معرفی بازارهای محلی آنتالیا

با معرفی بازارهای محلی آنتالیا همراه ما باشید.

به گزارش قلم آزاد، بازارهای محلی آنتالیا یکی از بهترین مکان‌های این شهر برای خرید سوغاتی و اجناس دیگر با قیمت مناسب هستند. در این بازارها نه‌تنها توریست‌ها و گردشگران خارجی، بلکه بسیاری از مردم محلی هم برای خرید می‌آیند. بسیاری از مسافرانی که به آنتالیا سفر می‌کنند، بیشتر مایحتاج و سوغاتی‌های خود را از بازارهای محلی و سنتی این شهر تهیه می‌کنند.

به نقل از الی گشت ، اگر شما هم قصد دارید تا در سفر به آنتالیا بهترین و ارزان‌ترین بازارها و مراکز خرید را پیدا کرده و خرید موفقی داشته باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با بازارهای محلی و سنتی آنتالیا آشنا کرده و بهترین و ارزان‌ترین بازارهای آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

بازار قدیم آنتالیا

یکی از بهترین بازارهای محلی آنتالیا که به هیچ عنان نباید بازدید از آن را از دست بدهید، بازار قدیم این شهر است. از برج ساعت آنتالیا که به سمت شمال حرکت کنید، در جاده کاظم اوزالپ یک خیابان باریک با تعداد زیادی مغازه رنگارنگ و زیبا مشاهده خواهید کرد. برای ورود به این بازار باید از سر در گنبدی شکل و خمیده آن عبور کنید و وارد دنیایی از لوازم و خوراکی‌های جورواجور شوید.

تقریباً هر چیزی که بخواهید از آنتالیا تهیه کنید در بازار قدیم آن پیدا می‌شود. بسیاری از مسافران و مردم محلی برای خرید منسوجات مختلف، جواهرات بدلی و دست‌ساز، طلا و نقره، فرش‌ها و گلیم‌های دستباف، انواع خوراکی و بسیاری وسایل دیگر به بازار قدیم آنتالیا می‌آیند. قیمت مغازه‌های بازار قدیم آنتالیا بسیار مناسب هستند، اما بااین‌حال اگر کمی چانه بزنید، می‌توانید از فروشنده‌ها تخفیف خوبی بگیرید. بازار قدیم آنتالیا در تمامی طول سال و حتی روزهای تعطیل باز است و می‌توانید برای خرید به آنجا بروید.

آدرس دقیق: Balbey, 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

ساعات کاری: همه‌روزه از ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰

شنبه بازار لارا

محله لارا آنتالیا یکی از زیباترین و زنده‌ترین محله‌های این شهر است که حال و هوا و اتمسفر بسیار دلبازی هم داشته و برخی از لوکس‌ترین هتل‌ها و کلاب‌های آنتالیا در این منطقه قرار دارند. علاوه بر امکانات زیاد این محله، یکی از معروف‌ترین بازارهای محلی آنتالیا یعنی شنبه‌بازار لارا هم در این منطقه برپا شده و مسافران و مردم محلی بسیاری برای خرید به آن جا می‌روند.

این بازار، همان‌طور که از اسم آن پیداست، تنها در روزهای شنبه برگزار شده و در روزهای دیگر نمی‌توان به آن جا رفت. در این بازار می‌توانید لباس و وسایل دست‌دوم را باکیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب تهیه کنید. علاوه بر این موارد، در این بازار مواد غذایی تازه، صنایع‌دستی، جواهرات دست‌ساز و بسیاری اجناس دیگر هم به فروش می‌رسند. در این بازار هم می‌توانید چانه زده و تخفیف خوبی دریافت کنید. پس از خرید در شنبه‌بازار لارا، می‌توانید به رستوران‌ها و دکه‌های غذافروشی اطراف رفته و از غذاهای خیابانی ترکیه نوش جان کنید.

آدرس دقیق: Şirinyalı, ۱۵۰۰. Sk. 10 A, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

ساعات کاری: شنبه ها از ۰۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰

بازار المالی آنتالیا

یکی دیگر از معروف ترین بازارهای محلی آنتالیا، بازار المالی در منطقه ای به همین نام است. این بازار حدود ۱۱۴ کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا فاصله داشته و یکی از بازارهای نسبتاً دور از شهر محسوب می‌شود. در بازار المالی می‌توانید بسیاری از صنایع‌دستی و اجناس مخصوص سوغاتی مانند لباس های محلی، جواهرات دست ساز، نمادهای ترکیه و آنتالیا و بسیاری اجناس دیگر را پیدا کنید.

در کل می توان گفت که منطقه المالی یکی از منطقه‌های تاریخی آنتالیاست و از این نظر برای استان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در بازار محلی آن هم بیشتر می‌توانید اجناس تاریخی و سنتی ترکیه و آنتالیا را پیدا کنید. اگر به دنبال بهترین سوغات آنتالیا با قیمت مناسب باشید این بازار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال خرید لباس‌های مد روز و وسایل مدرن هستید، در این بازار چیز زیادی پیدا نخواهید کرد.

