند طلا، وسایل هنری، روتختی و وسایل بافتنی را می توانید مشاهده کنید.

شرکت تجارتی پامیکا همراه شما در واردات از چین

همانگونه که مشاهده می کنید بازار عمده فروشی چین مملو از تامین کنندگان متعدد است که پیدا کردن منبع مناسب در میان این همه فروشنده امری دشوار به حساب می آید. از این رو شرکت تجارتی پامیکا به عنوان یکی از فعالان بخش تجاری و واردات از چین در شهر ایوو بر آن است که به عنوان یک مشاور تجاری در تمامی مراحل تجارت از چین همراه شما باشد. شما از آغاز منبع یابی تا لحظه بارگیری در تمامی مراحل پامیکا را در کنار خود دارید و می توانید با خیالی آسوده محصولات خود را برای واردات خریداری کنید.