معرفی بازارهای محلی سن پترزبورگ

با معرفی بازارهای محلی سن پترزبورگ همراه شما هستیم.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، بازارهای محلی سن پترزبورگ یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید این شهر تاریخی و توریستی هستند. این بازارها با قدمتی طولانی، نه‌تنها محلی برای خریدوفروش محصولات تازه و محلی مثل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، و ماهی هستند، بلکه نمادی از زندگی روزمره و فرهنگ مردمان روسیه هم محسوب می‌شوند. بازارهایی همچون بازار کوزین و بازار سنایا، با ارائه محصولات متنوع و فضایی پرجنب‌وجوش، تجربه‌ای بی‌نظیر از تعامل با مردم محلی و درک عمیق‌تری از فرهنگ و تاریخ سن پترزبورگ را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. در این بازارها، عطروطعم غذاهای محلی، هنرهای دستی زیبا و فضایی دوستانه و صمیمی، هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

بازارهای محلی سن پترزبورگ

بازار فیلا آدلنایا | Udelnaya Flea Market

بازار فیلا آدلنایا در نزدیکی ایستگاه مترو Udelnaya بزرگ‌ترین بازار سن پترزبورگ و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای روسیه و جهان است. نشریه معتبر “فوربز” در رتبه‌بندی سالانه بازارهای محلی در جهان، این بازار را در رتبه دوم قرار داده است. در بازدید از این بازار سنتی و محلی از اجناس مختلف و متنوع لذت خواهید برد و با گذشته روسیه بیشتر آشنا می‌شوید.

بازار خوراکی |  Dolgoozersky

بازار خوراکی و کشاورزی که به‌تازگی بازسازی ‌شده نشان‌دهنده یک بازار به‌روز است که مشتریان می‌توانند محصولات متنوع و انواع خوراکی را که از سراسر جهان به این بازار برای فروش می‌آورند خریداری کنند. این مکان بسیار شیک است و در آنجا می‌توانید بسیاری از کالاهای کشاورزی را خریداری کنید و مطمئن باشید که کیفیت محصولات ارائه شده بالا است.

این بازار مجهز به ۶ رستوران است که می‌توانید بعد از خرید محصولات مورد نیاز برای استراحت و خوردن غذاهای روسی به آنجا بروید. همچنین در آخر هفته معمولا کارگاه‌ها و برنامه‌های سرگرم کننده برای کودکان وجود دارد که بهترین زمان برای خرید و تفریح کودکان است.

بازار آندریسکی |  Vasileostrovsky (Andreevsky)

این بازار که به نام کلیسای آندریسکی در نزدیکی آن نام‌گذاری شده است، تقریباً از ابتدای تأسیس شهر سن پترزبورگ وجود داشت. در این بازار بیشتر مردم برای خرید گوشت، میوه، سبزی و ماهی می‌روند و به همین دلیل بخش خوراک بازار آندریسکی بیشترین طرف‌دار را دارد.

در حال حاضر این بازار بازسازی و به یک فضای مدرن برای فروش خوراکی تبدیل شده است. جدا از خرید محصولات مختلف محلی، می‌توانید در یکی از کافه‌های موجود در بازار استراحت کنید و از کارخانه پنیرسازی که در اطراف آن واقع شده دیدن کنید.

بازارهای محلی سن پترزبورگ

بازار کوزنچنی | Kuznechnyi Market

برای مدت طولانی بازار کوزنچنی بهترین بازار محلی سن پترزبورگ شناخته می‌شد و مشتریانی را که آماده پرداخت برای محصولات ارگانیک و باکیفیت بودند جذب می‌کرد. امروزه این بازار دارای طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع است و در بین افرادی که به دنبال خرید محصولات غذایی باکیفیت بالا هستند شهرت دارد و توصیه می‌شود از این بازار گوشت و لبنیات دیدن کنید.

همچنین تعداد زیادی از انواع توت‌ها و قارچ‌ها برای فروش (در طول فصل) وجود دارد. محصولاتی که برای فروش به بازار کوزنچنی آورده می‌شوند، توسط کشاورزان خصوصی محلی ارائه می‌شود که به‌درستی بررسی شده‌اند و نیازی به نگرانی در مورد کیفیت کالا نیست. این بازار در نزدیکی خیابان نوسکی، در مرکز شهر سن پترزبورگ واقع شده است.

