معرفی انواع کاغذ تراکت برای طراحی تراکت تبلیغاتی + سایز استاندارد

تراکت یکی از ساده‌ترین و در عین حال اثرگذارترین روش‌های تبلیغاتی است که با کمترین هزینه، امکان معرفی برند مورد نظر و جذب مشتری را فراهم می‌کند، به همین دلیل بسیاری از کسب وکارهای کوچک و بزرگ از این شیوه مرسوم تبلیغاتی برای معرفی خود استفاده می‌کنند.

حرف تازه – رپورتاژ آگهی: انتخاب نوع و سایز کاغذ مورد استفاده یکی از مهم‌ترین نکات برای استفاده از این شیوه تبلیغاتی است که ما در این محتوا در مورد اهمیت این موضوع، انواع کاغذ مورد استفاده برای چاپ تراکت و ابعاد آن با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

اهمیت انتخاب نوع و ابعاد کاغذ برای تراکت

انتخاب نوع کاغذ و اندازه آن برای افزایش جذابیت تراکت بسیار مهم است، هر چه کاغذی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد کیفیت بهتری داشته باشد، جذابیت ظاهری آن بیشتر خواهد بود و به احتمال زیاد افراد توجه بیشتری به محتوای آن خواهند داشت.

بنابراین انتخاب یک کاغذ با جنس و ابعاد مناسب برای افزایش اثرگذاری این شیوه تبلیغاتی بسیار مهم است و سبب جذب بیشتر افراد می‌شود که در بخش بعدی، در مورد انواع کاغذ مورد استفاده برای این منظور صحبت خواهیم کرد.

انواع کاغذ برای تراکت تبلیغاتی

کاغذی که برای تراکت مورد استفاده قرار می‌گیرد از لحاظ جنس و اندازه به چندین دسته تقسیم بندی می‌شود که در این بخش انواع مختلف آن را بر حسب این دو معیار به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

انواع کاغذ تراکت بر اساس جنس

جنس کاغذ تاثیر زیادی بر قیمت و کیفیت آن دارد، برای چاپ تراکت هم از انواع ورق با جنس متفاوت استفاده می‌شود که در ادامه این بخش به معرفی آن‌‌ها خواهیم پرداخت.

کاغذ گلاسه

گلاسه یکی از پرکاربردترین نوع کاغذهایی است که برای برگه‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود، از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع متریال، براق بودن آن است که سبب وضوح بیشتر رنگ و تصویر و در نتیجه افزایش جذابیت آن می‌شود.

این نوع کاغذها، با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در برابر رطوبت و پارگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند که همین موضوع یکی از مزیت‌های این نوع متریال جذاب است.

کاغذ تحریر

این نوع کاغذ، همان ورق‌های معمولی است که برای انواع کتاب و دفتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل کیفیت نسبتا پایینی که دارد قیمت ارزان‌تری هم خواهد داشت و استفاده از آن برای چاپ تراکت با تیراژ بالا، از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

این نوع متریال بر خلاف کاغذ گلاسه براق نیست، کیفیت رنگ و تصاویر روی آن هم نسبتا پایین است. اگر به دنبال استفاده از تراکت با حداقل هزینه هستید استفاده از این نوع متریال می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

کاغذ بالکی

این نوع متریال، رنگی مایل به زرد دارد و شباهت زیادی به کاغذهای تحریر معمولی دارد ولی ضخامت بیشتر و کیفیت بهتری نسبت به آن‌ها دارد. به همین دلیل هم از لحاظ قیمت کمی گران‌تر از آن‌ها هستند.

کاغذ کرافت

این نوع برگه به روش خاصی که اصطلاحا کرافت گفته می‌شود تولید می‌شوند و نسبت به سایر کاغذها از مقاومت و حالت کشسانی بیشتری برخوردار است و کیفیت بهتری هم دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این نوع متریال، وجود تنوع رنگی بالا در آن است که می‌توان از رنگ‌های متنوع و جذاب آن برای چاپ انواع بروشور، تراکت و کاتالوگ تبلیغاتی استفاده کرد.