آدرس دقیق: Güvenlik, Kazım Karabekir Cd. No:128, 07030 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

ساعات کاری: همه‌روزه از ۰۸:۰۰ تا ۲۲:۳۰

بازار ماناوگات آنتالیا

در ادامه معرفی بازارهای محلی آنتالیا به یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا، یعنی بازار ماناوگات می‌رسیم. این بازار در محیط باز برپا شده و تنها دوشنبه‌ها می‌توانید به آن جا بروید. این بازار هفتگی آنتالیا به دو بخش بازار محلی و بازار سرپوشیده تقسیم شده است و هر بخش برای فروش چیزهای مختلفی دارد. در بخش سرپوشیده بازار ماناوگات که بخش ثابت این بازار است، می‌توانید اجسامی مانند چرمیجات، جواهرات بدلی و طلا، لباس‌های سنتی و مدرن، سوغاتی، صنایع‌دستی، ادویه، خوراکی، قالی‌های دستباف، گلیم و بسیاری از خوراکی‌های خوش‌مزه ترکی را تهیه کنید.

در بازار محلی که دوشنبه‌بازار این مجموعه محسوب شده و تنها در روزهای دوشنبه برگزار می‌شود، می‌توانید محصولات غذایی تازه، سبزی‌ها و میوه‌های محلی و بسیاری محصولات دیگر را تهیه کنید. این بخش برای خرید لباس و  وسایل دست‌دومی که توسط مردم محلی برای فروش گذاشته می‌شود مناسب است. امکان رفتن به بازار ماناوگات آنتالیا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و خودروهای شخصی وجود دارد.

آدرس دقیق:  A. Pazarcı, No:, 1004. Sk. No:7, 07600 Manavgat/Antalya, Turkey

ساعات کاری: دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ – سه‌شنبه، چهارشنبه، جمع و شنبه از ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰

بازار بزرگ آنتالیا

بازار بزرگ آنتالیا هم یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا در محله لاراست. اما برخلاف بازار قبلی، بازار بزرگ یک بازار ثابت بوده و در تمامی روزهای سال می‌توان از آن دیدن کرد.

بازار بزرگ آنتالیا یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای این شهر است و بیشتر توریست‌ها برای تهیه سوغاتی به این بازار می‌روند. در بین مغازه‌های بازار بزرگ آنتالیا می‌توانید وسایلی از جمله لباس‌های سنتی، عتیقه‌های ارزشمند، صنایع‌دستی، جواهرات دست‌ساز، طلا و نقره، خوراکی‌های سنتی ترکیه و بسیاری سوغاتی‌های دیگر پیدا کنید. علاوه بر مغازه‌هایی که به‌صورت ثابت در بازار بزرگ آنتالیا وجود دارند، برخی از دست‌فروشان هم به‌صورت روزانه یا هر چند روز یک‌بار به این بازار آمده و کالاهای خود را برای فروش می‌گذارند. بیشتر مشتری‌های بازار بزرگ آنتالیا توریست‌ها هستند و مردم محلی خیلی از مغازه‌های این بازار سنتی خرید نمی‌کنند. به همین دلیل هم‌قیمت‌های بازار بزرگ آنتالیا کمی بالا و گران است.

آدرس دقیق: Kemerağzı, Lara Turizm Yolu No:69, 07119 Aksu/Antalya, Türkiye

ساعات کاری: همه‌روزه از ۰۷:۰۰ تا ۰۰:۰۰

بازار کالیچی آنتالیا

بازار کالیچی هم یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیاست که در محله‌ای به همین نام واقع شده است. محله کالیچی یکی از محله‌های معروف آنتالیاست که به نوبه خود قلب شهر محسوب شده و امکانات زیادی دارد. به دلیل موقعیت این بازار، دسترسی به آن با سیستم حمل و نقل عمومی آنتالیا هم بسیار ساده است. در این بازار می‌توانید مغازه‌های کوچک با وسایل سنتی و صنایع‌دستی آنتالیا را پیدا کنید.

بازار کالیچی آنتالیا در تمامی طول سال باز بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند برای خرید سوغاتی از آنتالیا به این بازار بروند. قیمت‌های بازار کالیچی آنتالیا خیلی زیاد نیست، اما در صورتی که کمی چانه بزنید می‌توانید تخفیف خوبی گرفته و وسایل موردنیاز خود را با قیمت بسیار پایین‌تر تهیه کنید.

آدرس دقیق: Selçuk, Uzun Çarşı Sk., 07100 Muratpaşa, Antalya

ساعات کاری: همه‌روزه از ۰۹:۳۰ تا ۲۰:۰۰

چهارشنبه بازار چامویوا آنتالیا

بازار چامویوا یکی از بهترین بازارهای محلی آنتالیا برای خرید میوه و سبزی‌های تازه، ماهی، ادویه‌های اصل و خالص و بسیاری مواد غذایی دیگر است. در برخی از گوشه‌کنارهای این بازار می‌توانید لباس‌فروشی و مغازه‌های فروش اکسسوری مانند عینک‌آفتابی، کیف‌های دستی، جواهرات بدلی و بسیاری مغازه‌های دیگر هم پیدا کنید. اما بیشتر مغازه‌های بازار چامویوا برای فروش اغذیه هستند و این بازار به‌خاطر مواد غذایی تازه و درجه یک خود شناخته می‌شود. بازار چامویوا آنتالیا همه روزه باز نیست و فقط چهارشنبه‌ها باز می‌شود.

