سید امیر حسین علوی پیشنهاد داد:

معافیت آموزشگاه های فرهنگی هنری، موسسات خیریه و سمن ها از پرداخت عوارض بهره برداری موقت

حرف تازه: با برگزاری جلسات ۱۵۸ و ۱۵۹ کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت در سال ۹۶ به پایان رسید. عصر دیروز جلسه ۱۵۸ کمیسیون بودجه در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد که طی آن مریم تجددی، سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت، به ارائه […]

حرف تازه: با برگزاری جلسات ۱۵۸ و ۱۵۹ کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت در سال ۹۶ به پایان رسید.

عصر دیروز جلسه ۱۵۸ کمیسیون بودجه در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد که طی آن مریم تجددی، سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت، به ارائه توضیحاتی در خصوص تغییرات پیشنهادی پرداخت و از ماده ۳۱ تا ماده ۴۲ بررسی شد.

در بررسی ماده ۳۱ عوارض کسب و پیشه و حرف خاص، پس از ارائه نقطه نظرات اعضای کمیسیون و پیشنهاد عباس صابر، در نهایت جدول ضریب تعدیل با ۱۰ درصد افزایش همراه شد. همچنین در جلسه عصر دیروز بهای عوارض خدمات تجاری نیز افزایش یافت.

در بخش دیگری از جلسه مریم تجددی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه محاسبه و وصول عوارض جاری و بدهی معوقه تصریح کرد: بر اساس اصلاحات انجام شده، در صورت عدم پرداخت عوارض واحدهای کسبی از سوی مستاجرین یا صاحبان مشاغل و پروانه کسب در ایام مدت اجاره، عوارض مذکور از مالکین یا صاحبان سرقفلی مکان واحد کسبی قابل وصول می باشد.

در جلسه عصر دیروز عباس صابر با ارتباط دادن هزینه کارشناسی به متراژ و همچنین بهای مشاوره مخالفت کرد.

صبح امروز هم جلسه ۱۵۹ کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد و برای هفتمین جلسه بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت و ماده ۴۲ تا ماده ۶۰ (پایان دفترچه) بررسی شد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه اعضای شورا رسالت های اجتماعی هم دارند بر ضرورت حمایت از فرهنگ و هنر تاکید کرد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا در ادامه با اشاره به سیاست های کلی مدیریت شهری رشت پیشنهاد داد: برای حمایت از هنر، کلیه آموزشگاه های فرهنگی هنری را از پرداخت عوارض بهره برداری موقت معاف کنیم.

وی همچنین در خصوص آموزشگاه های ورزشی نیز با بیان اینکه این آموزشگاه ها عمدتا داخل محلات هستند تصریح کرد: برای تشویق و ترویج ورزش باید عوارض آموزشگاه های ورزشی را کاهش دهیم.

علوی در همین راستا ضمن مخالفت با پیشنهاد ۷ درصدی شهرداری، پیشنهاد کاهش عوارض بهره برداری موقت را داشت و عدد ۳ را به جای ۶ درصد سال قبل پیشنهاد داد.

رئیس کمیسیون بودجه شورا همچنین پیشنهاد معافیت NGO ها و موسسات خیریه از پرداخت عوارض بهره برداری موقت را مطرح کرد و بر ضرورت عدم دریافت این عوارض از حسینیه ها و مکاتب قرآنی و دفاتر پلیس +۱۰ تاکید کرد.

بدین ترتیب پس از هفت جلسه بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت در سال ۹۶ در کمیسیون برنامه بودجه شورا به پایان رسید.