انواع کاغذ تراکت بر اساس ابعاد

ابعاد و سایز کاغذ هم یکی از موارد مهم برای چاپ تراکت است که در کنار نوع متریال مورد استفاده در این شیوه تبلیغاتی نقش مهمی در جلب توجه افراد دارد. به طور کلی ۵ سایز پرکاربرد برای این منظور وجود دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

A4

A4 یکی از پرکاربردترین ابعاد مورد استفاده برای کاغذها است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین سایز مورد استفاده برای تراکت معرفی کرد. در این نوع کاغذها، فضای کافی برای درج توضیحات و تصاویر گوناگون وجود دارد بنابراین با استفاده از آن می‌توان اطلاعات و تصاویر مرتبط را قرار داد.

A5

سایز A5 پرکاربردترین نوع ورق برای استفاده در تراکت است که اندازه آن نصف برگه A4 و در ابعاد ۱۴ در ۲۱ سانتیمتر است. با توجه به ابعاد استاندارد این نوع ورق‌ها، فضای کافی برای درج محتوا در آن وجود دارد و قابلیت حمل آسانی هم دارد.

A6

این نوع کاغذ در اندازه یک کارت پستال معمولی و در ابعاد ۱۰*۱۴ سانتیمتر است که با توجه به کوچک بودن آن امکان درج محتوای زیادی در آن وجود ندارد. این نوع برگه‌ها بعد از A5 بیشترین کاربرد را برای استفاده در تراکت‌های تبلیغاتی دارند.

A7

A7 کوچک‌ترین سایز مورد استفاده برای تراکت‌های تبلیغاتی است که ابعاد آن برابر با ۱۰*۷ سانتیمتر است و با توجه به کوچک بودن آن، فضای بسیار محدودی برای درج محتوا در آن وجود دارد که معمولا از آن برای اطلاع رسانی محدود یک رویداد خاص استفاده می‌شود.

DL

گاهی از این نوع برگه‌ها هم برای تراکت‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود که با توجه به ابعاد آن که یک سوم یک برگه A4 معمولی است فضای محدودی برای درج مطالب در آن وجود دارد و بیشتر از آن، برای تبلیغ یک رویداد یا دوره خاص استفاده می‌شود.

سخن آخر

یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و در عین حال موثرترین شیوه‌های تبلیغاتی برای کسب وکارها، تراکت است که در آن می‌توان با حداقل هزینه ممکن، برند مورد نظر را به افراد معرفی کرد. عوامل متعددی در اثرگذاری بیشتر این شیوه تبلیغاتی موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد و جنس کاغذ مورد استفاده برای آن اشاره کرد.

هر چه کیفیت کاغذ، رنگ و تصاویر تراکت بیشتر باشد افراد ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کنند. به علاوه ابعاد این نوع برگه‌های تبلیغاتی هم باید به صورتی باشد که بتوان محتوای مورد نظر را در آن درج کرد و قابلیت حمل آسان هم داشته باشد.

به طور کلی برای تراکت از انواع کاغذهای گلاسه، تحریر، بالکی و کرافت استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که در مورد آن‌ها به صورت جداگانه صحبت کردیم.

به علاوه این نوع برگه‌های تبلیغاتی معمولا در ابعاد A6 ،A5 ،A4 و A7 چاپ می‌شوند که در مورد کاربردهای رایج هر یک از این ابعاد استاندارد برای چاپ تراکت، توضیحاتی به شما عزیزان دادیم.

شما دوست عزیز اگر قصد چاپ انواع تراکت برای تبلیغ کسب وکار خود را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت تیم گرافیک به آدرس

https://teamgraphic.ir/p/NTAwMQ%3D%3D/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA

، از خدمات متنوع و جذاب این مجموعه معتبر، به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری استفاده کنید.