آدرس دقیق: Çamyuva, 07980 Kemer, Antalya

ساعات کاری: چهارشنبه‌ها از ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰

بازار منطقه قدیمی آنتالیا

بخشی از منطقه شهر قدیم آنتالیا، یک بازار روباز محلی بسیار زیبا و معروف است. در این بازار مغازه‌هایی به‌صورت غرفه وجود داشته که می‌توانید در آن‌ها وسیله‌های زیادی برای سوغاتی خریدن پیدا کنید. برخی از اجناسی که در این بازار برای فروش گذاشته شده‌اند شامل صنایع‌دستی، قالی‌های دستباف، جواهرات دست‌ساز، هنرهای دستی سرامیکی، لباس‌های سنتی و مدرن، سازه‌های چوبی و شیشه‌ای و بسیاری وسایل دیگر می‌شوند. در این بازار می‌توان خوراکی‌های ترکی هم پیدا کرد. اما بیشتر این خوراکی‌ها شامل ادویه و بنشن می‌شوند و اگر می‌خواهید خوراکی‌های تازه مانند سبزی و میوه تهیه کنید این بازار مناسب شما نیست.

آدرس دقیق: Side, 07330 Manavgat Antalya

ساعات کاری: همه روزه از ۰۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰

بازار محله گوزلوبا آنتالیا

این بازار یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیاست که حدود ۱۵ دقیقه از آنتالیا فاصله داشته و در منطقه‌ای به همین نام در حومه شهر قرار گرفته است. اگر می‌خواهید برای پیک‌نیک به خارج از آنتالیا رفته یا برای بازدید از دیدنی‌های خارج از شهر آنتالیا می‌روید، بازار محله گوزلوبا می‌تواند بهترین بازار برای خرید میوه و سبزیجات و در کل خوراکی‌های تازه برای شما باشد. در این بازار نمی‌توانید وسایل و سوغاتی‌های چندانی مانند لباس‌های محلی، صنایع‌دستی و سایر اجناس این‌چنینی را پیدا کنید. اما اگر می‌خواهید از ترکیه بهترین آجیل و خشکبار، ادویه، پنیر، روغن و انواع گوشت خشک را تهیه کنید، بهتر است یک سری به این بازار بزنید.

بازارهای محلی آنتالیا

آدرس دقیق: Güzeloba, 2239. Sk. No. 5, 07230 Muratpaşa/Antalya, Turkey

ساعات کاری: همه‌روزه از ۰۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰

سفر به آنتالیا

بازارهای محلی آنتالیا یا هر شهر دیگری از ترکیه می‌توانند تجربه سفر شما را چندین برابر بهتر کرده و شما را بیشتر بافرهنگ مردم این کشور آشنا کند. در این مطلب تنها به چند نمونه از شناخته‌شده‌ترین و بهترین بازارهای محلی آنتالیا اشاره کردیم. در آنتالیا بازارهای هفتگی کوچک و بزرگ بسیاری برگزار شده و می‌توانید اجناس خوبی را با قیمت مناسب از این بازارها تهیه کنید. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به این بازارها بزنید، چرا که قیمت آن‌ها نسبت به مراکز خرید لوکس و مدرن آنتالیا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

اگر می‌خواهید که علاوه بر بازارهای سنتی آنتالیا با بهترین اقامتگاه‌ها، دیدنی‌ترین جاذبه‌ها، لوکس‌ترین رستوران‌ها و بهترین ساحل‌های این شهر هم آشنا شوید، از دیگر مطالب الی گشت هم دیدن کنید. برای اطلاع از قیمت تورهای آنتالیا همین امروز با کارشناسان ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

بهترین بازار آنتالیا برای خرید سوغاتی کدام است؟

بازار بزرگ، بازار لارا و بازار قدیمی آنتالیا جزو بهترین بازارهای این شهر برای خرید اجناسی مانند لباس، خوراکی، صنایع‌دستی و دیگر وسیله‌های سنتی و آنتیک برای سوغاتی یا یادگاری هستند.

بهترین بازار آنتالیا برای خرید لباس کدام است؟

در بازار لارا و بازار کالیچی در آنتالیا می‌توانید لباس‌های زیبایی را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. در برخی از بازارهای هفتگی آنتالیا هم می‌توانید لباس‌های برند دسته دوم را با کمتر از نصف قیمت خریداری کنید.

بهترین بازار آنتالیا برای خرید مواد خوراکی کدام است؟

بازارهایی مانند بازار چامویوا و بازار محله گوزلوبا عمدتاً به‌خاطر داشتن مواد خوراکی درجه یک و تازه شناخته شده و جزو بهترین بازارهای آنتالیا برای خرید خوراکی هستند.