معتقد به افزایش قیمت بلیط اتوبوس هستم اما دچار مشکل قانونی می شویم/ یکبار در تاکسیرانی با چالش مواجه شدیم
حرف تازه – عصر دیروز جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی شورا، در بخشی از گزارش این جلسه، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر، لایحه تعرفه افزایش بهای بلیط اتوبوس های درون شهری را مطرح کرد و گفت: […]
حرف تازه – عصر دیروز جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی شورا، در بخشی از گزارش این جلسه، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر، لایحه تعرفه افزایش بهای بلیط اتوبوس های درون شهری را مطرح کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های نگهداری اتوبوس که بیش از ۱۰ میلیون می شود و درآمد هر اتوبوس ۲ونیم میلیون می باشد، از اعضای شورا انتظار دارم نسبت به تصویب این تعرفه بها اقدام نمایند.
مهرداد حسینی همچنین افزود: هدف از این افزایش، خرید اتوبوس های جدید و بهسازی اتوبوس های مستهلک است. اکنون این سازمان بیش از ۱۳ میلیارد بدهی دارد.
رضا رسولی در این باره گفت: نسبت به افزایش قیمت کرایه اتوبوس چون روزمره است مردم حساس هستند. و معتقدم باید رشد منطقی برای اتوبوسرانی داشته باشیم و نرخ افزایش را برای اتوبوس های بخش خصوصی داشته باشیم.
عضو شورا گفت: افزایش قیمت را یک بار برای تاکسیرانی داشتیم ولی به دلیل مخالفت فرماندار مصوبه با چالش روبرو شد. و اگر امروز هم رشد قیمت برخلاف نظر وزارت کشور باشد، فرمانداری مصوبه شورا را تایید نخواهد کرد. با اینکه معتقد به افزایش قیمت هستم، ولی به لحاظ قانونی دچار مشکل می شویم و از سازمان اتوبوسرانی انتظار می رود به سمت خصوصی سازی برویم.
رمضانپور خواستار استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در نوسازی اتوبوسها شد.
حامد عبدالهی نیز بر ضرورت مکانیزه کردن اتوبوس ها و عدم دریافت بلیط دستی گرفتن تاکید کرد و از مدیرعامل سازمان خواست تا در یک بازه زمانی مشخص اقدام نماید.
عضو شورا گفت: وضعیت تعمیر اتوبوس های خریده شده از قزوین و پلاک آنها که هنوز به نام قزوین است باید روشن شود.
پس از بحث و بررسی، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با افزایش تعرفه مورد توافق کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با همان قیمت ، موافقت گردید.
ارسال دیدگاه