بازار یونونا | Yunona Market

بازار یونونا یک بازار بزرگ در فضای باز و یکی دیگر از بازارهای محلی سن پترزبورگ است که در ورودی نمایشگاه Unona واقع شده است. این بازار فقط در تعطیلات آخر هفته از ساعت ۹ صبح کار می‌کند و مردم محلی بیشتر برای خرید به اینجا می‌آیند تا بهترین قیمت‌ها را برای اجناسی مثل ابزار ساختمانی یا آلات موسیقی پیدا و خریداری کنند. بااین‌حال، انتخاب بسیار گسترده است و شما به‌راحتی می‌توانید ابزار قدیمی، صفحات وینیل، عتیقه‌جات دوره‌های مختلف مربوط به شوروی سابق را پیدا کنید. همچنین در میان این اجناس متنوع می‌توان موارد منحصربه‌فردی را پیدا کنید.

این بازار بهترین محل برای سکه‌شناسان است و کلکسیونرهای محلی سکه همیشه برای یک معامله پرسود به بازار یونونا می‌روند. اگر قصد رفتن به این بازار را دارید بهتر است صبح زود به آنجا بروید، چون جالب‌ترین اقلام معمولاً خیلی سریع فروخته می‌شوند.

بازارهای کلاسیک شوروی | Soviet-style markets

بازارهای کلاسیک شوروی هنوز در بسیارکی از نقاط مرکز شهر و اطراف آن وجود دارند. در این بازارها می‌توانید ده‌ها غرفه با میوه‌ها و سبزیجات تازه که اغلب از منطقه کراسنودار و قفقاز در جنوب روسیه یا حتی آسیای مرکزی حمل می‌شوند، پیدا کنید.

بازارهای محلی سن پترزبورگ

مهم‌ترین بازار به سبک شوروی سابق بازار سنوی است که در تقاطع سه خط مرکزی مترو قرار دارد. محل اصلی این بازار در داخل یک ساختمان ویژه به اندازه یک زمین فوتبال است که بخش‌هایی از این بازار برای فروش سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، آجیل، عسل، ترشی‌ها، غلات، چای، آب‌نبات، گوشت، ماهی و بسیاری موارد دیگر است و یک کافه کوچک هم در این بازار وجود دارد.

بازار سنوی | sennoy

بازار سنوی (sennoy) که در قلب مرکز شهر سن پترزبورگ واقع شده، یکی دیگر از بازارهای محلی سن پترزبورگ است که تنها با پنج دقیقه پیاده‌روی تا ایستگاه متروی سنایا فاصله دارد. این بازار به عنوان یک بازار میوه‌ و سبزیجات شناخته می‌شود و به دلیل وجود محصولات باکیفیت و خوشمزه‌ شهرت دارد. همچنین تازه‌ترین گوشت‌ها از مزارع منطقه لنینگراد در این بازار عرضه می‌شود. بازار سنوی، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سن پترزبورگ است که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد. در آن دوران، این بازار به عنوان مکانی برای معامله کاه و یونجه شناخته می‌شد و همچنان به داشتن محصولات باکیفیت شهرت دارد.

خیابان بلشوی

خیابان بلشوی در نزدیکی منطقه پتروگراد، به عنوان یک مرکز تجاری برجسته شناخته می‌شود که مجموعه‌ای از بوتیک‌های برند، فروشگاه‌های طلا و جواهر، پارچه‌های لوکس و لوازم‌خانگی را در خود جای‌داده است. این خیابان بین ایستگاه متروی اسپورتیونایا و پتروگرادسکایا قرار گرفته و دسترسی آسانی با مترو به آن وجود دارد. علاوه بر این، در این خیابان تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد که آثار هنری ارزشمند روسی را به فروش می‌رسانند.

بازارهای محلی سن پترزبورگ

حرف آخر

بازارهای محلی سن پترزبورگ، قلب تپنده فرهنگ و زندگی روزمره این شهر زیبا و تاریخی هستند. این بازارها، از جمله بازارهای سنوی و یونونا، مجموعه‌ای متنوع از محصولات تازه مثل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و ماهی، به همراه عتیقه‌جات و صنایع‌دستی را ارائه می‌دهند. با قدم‌زدن در این بازارها، نه‌تنها می‌توان از خرید محصولات باکیفیت و محلی لذت برد، بلکه فرصت تعامل با فروشندگان محلی و تجربه‌ فضای گرم و صمیمی این بازارها هم فراهم می‌شود. بازارهای محلی سن پترزبورگ با ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و طعم‌های بی‌نظیر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر بازدیدکننده‌ای به ارمغان می‌آورند.